Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Elárasztották a Porschét a műszaki hibák a Le Mans 24h-n

Lantos András

Publikálva 19/06/2023 - 15:54 GMT+2

A korai órákban még vezette is a 100. évfordulós Le Mans 24h-t a Porsche, később azonban sorra jöttek a technikai gondok, a végén pedig egy jókora büntetést is kiosztottak rájuk, úgyhogy a győzelmi rekordot tartó német márka végül az első tízből is kicsúszott. A Porschénél a hibákon dolgoznak, a jó tempóval viszont elégedettek voltak.

Porsche 963

Fotó: Porsche

A második órában egy rövid ideig a #5 Penske Porsche állt az élen a centenáriumi versenyen, végül azonban a legjobb 963 csak a 16. helyen végzett.
A németek három autót indítottak az idei Le Mans-on, a WEC-ben futó #5 és #6 mellé áthoztak egy egységet Amerikából, de végül mindhármat elsodorták a műszaki gondok.
A Felipe Nasr, Mathieu Jaminet, Nick Tandy összeállítású #75 nyolc óra után kiesett, miután nem találtak megoldást az eltűnő üzemanyagnyomásra.
Az #6 először Kevin Estre kicsúszása miatt kényszerült a boxba, és padlólemezt kellett cserélni, majd a nagyfeszültségű rendszerrel akadtak gondok, így a 22. helyen értek célba.
A Dane Cameron, Michael Christensen és Fred Makowiecki által vezetett #5 Porsche 963 az erős kezdés után egy szivárgó hűtőcső miatt töltött szűk félórát a szerelők vendégségében, az igazán nagy érvágás viszont a verseny végén jött.
picture

Porsche 963

Fotó: Porsche

A Christensen az ötödik helyen hozta az autót, amikor hajtásproblémák léptek fel. Újabb 23 perc pihenés a boxban, az utolsó körre viszont kijöttek, és meglátták a kockás zászlót. Csakhogy…
Van egy speciális szabály Le Mans-ban, amely kimondja, az utolsó kört legalább 6 perc alatt kell teljesítenie minden célba érőnek. Így akadályozzák meg, hogy önmagukat csak vonszolni tudó roncsok botorkáljanak a pályán a befutónál.
Az #5 Porsche 963-nak viszont ez nem sikerült, sőt, a 8 perces limitből is kicsúszott, így végül a leintés után négy körös büntetést kapott, ami a 16. helyre sorolta vissza az egységet.
„Korán kezdődtek a problémák, az elején defektekkel, majd jöttek a műszaki hibák. Olyanok, amikbe már belefutottunk, és olyanok is, amelyek teljesen újak ezzel az autóval. És a sor nem akart véget érni. 20-30 perccel a vége előtt jött a hajtás probléma az #5-el, de voltak hibrid gondok, és mindenféle más az összes autónál” – idézi Urs Kurtalét a Sportcar365.
A Porsche hypercar projektvezetője szerint a tempó viszont bíztató volt, és a problémák nélkül fel tudták volna venni a versenyt a Cadillac-kel.
picture

Porsche 963

Fotó: Porsche

„Biztos, hogy kemény ellenfelek lettünk volna a Cadillac számára. Talán előttük is végezhettünk volna, de az biztos, hogy egy szinten lettünk volna. Jó érzés volt látni együtt a mezőnyt a verseny elején, és a többiek egészen a végéig harcban voltak egymással. A köridőket megnézve mi is egyenlő ellenfelek voltunk.”
„Ez nem a mi versenyünk volt, de jövőre erősebben jövünk vissza.”
A Porsche Motorsport vezetője, Thomas Laudenbach elégedetlenségét fejezte ki a végeredménnyel kapcsolatban, de hangsúlyozta, kivizsgálják a problémák forrását, és megoldást találnak rájuk.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés