Átmentek az egyik versenyzőjük lábán, mégis megnyerték Le Mans-t
Publikálva 13/06/2023 - 20:31 GMT+2
Nem a Ferrari győzelme volt az egyetlen szenzáció a hihetetlenül izgalmas és fordulatos centenáriumi Le Mans 24h-n. A Hypercar-kategóriában zajló felejthetetlen csaták mellett a kisebb géposztályok is szállították a nagy sztorikat. Az LMP2-ben például a már gyári szerződéssel rendelkező nagy csapatokat egy kis lengyel istálló győzte le, ráadásul egy sérült pilótával.
Alpine, Jota, Prema, United Autosport, WRT. Ha a századik évfordulóját ünneplő Le Mans 24h-n a felsorolt csapatok közül valamelyik nyerte volna az LMP2-es géposztályt, nem lenne min csodálkozni.
Az Alpine jövőre visszatér a Hypercar-géposztályba, a Jotának már most van ott egy privát Porschéje, a Prema a Lamborghini, a WRT pedig a BMW partnere lesz 2024-től. És aligha kell sokat várni rá, hogy a United Autosportnak is összejöjjön valami a csúcskategóriában. Ők a P2 nagyágyúi.
Ehhez képest a centenáriumi győzelmet egy kis lengyel csapat, az Inter Europol Competition vitte le, amely mindössze 2016 óta indul hosszútávú versenyeken, és sosem győzött még FIA-eseményen.
A Jakub Smiechowski, Albert Costa, Fabio Scherer összeállítású #34 Oreca-Gibson körülbelül a táv egynegyedénél szerezte meg a vezetést, és onnantól csak a boxkiállások idejére engedte át másoknak. Pedig egy elképesztő eset miatt Scherer az első boxkiállástól kezdve sérülten versenyzett.
„Kiszálltam az autóból, és próbáltam beszaladni a boxba, amikor a Corvette elütött. Átment a bal lábamon. Szerencsés vagyok, hogy egyáltalán tudtam vezetni az eset után, mert amikor a splitter eltalálja az ember lábát, az nem túl jó” – mesélte Scherer a verseny után.
„Az első 15 perc után azt hittem, mindennek vége, annyira fájt a lábam. De rengeteget kezeltük, és végül tovább tudtam menni. Beütött az adrenalin, és flowba kerültem. Egy kicsit átrendeztük a terveket, hogy többet tudjam pihentetni a lábam. Végül működött a dolog, és amikor az autóban voltam, az adrenalin hatása erősebb volt, mint a fájdalom.”
„Valamennyit a vezetésemen is változtatnom kellett, mert amit eddig bokából csináltam, azt most lábból kellett.”
„Úgy voltam vele, megyek tovább, bármi is lesz. Ez az életem és az álmom. Nem adom fel egy fájós láb miatt.”
A baleset másik résztvevője, a Corvette-t vezető Nicky Catsburg elmondta, nem sok mindent tehetett az ütközés elkerüléséért.
„Éppen jöttem be a boxban, amikor átszaladt előttem. Pont az autó előtt futott el, azon a részen keresztül, ahova nekem be kellett állnom. Nem volt hova mennem” – mondta Catsburg.
„Nem is láttam őt. Éreztem valamit, aztán később hallottam, hogy eltört a lábujja. De végül megnyerték a kategóriát, úgyhogy ezek szerint rendben van.”
Így jött le Scherer a díjátadóról:
Az Inter Europol mögött a #31 WRT és a #30 Duqueine egység zárt, miközben a Corvette megnyerte a GT-kategóriát.
A lengyel csapattal kapcsolatban nekünk magyaroknak is kellemes élményeink lehetnek, hiszen korábban az Eurosport szakkommentátora, Volentér Balázs is tesztelt nálunk.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés