Feltámadt a Ferrari a végére, de a Porsche lett a WEC-prológ legjobbja
Hétfőn egy három- és az ötórás, kedden pedig két háromórás etapot tartott a WEC-prológon, az Endurance-világbajnokság hagyományos, szezonkezdő kollektív tesztjén. Az első három szakaszhoz hasonlóan a negyedikben is a Porsche futotta a legjobb időt, de a végére a Ferrari is megérkezett az élcsoportba.
Porsche 963
Fotó: Eurosport
Az egész prológ két legjobb időeredménye a negyedik blokkban született, az összesített lista élén a Porsche Penske Motorsport #5 autója végzett, amelyben Fred Makowiecki tett oda egy 1:40,404-es köridőt. Ez másfél tized javítást jelentett Callum Ilott hétfői legjobbjához képest.
Rendkívül szoros állás alakult ki az élcsoportban, hiszen az egyetlen Cadillac V-Series.R-rel Alex Lynn is 1:40,4-ig jutott, így az első és a második között összesen 54 ezred maradt.
Ilott hétfő este futott 1:40,541-es ideje végül a harmadik helyre volt elég a Hertz Team JOTA Porsche 963-asával.
A korábbi etapokban visszafogottabb időket futó Ferrari is megérkezett a végén élcsoportba, az negyedik legjobb időeredményt Antonio Fuoco érte el az #50 Ferrari 499P-vel (1:40,673), mögötte pedig Yifei Ye és Antonio Giovinazzi zárt a #83 privát Ferrarival, illetve az #51 gyári autóval.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/27/3919156-79615888-2560-1440.jpg)
Ferrari 499P
Fotó: DPPI
A gyártók erősorrendjében utánuk a Peugeot, majd a BMW következik, a Toyota legjobb időeredményei pedig a top 20-ba kerüléshez sem voltak elegendőek. A japánok a tavalyinál is szigorúbb BoP-t kaptak idén, de valószínűleg nem is igyekeztek nagyon megmutatni a valós erejüket.
Az egyes Hypercar-gyártók lejobb időeredményei a katari prológon:
| MÁRKA | IDŐ | PILÓTA |
| Porsche 963 | 1:40,404 | Fred Makowiecki |
| Cadillac V-Series.R | 1:40,458 | Alex Lynn |
| Ferrari 499P | 1:40,673 | Antonio Fuoco |
| Peugeot 9X8 | 1:41,260 | Stoffel Vandoorne |
| BMW M Hybrid V8 | 1:41,661 | Marco Wittmann |
| Toyota GR010 | 1:41,789 | Nyck de Vries |
| Alpine A424 | 1:42,448 | Charles Milesi |
| Lamborghini SC63 | 1:42,556 | Daniil Kvyat |
| Isotta Fraschini Tipo 6-C | 1:44,269 | Jean-Karl Vernay |
Érdekes még megnézni a négy etapra vonatkozó végsebesség adatokat, amelyek a Peugeot és az Isotta Fraschini fölényét mutatják, miközben az új LMDh-márkák egyelőre hátrányban vannak.
A legjobb végsebesség adatok gyártónként
(a #93 Peugeot-nál volt egy kiugró, 319,5 km/h-s érték, amit a táblázatnál nem vettünk figyelembe)
| MÁRKA | VÉGSEBESSÉG |
| Peugeot 9X8 | 307,7 |
| Isotta Fraschini Tipo 6-C | 307,7 |
| Cadillac V-Series.R | 306,8 |
| Ferrari 499P | 306,8 |
| Porsche 963 | 305,1 |
| Toyota GR010 | 304,2 |
| Alpine A424 | 303,4 |
| BMW M Hybrid V8 | 301,7 |
| Lamborghini SC63 | 301,7 |
Ami az LMGT3 géposztályt illeti, ott nem dőlt meg a legjobb időeredmény a negyedik etapban, így Grégoire Saucy maradt a leggyorsabb a United Autosport McLaren 720S Evo-val (1:54,480).
Sőt, az első hét leggyorsabb kör mind a hétfő esti etapból származik. A második helyen az #54 Vista AF Corse Ferrari 296 zárt Davide Rigonnal, a harmadik pedig a #87 Akkodis ASP Lexus RC F lett Esteban Masson munkájának köszönhetően.
Itt is összegyűjtöttük a márkák legjobb időeredményeit
| MÁRKA | IDŐ | PILÓTA |
| McLaren 720S Evo | 1:54,480 | Grégoire Saucy |
| Ferrari 296 | 1:54,542 | Davide Rigon |
| Lexus RC F | 1:54,565 | Esteban Masson |
| Aston Martin Vantage | 1:54,587 | Ian James |
| Corvette Z06 GT3.R | 1:54,691 | Daniel Juncadella |
| Lamborghini Huracan | 1:55,037 | Franck Perera |
| BMW M4 | 1:55,404 | Augusto Farfus |
| Porsche 911 GT3 R | 1:55,622 | Aliaksandar Malykhin |
| Ford Mustang | 1:56,395 | Zacharie Robichon |
A végsebességek alakulása az LMGT3-ban
| MÁRKA | VÉGSEBESSÉG |
| Lexus RC F | 268,7 |
| Aston Martin Vantage | 259 |
| BMW M4 | 258,4 |
| Ford Mustang | 257,8 |
| Porsche 911 GT3 R | 257,8 |
| Ferrari 296 | 257,1 |
| Lamborghini Huracan | 254,7 |
| McLaren 720S Evo | 254,1 |
| Corvette Z06 GT3.R | 252,9 |
A kilencszeres motoros világbajnok Valentino Rossi 110 megtett körrel a második legdolgosabb versenyző volt az LMGT3-ban, és az olasz legenda 1:55,473-as időeredménye a 21. legjobb volt a prológon, ráadásul csak hét századra van a legjobb BMW-s időtől.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/27/3919157-79615908-2560-1440.jpg)
Valentino Rossi
Fotó: DPPI
A katari prológ eredményei
A negyedik etap eredménylistájából hiányzó kilenc autó a keddi második blokk helyett a hétfői első szakaszon vett részt. A csapatok e kettő közül csak egyett választhattak.
Ilyenkor persze mindig el kell mondani két dolgot. Egyrészt egy teszten, különösen az éve első tesztjén, ráadásul egy vadonatúj pályán rengeteg olyan feladata van a csapatoknak, amihez nem kell parkettán menni. Rendszerellenőrzés, fogyasztásmérés, gumikeverékek tesztelése, gumikopás mérése, alapbeállítások.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/27/3919159-79615948-2560-1440.jpg)
Lamborghini SC63
Fotó: DPPI
Másrészt egy sivatagi pályán az első bemenések alkalmával mindig ajánlott óvatosnak lenni, mert a tapadáshiány tud meglepetéseket okozni.
A lényeg, hogy mérleget majd az időmérő után érdemes vonni, legalábbis nagy bátorsággal.
Folytatás csütörtökön, részletek a WEC idénynyitó programját összefoglaló cikkünkben.
Amíg várod az első szabadedzést, hallgasd meg az Le Mans Podcast második adását, és iratkozz fel a Youtube-csatornánkra!
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-3aa005a4-b0a3-450b-ba0a-4ec3abe66d16-68-310-310.jpeg)