Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Glickenhaus szerint óriási, hogy megverték a Porschét és a Peugeot-t

Lantos András

Publikálva 28/06/2023 - 19:28 GMT+2

A 2022-ben elért dobogó ugyan az azóta alaposan megerősödő hypercar-kategóriában már nem volt realitás a Glickenhausnak, a kis amerikai gyártó mégis váratlanul jól szerepelt a centenáriumi Le Mans 24h-n. Jim Glickenhaus csapata megőrizte 100% mutatóját a világ legnagyobb megbízhatósági versenyén, és több sokkal nagyobb gyártót is megelőzött.

Emlékezetes versenyen nagy gyártókat győzött le a Glickenhaus

Fotó: From Official Website

Három Le Mans 24h, hat autó, hat célba érés!
Továbbra is 100%-os a Glickenhaus mérlege Le Mans-ban, hiszen az idei versenyen is meglátta a kockás zászlót mind a két egységük.
A WEC-ben is induló #708 Romain Dumas-val, Olivier Plaval és Ryan Briscoe-val a hatodik helyen ért célba, miközben a Nathanael Berthon, Esteban Gutierrez, Franck Mailleaux összeállítású #709 hetedik lett. Előbbi hét, utóbbi kilenc kör hátrányt szedett össze.
A korábbi versenyeken és az időmérőn is visszafogottan teljesítő 007 ráadásul két világmárka, a Porsche és a Peugeot autót is megelőzte.
„Ez egyszerűen csodálatos! Hatból hat! Három év alatt hat autót indítottunk, és mind a hat célba ért. Voltak ugyan baleseteink most is, de az egyiknél négy és fél perc alatt rendbe tettük az autót, ami egész jó” – lelkendezett a legendás csapatfőnök a Sportscar365-nek nyilatkozva.
„És a lényeg: egy ilyen kis cég, mint a mienk, megvert négy Porschét Le Mans-ban a top kategóriában. Ez tiszta őrület!”
„Nem mondom, hogy előzetesen ez lehetetlennek tűnt, de csak akkor, ha nem kerülünk bele semmilyen incidensbe. Amire hülyeség számítani, hiszen mindenkivel történik valami.”
„Azt nem állítom, hogy akár nyerhettünk volna, de talán meglehetett volna a harmadik hely, ami egy ilyen kis cégtől, mint a mienk, hihetetlenül nagy dolog.”
Jim Glickenhaus korábban többször kiemelte, az idei évre nagyon elszabadult a verseny a Hypercar-kategóriában, és szerinte a nagy gyártók csak tesztre több pénzt költöttek, mint ami az ő egész éves költségvetésük. SCG idén különösen spórolósra vette, az első verseny előtt még tesztelni sem voltak, ezért az év első három WEC-futamára a Le Mans-ra való felkészülésként tekintettek.
„Tulajdonképpen az eddigi versenyeket arra használtuk, hogy készen álljunk” – mondta Luca Ciancetti csapatmenedzser.
„Tavaly elég volt csak célba érnünk, mert ha őszinték vagyunk, a Toyota sokkal gyorsabb, az Alpine pedig sokkal lassabb volt nálunk. Idén viszont valódi ellenfelek ellen kellett menni. Voltak problémáink, de óriási autógyártókkal vettük fel a versenyt, amit szerintem hatalmas eredmény.”
Az alapos felkészülés ellenére a Le Mans 24h egy kellemetlen momentummal indult számukra: a #708 kénytelen volt a boxutcából rajtolni, mert csak nem sokkal verseny előtt fedeztek fel egy műszaki problémát.
„Folyt a váltóból az olaj. Ez a mi hibánk! Alap esetben a verseny előtti napon már nem csinálunk semmit az autó legfontosabb mechanikus elemeivel. De állítanunk kellett differenciálműn.”
„A szabályok meghatározzák a maximális nyomatékot, és nem voltunk benne biztosak, hogy a versenyen megfelelünk majd az előírásoknak, ezért átállítottuk a difit, tehát alkatrészeket cseréltünk ki. A bemelegítő edzésen vettük észre, hogy szivárog az olaj, és megoldást kellett találni.”
Ezt leszámítva a két Glickenhaus 007 műszaki hiba nélkül teljesítette a 24 órát. Kisebb-nagyobb baleseteik azért voltak; például, amikor a két autó kb. egy óra különbséggel ugyanott, az Indianapolis kijáratán ütközött a korlátnak.
A végén a csapat már kezdett kifogyni a tartalék alkatrészekből; azért láttuk, hogy az egyik ilyen törés után már csak egy korábban sérült és gyorsan megragasztott orr-elemet tudtak feltenni.
picture

A Le Mans 24h végén már csak ragasztott orr-elem maradt a Glickenhausnál.

Fotó: From Official Website

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés