Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Tényleg baj van? A Toyota főnöke szerint a pontszerzéshez is mázli kell nekik

Lantos András

Frissítve 28/02/2024 - 12:39 GMT+1

Váratlanul gyengén szerepelt a Toyota a WEC Prológon, a bajnokság szezon előtti kollektív tesztjén. A tavaly hét futamból hatot megnyerő japán márkát ezúttal hat rivális gyártó is megelőzte a legyorsabb körök összevetésében, hátránya pedig 1,4 másodperc volt. Kamui Kobayashi nemrég kijelentette, valós gondjaik vannak, és a pontszerzéshez is szerencsére lenne szükségük.

Toyota GR010

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

A Porsche, a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot, de még az újonc BMW is a Toyota előtt végzett a kétnapos Prológ időeredményeinek összevetésében.
Egy BoP-vel szabályozott bajnokságban ettől meg nem feltétlenül kellene felszöknie az ember vérnyomásának, hiszen nem ritkaság, ha egy teszten valaki nem ad ki magából mindent. Kamui Kobayashi, a japánok pilóta-csapatfőnöke azonban azóta elmondta, valódi problémákkal küzdenek.
Szerinte a háttérben az áll, hogy a 2024-es BoP-ben rájuk kiszabott plusz 9 kg súly ezen a pályán extrán büntet.
Tényleg küszködünk. Én is nehezen hiszem el, de a jelenlegi teljesítményünkkel még a pontszerzés is nehéznek tűnik.
„A plusz súly óriási hatással van ránk ezen a pályán, mind a közepes, mind a kemény keverékű guminál szemcsésedés lép fel. Egyszerűen nem működnek a gumik; nem tudtunk rendesen menni a két nap alatt. Sok mindent kipróbáltunk, de eddig semmi sem oldotta meg” – idézi Kobayashit a Sportscar365.
„Nem tudom, hogy csak a súly okozza-e ezt, de ha összehasonlítjuk magunkat a könnyebb autókkal, hatalmas a különbség.”
A Toyota tavaly tesztelt Katarban, és bár már akkor is látszott, nehéz dolga lesz ezen a pályán, Kobayashi szerint most olyan, mintha azóta visszafele haladtak volna.
„Nem csak a hosszabb etapok során van gond, hanem új gumin, az egykörös tempóval is. Az autónk elég jól bánik a gumikkal, de ez nem jelenti azt, hogy minket nem érint a szemcsésedés. Egyszerűen nem tudjuk rendesen használni a gumikat.”
„Bár tavaly (a teszten) nem voltam ott, de akkor a kemény keverékkel nem jelentett gondot a szemcsésedés. Most a keménynél is előjön.”
picture

Az nem csak egy rossz pillanatban elkapott fotó; Kamui Kobayashinak tényleg van min aggódnia

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

A csapat új technikai igazgatója, David Floury szintén a plusz súlyban látja a probléma okát, kiemelve, hogy nem csak arról a 9 kilóról van szó, amit tavalyhoz képest kapott a Toyota. A teljes mezőnyt nézve ennél sokkal nagyobb súlykülönbségek vannak; a legkönnyebb Peugeot például 59 kilóval nyom kevesebbet, mint a GR010.
A Toyota ennek ellenére nem követel BoP-változtatást, hanem megpróbálja a legtöbbet kihozni a helyzetből.
Most nincs itt annak az ideje, hogy a BoP-ről beszéljük. Abból próbáljuk kihozni a legjobbat, amink van.
„Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne (menet közben BoP-t módosítani - a szerk.).Ha ezzel a BoP-vel jöttünk ide, akkor ragaszkodni kell hozzá. Ha most változtatnánk, az nem lenne összehangban a folyamatok lényegével. Ki kell tartanunk a (BoP meghatározás - a szerk.) eredeti folyamata mellett” – fogalmazott Floury.
Kobayashi szerint jelenleg a Porsche tűnik a favoritnak, ők pedig a Toyotára jellemző megbízhatóságban és stabil csapatmunkában bíznak.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés