Kamui Kobayashi elmondta, mi a Toyota nagy problémája, ami miatt esélytelenek voltak Interlagosban

Interlagos egy újabb nehéz hétvége volt a Toyota számára, a japánok történelmi mélypontot éltek meg, hiszen a Hypercar-éra beköszönte óta először fordult velük elő, hogy egyik autójuk sem szerzett pontot. De összességében is utoljára 2018-ban volt ilyenre példa.

Történelmet írt a Cadillac és a Lexus az Interlagos 6h-n

Videó forrása: Eurosport

Pedig az autó kisebb BoP-könnyítést kapott Spához képest, ahol negyedikek lettek, ráadásul több riválisukat, például a Ferrarit és az Alpine-t is visszafogták.
Elsőre tehát nehéz érteni, miért volt ennyire reménytelen a Toyota számára Interlagos, és miért csak a 14.-15. helyen végeztek, holott nem követtek el semmilyen súlyos hibát a hat óra alatt.
Kamui Kobayashi egy verseny előtti interjúja (Endurance-Info) viszont talán segíthet megérteni a probléma összetett hátterét.
EI-kérdés: "Hol vagytok hátrányban?"
Kobayashi: "Az egyenesben. Ha kielemezzük, hol veszítünk időt a többekkel szemben, akkor az eredmény egyértelmű: mindent az egyenesben bukunk el. És ez bennünket is meglep. Ráadásul az igazán nagy hátrányt még azelőtt szedjük össze, hogy elérnénk a végsebességünket."
Ezen az utolsó mondaton érdemes elmerengeni. Ha megnézzük a brazíliai hétvége számait, a végsebesség-listán a Toyota a második helyen zárt, szorosan a Porsche mögött. Akkor hogyan lehet probléma az egyenesben?
picture

Kamui Kobayashi

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Úgy tűnik, a gondot a gyorsítás korábbi fázisban kell keresni. A Toyota továbbra is a legnehezebb autó a mezőnyben, és az utolsó előtti a maximális teljesítmény tekintetében. Idén Interlagosban 485 kW-ot engedélyezett nekik a BoP, míg tavaly, amikor nyertek Brazíliában, 506 kW-tal mehettek. Ez mínusz 21 kW, tehát mínusz 30 LE.
A japánok 250 km/h felett viszont nagyon komoly segítséget kapnak a BoP-től: +7,2%-ot, ami 35 kW (48 LE) teljesítményugrást jelent nekik, mihelyst elérik a bűvös sebességhatárt.
Alighanem itt van a kutya elásva. Interlagos egy technikás pálya, ahol az autók viszonylag ritkán mennek 250 km/h fölé. Konkrétan két helyen: a célegyenesben és a négyes kanyar előtt.
Ne hagyd ki az ingyenes Eurosport Applikáció lehetőségeit. Töltsd le most: (AndroidApple).
A 250 feletti +35 kW-nak köszönhetően a Toyota végsebessége rendben van, ám mire oda eljutnak, akkora hátrányt szednek össze a gyorsítás korai szakaszában, hogy nem tudnak előzési pozícióba kerülni. Ráadásul a sok lassú kanyarból történő kigyorsításnál is hátrányban vannak.
Az egészet el lehet intézni a mindig késznél lévő "hülyeefiázással", de aki nem csak a frusztrációját szeretné kiengedni, annak már nehezebb dolga van. A hétköznapi ember számára ugyanis semmilyen adat nem áll rendelkezésre arról, hogyan jönnek ki a BoP-számok.
picture

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Azt tudjuk, milyen adatokat vesznek alapul, de hogy azt a rengeteg köridőt hogyan számolják át kilóra, kW-ra, 250 feletti pluszra, azt földi halandó nem ismeri. Azt sem tudjuk, miként próbálják meg figyelembe venni az adott pálya karakterisztikáját, mert az nyilvánvaló, hogy a 250 km/h felett plusz teljesen máshogy segít Le Mans-ban, mint Interlagosban.
Ezek ismerete nélkül marad az értetlenkedés, és a remény, hogy ilyen többet nem fordulhat elő. Mert azt még könnyen elhiszi az ember, hogy a riválisok szép lassan megérkeztek a Toyota szintjére, vagy felül is kerekedtek, de hogy ez az autó még pontot se tudjon szerezni egy olyan versenyen, ahol egy éve meg győzött… itt valami nincs teljesen rendben.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés