Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A győzelemért is mehetett volna a Cadillac, ha nincs gond az olajjal

Lantos András

Publikálva 16/06/2023 - 13:40 GMT+2

Egy kör hátrányban a harmadik helyen zárt a centenáriumi Le Mans 24h-n a Chip Ganassi Racing Cadillac, a WEC-ben is érdekelt #2 V-Series.R viszont a pilóták szerint szerepelhetett volna ennél jobban is. Ők úgy látják, az amerikai márka a vezető körön végezhetett volna, ha nem kell majd minden boxkiállásnál olajat tölteni az autóba.

Olaj utántöltés a #2 Chip Ganassi Racing Cadillac-nél

A Cadillac 2002 után tért vissza Le Mans-ba, ahol Earl Bamber, Richard Westbrook és Alex Lynn megszerezte a márka történetének első dobogóját.
Ahogy Mike O’Gara, az autót üzemeltető Chip Ganassi Racing igazgatója fogalmazott, „örülnek” ennek az eredménynek, de „nem elégedettek”.
„Voltak időszakok, amikor versenyben voltunk a Ferrarival és a Toyotával, de hiányzott a kiegyensúlyozottság, hogy tartani tudjuk velük a lépést. A Toyota ismét megmutatta a rutinját, és szép lassan elhúzott tőlünk. De egyértelműen szorosabb volt a meccs, mint a korábbi WEC-futamokon” – mondta Earl Bamber.
„Viszont nekünk minden kiállásnál olajat kellett tölteni az autóba, ami 6-10 plusz másodpercet jelentett, úgyhogy fokozatosan leszakadtunk. Nagyon sok olajat kellett utántölteni. Ezt Daytonában még megúszhatod, de itt… Kiállásonként 5-10 plusz másodperc, és volt legalább harminc boxkiállás.”
„Összeadva ez körülbelül három perc, ami majdnem egy kör. Ennyi hiányzott nálunk. Ezek azok a részletek, amiket finomhangolni kell a jövőben.”
A Cadillacnél már az IMSA-ban is jelentkezett ez a probléma. Nem arról van szó, hogy az autó klasszikus módon eszi az olajat; a gond a bajnokság által használt bioüzemanyagra (WEC-ben 100%, az IMSA-ban 85%) vezethető vissza.
A gyártók egy része azt figyelte meg, hogy a megújuló alapanyagból készültő üzemanyagok nagyobb mértékben szennyezik a motorolajat, mint a hagyományos benzin. Ha az olajban nő a benzin koncentrációja, azzal romlik a kenés, és hosszabb távon problémát okozhat.
A Cadillacnél kiszámolták, mi az a koncentráció, amivel még probléma nélkül fut az 5,5 literes V8-as, és az utántöltéssel ezt a koncentrációt igyekeztek fenntartani.
Ezt leszámítva a pilóták szerint a csapat hibátlan versenyt futott, jól reagált a stratégiai csavarokra, és elkerülte a balhékat.
„A kulcs idén a rengeteg baleset volt, ami a pályán történt, és nekünk sikerült mindent túlélnünk” – véli Bamber.
„Volt, aki azt mondta: ’ez szerencse volt’. Nem, ez nem szerencse. Ha megnézitek, mennyi autónak volt problémája, abból látszik, mennyire okosan kellett megválasztani, hogy az ember mikor nyomja, és mikor próbál csak túlélni” – tette hozzá Richard Westbrook.
Bamber pedig azt is bevallotta, ha valaki előre azt mondja nekik, vezetni fogják a versenyt, és végül dobogóra állnak, szó nélkül aláírta volna.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés