Feltámadt a Ferrari a végére, de a Porsche lett a WEC-prológ legjobbja

Hétfőn egy három- és az ötórás, kedden pedig két háromórás etapot tartott a WEC-prológon, az Endurance-világbajnokság hagyományos, szezonkezdő kollektív tesztjén. Az első három szakaszhoz hasonlóan a negyedikben is a Porsche futotta a legjobb időt, de a végére a Ferrari is megérkezett az élcsoportba.

Porsche 963

Fotó: Eurosport

Az egész prológ két legjobb időeredménye a negyedik blokkban született, az összesített lista élén a Porsche Penske Motorsport #5 autója végzett, amelyben Fred Makowiecki tett oda egy 1:40,404-es köridőt. Ez másfél tized javítást jelentett Callum Ilott hétfői legjobbjához képest.
Rendkívül szoros állás alakult ki az élcsoportban, hiszen az egyetlen Cadillac V-Series.R-rel Alex Lynn is 1:40,4-ig jutott, így az első és a második között összesen 54 ezred maradt.
Ilott hétfő este futott 1:40,541-es ideje végül a harmadik helyre volt elég a Hertz Team JOTA Porsche 963-asával.
A korábbi etapokban visszafogottabb időket futó Ferrari is megérkezett a végén élcsoportba, az negyedik legjobb időeredményt Antonio Fuoco érte el az #50 Ferrari 499P-vel (1:40,673), mögötte pedig Yifei Ye és Antonio Giovinazzi zárt a #83 privát Ferrarival, illetve az #51 gyári autóval.
picture

Ferrari 499P

Fotó: DPPI

A gyártók erősorrendjében utánuk a Peugeot, majd a BMW következik, a Toyota legjobb időeredményei pedig a top 20-ba kerüléshez sem voltak elegendőek. A japánok a tavalyinál is szigorúbb BoP-t kaptak idén, de valószínűleg nem is igyekeztek nagyon megmutatni a valós erejüket.

Az egyes Hypercar-gyártók lejobb időeredményei a katari prológon:

MÁRKAIDŐPILÓTA
Porsche 963 1:40,404Fred Makowiecki
Cadillac V-Series.R1:40,458Alex Lynn
Ferrari 499P1:40,673Antonio Fuoco
Peugeot 9X81:41,260Stoffel Vandoorne
BMW M Hybrid V81:41,661Marco Wittmann
Toyota GR0101:41,789Nyck de Vries
Alpine A4241:42,448Charles Milesi
Lamborghini SC631:42,556Daniil Kvyat
Isotta Fraschini Tipo 6-C 1:44,269Jean-Karl Vernay
Érdekes még megnézni a négy etapra vonatkozó végsebesség adatokat, amelyek a Peugeot és az Isotta Fraschini fölényét mutatják, miközben az új LMDh-márkák egyelőre hátrányban vannak.

A legjobb végsebesség adatok gyártónként

(a #93 Peugeot-nál volt egy kiugró, 319,5 km/h-s érték, amit a táblázatnál nem vettünk figyelembe)
MÁRKAVÉGSEBESSÉG
Peugeot 9X8307,7
Isotta Fraschini Tipo 6-C307,7
Cadillac V-Series.R306,8
Ferrari 499P306,8
Porsche 963305,1
Toyota GR010304,2
Alpine A424303,4
BMW M Hybrid V8301,7
Lamborghini SC63301,7
Ami az LMGT3 géposztályt illeti, ott nem dőlt meg a legjobb időeredmény a negyedik etapban, így Grégoire Saucy maradt a leggyorsabb a United Autosport McLaren 720S Evo-val (1:54,480).
Sőt, az első hét leggyorsabb kör mind a hétfő esti etapból származik. A második helyen az #54 Vista AF Corse Ferrari 296 zárt Davide Rigonnal, a harmadik pedig a #87 Akkodis ASP Lexus RC F lett Esteban Masson munkájának köszönhetően.

Itt is összegyűjtöttük a márkák legjobb időeredményeit

MÁRKAIDŐPILÓTA
McLaren 720S Evo1:54,480Grégoire Saucy
Ferrari 2961:54,542Davide Rigon
Lexus RC F1:54,565Esteban Masson
Aston Martin Vantage1:54,587Ian James
Corvette Z06 GT3.R1:54,691Daniel Juncadella
Lamborghini Huracan1:55,037Franck Perera
BMW M41:55,404Augusto Farfus
Porsche 911 GT3 R1:55,622Aliaksandar Malykhin
Ford Mustang1:56,395Zacharie Robichon

A végsebességek alakulása az LMGT3-ban

MÁRKAVÉGSEBESSÉG
Lexus RC F268,7
Aston Martin Vantage259
BMW M4258,4
Ford Mustang257,8
Porsche 911 GT3 R257,8
Ferrari 296257,1
Lamborghini Huracan254,7
McLaren 720S Evo254,1
Corvette Z06 GT3.R252,9
A kilencszeres motoros világbajnok Valentino Rossi 110 megtett körrel a második legdolgosabb versenyző volt az LMGT3-ban, és az olasz legenda 1:55,473-as időeredménye a 21. legjobb volt a prológon, ráadásul csak hét századra van a legjobb BMW-s időtől.
picture

Valentino Rossi

Fotó: DPPI

A katari prológ eredményei

A negyedik etap eredménylistájából hiányzó kilenc autó a keddi második blokk helyett a hétfői első szakaszon vett részt. A csapatok e kettő közül csak egyett választhattak.
Ilyenkor persze mindig el kell mondani két dolgot. Egyrészt egy teszten, különösen az éve első tesztjén, ráadásul egy vadonatúj pályán rengeteg olyan feladata van a csapatoknak, amihez nem kell parkettán menni. Rendszerellenőrzés, fogyasztásmérés, gumikeverékek tesztelése, gumikopás mérése, alapbeállítások.
picture

Lamborghini SC63

Fotó: DPPI

Másrészt egy sivatagi pályán az első bemenések alkalmával mindig ajánlott óvatosnak lenni, mert a tapadáshiány tud meglepetéseket okozni.
A lényeg, hogy mérleget majd az időmérő után érdemes vonni, legalábbis nagy bátorsággal.
Folytatás csütörtökön, részletek a WEC idénynyitó programját összefoglaló cikkünkben.
Amíg várod az első szabadedzést, hallgasd meg az Le Mans Podcast második adását, és iratkozz fel a Youtube-csatornánkra!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés