Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Peugeot számára reménysugár a Le Mans-i teljesítmény

Lantos András

Frissítve 20/06/2023 - 18:09 GMT+2

Minden előzetes várakozást magasan felülmúlt a Peugeot 9X8 első versenye a Circuit de la Sarthe-on. A franciák közkedvelt és formabontó autója a WEC eddigi futamain mind tempóban, mind megbízhatóságban távol állt az élmenőktől, a centenáriumi Le Mans 24h-n viszont sokáig vezették a versenyt, és mind a két 9X8 meglátta a kockás zászlót.

A baleset, ami eldöntötte a Peugeot Le Mans-ját

Az időmérőn a Peugeot volt az egyetlen nagy márka, amely egyetlen autóval sem jutott be a Hyperpole-ba, ehhez képest a #94 bő két óra után már az élen volt, és összes 34 kört töltött ott.
A Loic Duval, Gustavo Menezes, Nico Müller összeállítású egység a 12. óráig vezette a versenyt, amikor az amerikai pilóta kicsúszott a Daytona-sikában, és emiatt közel 28 percre a boxba kényszerült.
A Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Paul di Resta trióval támadó #93 egy korai kavicságyazás után egyenletes tempót diktálva egészen az 5. helyig jött előre, de a végén mindkét 9X8-at elérték a műszaki problémák.
A #94 számára volt súlyosabb a helyzet, ők motorgondokba futottak bele, így az utolsó szűk egy órát a boxban várakozva töltötték, hogy aztán az utolsó kört lefutva bekerüljenek a versenyt teljesítők közé. A #93 végül 8., a #94 pedig 27. lett.
A tempó tehát messze meghaladta az előzetesen vártat, és a két 9X8, amely korábban 6 órás versenyeken sem tudott gondok nélkül végig menni, ezúttal több mint 20 órán át nagyobb hiba nélkül futott.
„Visszatekintve, még abban sem nagyon hittünk, hogy az első ötbe be tudunk kerülni a verseny során. A Peugeot család számára olyan ez, mint egy reménysugár, hogy 12 óra után vezettünk, és nem szerencsével, hanem megérdemelten” – idézi Menezest a Sportscar365.
„A versenytempónk sokkal jobb volt, mint az időmérős. Valami miatt a kvalit nem tudtuk rendesen összerakni, de a versenyen végre sikerült megmutatnunk, milyen tempó rejlik az autóban. Voltak időszakok, amikor kifejezetten jól mentünk. Persze az nem kérdés, hogy a Ferrari vagy Toyota tempóját nem tudtuk elérni” – tette hozzá Olivier Jansonnie, a Peugeot Sport technikai igazgatója.
Ez egy fordulópont; magasan az eddigi legjobb versenyünk.
Hozzátette, a tempóhátrány miatt végig nagyobb kockázatvállalással kellett menniük, és ebben benne vannak a Menezeséhez hasonló hibák.
„A verseny szempontjából nézve nem lehetünk elégedettek, hiszen a legjobb autónk nyolcadik lett. De a számok mögé nézve én egy nagyszerű versenyt és egy elszánt csapatot látok. Látható, hogy ezen a Le Mans 24h-n ismét előre léptünk egy nagyot a teljesítmény terén” – mondta Jean-Marc Finot, a Stellantis Motorsport alelnöke.
picture

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

„Harcban voltunk az élmezőnnyel, és több mint négy órán keresztül vezettük a versenyt. Balesetekkel is meg kellett küzdenünk, és sajnos nem sikerült mindegyiket elkerülni. Ami a megbízhatóságot illeti: Sebringhez képest nagyot léptünk előre. A Le Mans 24h viszont egy kegyetlen verseny, és azt is látjuk, ezen a területen van még dolgunk.”
„De büszke vagyok az első Hypercar-versenyünkre, és arra, hogy mind a két autóval eljutottunk a célig.”
A Peugeot 9X8 nem csak gyors, de látványos is volt Le Mans-ban, és a francia márka nemrég azt is megerősítette, az év végéig megtartják a 24h-n bemutatott festést.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés