Guerrieri nem adja fel, ám ahogy telik az idő, úgy lesz egyre nehezebb a dolga.
Nem felette jár el az idő, inkább a Honda Civic Type-R jelenlegi TCR modellje felett, amely az idén is a mezőny legrégebbi típusa lesz.
A mostani FK8-as változat pont öt éve, 2018-ban mutatkozott be, amikor a WTCC helyében a WTCR lépett. Azóta frissített a Hyundai, a Cupra és az Audi, illetve a Lynk & Co 03 TCR is egy évvel későbbi fejlesztésű.
WTCR
Legendás nevű hypercart tesztelt Esteban Guerrieri
11/04/2022 15:54
Öt év alatt rengeteg tapasztalat gyűlik össze, és az iparág is sokat fejlődik, az idő tehát Guerrieri ellen dolgozik. Az argentin azonban bizakodó, elsősorban az új szabályok miatt.
„Igaz (hogy a Honda egy régebbi autó), és nem érkezett hozzá semmilyen fejlesztés vagy változtatás. Mi elsősorban abban bízunk, hogy idén megváltoztatták a súlykompenzációra vonatkozó szabályokat. Úgy gondolom, ez elveszi az időmérős körökkel való taktikázás lehetőségét a csapatoktól, és nyitottabbá teszi a küzdelmet. Én pedig pont így szeretem” – mondta Guerrieri a Motorsport.com-nak.
Az elmúlt években több csapat is igyekezett úgy visszafogni az időmérős teljesítményét, hogy a lehető legkevesebb kompenzációs súlyt kapja.
Idén viszont egy sor változtatásról döntöttek, amivel ezt szeretnék visszaszorítani. Egyrészt, az időmérőn szerethető pontokat nem a Q1-ben és Q3-ban elért helyezés, hanem a legjobb köridők sorrendje alapján osztják, másrészt kevesebb pontot lehet majd szerezni a fordított rajtrácsos futamokon.
Ezen kívül a súlykompenzációt is máshogy számolják: három helyett csak két hétvége számít majd bele, és kevesebb lesz a kiosztott pluszsúly is. A szabályváltoztatásokról részletesebben ITT.

Esteban Guerrieri is megszenved néha a melegben.

Fotó: FIA WTCR

Guerrieri úgy számol, idén is a Lynk & Co valamint a Hyundai lehet a legnagyobb ellenfél, nekik pedig inkább a nyári futamok jelenthetnek nehézséget.
„A nagyon meleg versenyek mindig problémát okoztak számunkra, és idén elég sok fordulónk lesz nyáron. Igyekszünk majd megtalálni a megoldást erre a problémára.”
A régi autóra nyilván egy új fejlesztésű Civic lehetne a megoldás, ám erről még mindig nincsenek konkrétumok.
„Nem szeretném sem túllelkesedni a dolgot, sem téves információkat adni, úgyhogy erről inkább a JAS Motorsportot kellene megkérdezni. Tudom, hogy korábban volt erről szó, de a projekt egyelőre nem valósult meg.”
Hivatalosan még Guerrieri csapata sem ismert, ám az argentin pilóta megerősítette, idén is az All-Inkl.com Münnich Motorsporttal dolgozik együtt. És miért nem volt bejelentés? A válasz egyszerű: René Münnich csapatvezető úgy gondolta, ha nincs változás tavalyhoz képest, arról minek nyilatkozni?
Tassi Attila márkatársát az érkező hibrid rendszerről és az elektromos TCR-ről is kérdezték. Előbbiben lát fantáziát, az utóbbival kapcsolatban viszont úgy véli, talán egy kicsit korán jöttek ki vele, mert még nincs elég gyártó, amely hajlandó áldozni erre. Az elektromos túraautó-világkupa viszont neki is tetszik.

Vedd kézbe az irányítást! Ne mások döntsék el, értesülsz-e a híreinkről vagy sem! Az Eurosport applikációban értesítést kérhetsz a WTCR híreiről, közvetlenül a telefonodra. Ne maradj le semmi fontosról! Oktatóvideónkból (ITT találod) kiderül, hogyan állíthatod be könnyen az értesítéseket.
WTCR
Guerrieri szerint a Lynk & Co jobban kezelte a súlykompenzációt
15/11/2021 18:59
WTCR
Megható szavakkal búcsúzott Guerrieri a WTCR elhunyt alkalmazottjától
12/11/2021 13:39