Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Átmentek az egyik versenyzőjük lábán, mégis megnyerték Le Mans-t

Lantos András

Publikálva 13/06/2023 - 20:31 GMT+2

Nem a Ferrari győzelme volt az egyetlen szenzáció a hihetetlenül izgalmas és fordulatos centenáriumi Le Mans 24h-n. A Hypercar-kategóriában zajló felejthetetlen csaták mellett a kisebb géposztályok is szállították a nagy sztorikat. Az LMP2-ben például a már gyári szerződéssel rendelkező nagy csapatokat egy kis lengyel istálló győzte le, ráadásul egy sérült pilótával.

Az óriásölő Inter Europol befutója a Le Mans 24h-n

Alpine, Jota, Prema, United Autosport, WRT. Ha a századik évfordulóját ünneplő Le Mans 24h-n a felsorolt csapatok közül valamelyik nyerte volna az LMP2-es géposztályt, nem lenne min csodálkozni.
Az Alpine jövőre visszatér a Hypercar-géposztályba, a Jotának már most van ott egy privát Porschéje, a Prema a Lamborghini, a WRT pedig a BMW partnere lesz 2024-től. És aligha kell sokat várni rá, hogy a United Autosportnak is összejöjjön valami a csúcskategóriában. Ők a P2 nagyágyúi.
Ehhez képest a centenáriumi győzelmet egy kis lengyel csapat, az Inter Europol Competition vitte le, amely mindössze 2016 óta indul hosszútávú versenyeken, és sosem győzött még FIA-eseményen.
A Jakub Smiechowski, Albert Costa, Fabio Scherer összeállítású #34 Oreca-Gibson körülbelül a táv egynegyedénél szerezte meg a vezetést, és onnantól csak a boxkiállások idejére engedte át másoknak. Pedig egy elképesztő eset miatt Scherer az első boxkiállástól kezdve sérülten versenyzett.
„Kiszálltam az autóból, és próbáltam beszaladni a boxba, amikor a Corvette elütött. Átment a bal lábamon. Szerencsés vagyok, hogy egyáltalán tudtam vezetni az eset után, mert amikor a splitter eltalálja az ember lábát, az nem túl jó” – mesélte Scherer a verseny után.
„Az első 15 perc után azt hittem, mindennek vége, annyira fájt a lábam. De rengeteget kezeltük, és végül tovább tudtam menni. Beütött az adrenalin, és flowba kerültem. Egy kicsit átrendeztük a terveket, hogy többet tudjam pihentetni a lábam. Végül működött a dolog, és amikor az autóban voltam, az adrenalin hatása erősebb volt, mint a fájdalom.”
„Valamennyit a vezetésemen is változtatnom kellett, mert amit eddig bokából csináltam, azt most lábból kellett.”
picture

Így ünnepelt a dobogón az LMP2-t meglepetésre megnyerő lengyel csapat

„Úgy voltam vele, megyek tovább, bármi is lesz. Ez az életem és az álmom. Nem adom fel egy fájós láb miatt.”
A baleset másik résztvevője, a Corvette-t vezető Nicky Catsburg elmondta, nem sok mindent tehetett az ütközés elkerüléséért.
„Éppen jöttem be a boxban, amikor átszaladt előttem. Pont az autó előtt futott el, azon a részen keresztül, ahova nekem be kellett állnom. Nem volt hova mennem” – mondta Catsburg.
„Nem is láttam őt. Éreztem valamit, aztán később hallottam, hogy eltört a lábujja. De végül megnyerték a kategóriát, úgyhogy ezek szerint rendben van.”
Így jött le Scherer a díjátadóról:
Az Inter Europol mögött a #31 WRT és a #30 Duqueine egység zárt, miközben a Corvette megnyerte a GT-kategóriát.
A lengyel csapattal kapcsolatban nekünk magyaroknak is kellemes élményeink lehetnek, hiszen korábban az Eurosport szakkommentátora, Volentér Balázs is tesztelt nálunk.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés