A Cyan Racing és a Lynk & Co döntése nyomán a túraautó-világkupa öt autót veszít a hátralévő fordulókra, ami komoly érvágás az idén összesen 17 indulót felvonultató sorozatnak.
A folytatásban nem tér vissza az elmúlt két év bajnoka, Yann Ehrlacher (jelenleg hatodik) és idei nagy csapaton belüli riválisa, Santiago Urrutia (P5) sem, de elveszítjük a négyszeres világbajnok Yvan Mullert (P11), a 2017-es világbajnok Thed Björköt (P15), és a csapathoz idén csatlakozó kínai Ma Qing Huát is (P9).
A döntést különösen a két francia versenyzőnek lehetett nehéz elfogadni, hiszen Ehrlacher és Muller ezen a hétvégén szinte a saját kertjében versenyzett volna. Az Anneau du Rhin Mulhouse mellett található, ahol a kétszeres bajnok született, és nagybátyja szülővárosa, Altkirch is csak egy kőhajításnyira van onnan.
WTCR
Ha végleg kiszáll a Lynk&Co, nagy bajba kerülhet a WTCR
7 ÓRÁJA
A két pilóta rengeteg vendég érkezésére számított, ráadásul Echrlacher számára külön pikantériát jelentett volna egy olyan pályán versenyezni, ahol róla nevezték el az egyik kanyart.
Úgy tűnik, a döntés a legmagasabb szinten született meg, információink szerint ugyanis a Cyan Racing már megérkezett a helyszínre, és elkezdte felépíteni a tábort. Így valószínűsíthető, hogy a visszalépésről Lynk & Co márka tulajdonosa, a kínai Geely dönthetett.
"Idén olyan gumival kell versenyeznünk, amely nem képes kezelni minden pályán az összes lehetséges BoP- és súlykompenzációs variációt. Mivel a mi autóink a legnehezebbek, a veszély állandóan fennáll, hogy a versenyzőink nagy sebességnél szenvednek balesetet. Emiatt biztonsági okokból a Cyan Racignek nem áll módjában folytatni a szezont” – mondta Fredrik Wahlén, a Cyan Racing csapatmenedzsere.
„Ez a legnehezebb döntés, amit valaha meg kellett hoznunk, hiszen a Cyan Racing minden tagja győzni akar, és sok áldozatot hozott, hogy most itt lehessünk. De jelen körülmények között egyszerűen nincs lehetőség a biztonságos versenyzésre, és a biztonság mindenek felett áll. Köszönjük az FIA támogatását ebben a nehéz időszakban.”
A WTCR fennállása során már kétszer volt arra példa, hogy egy komplett gyártó visszalépett egy futamtól, ám az mindig egyetlen versenyhétvégére szólt.

A megoldatlan gumiproblémák vezettek a kínaiak döntéséhez.

Fotó: FIA WTCR

2020-ban a Hyundai szállt ki a Nordschleifén, miután igazságtalannak érezték a rájuk kiszabott BoP-t, legutóbb pedig a két héttel ezelőtti vallelungai fordulót dobta a Lynk & Co, mivel a szervezők és a Goodyear nem tudott megnyugtató megoldással előállni a sorozatos defektekre (nagyrészt futófelület-leválás).
A kék autók akkor mindkét futamon felálltak a rajtrácsra, ám a bemelegítő kör végén mind az öten a boxba hajtottak.
A promóter Vallelunga után azzal próbálta meg hűteni a kedélyeket, hogy számításaik szerint csak az extrém forróság, a sok gyors, nyújtott kanyar és a magas rázókövek együttese eredményezett olyan gumihőmérsékleteket, ami a delaminációhoz vezetett. Az elzászi pálya viszont lassabb, és az idő is hűvösebb lesz.
A Geely vezetőit viszont nem győzték meg ezek az érvek, és szerda estére megszületett a döntés, a csapat nem csak az elzászi hétvégétől, de a teljes szezontól visszalép.
„Ez egy elhúzódó és rendkívül kellemetlen helyzet a csapat, a versenyzőink, a kereskedelmi partnereink és a szurkolóink számára, ami fokozatosan kitaszított bennünket a bajnokságból. Hálásak vagyunk az FIA-nak, hogy igyekeztek megoldást találni. Sajnos a WTCR-ben érdekelt felek együttes erőfeszítése ellenére sem sikerült olyan megoldást találni, amelynek köszönhetően a Cyan Racing biztonságosan folytathatta volna szereplését a WTCR-ben” – tette hozzá Alexander Murdzevski-Schedvin, a Geely Group Motorsport főnöke.

Yvan Muller balesete az első vallelungai WTCR-edzésen

A Cyan Racing így foglalta össze a visszalépéshez vezető okokat és eseményeket:
  • A Lynk & Co 03 TCR a 2019-es bemutatkozása óta a WTCR legnehezebb autója a BoP-súlyok miatt. Ez azt eredményezi, hogy a gumiproblémák hamarabb és gyakrabban jelentkeznek, mint más modellek esetében.
  • A 2022-es szezon második fordulóját biztonsági okokból törölni kellett a Nürburgringen a gumikkal kapcsolatos problémák miatt.
  • A Cyan Racing ezt követően szorosan együttműködött a WTCR-ben érdekelt felekkel és a gumiszállítóval, úgy a teszteken, mint a versenyeken, hogy megoldást találjanak. Ezek között szerepelt, hogy az autókat csak a gumigyártó által meghatározott értékekre lehessen beállítani. Megoldás viszont nem született.
  • Júliusban a Cyan Racing visszalépett a vallelungai WTCR-futamoktól, mivel súlyos gumiproblémákkal találta magát szembe az edzéseken. Yvan Muller nagy sebességnél szenvedett balesetet.
  • A Cyan Racing hatorozott fellépést kért a WTCR-ben érdekelt felektől még a vallelungai versenyek előtt, de erre nem került sor.
  • Vallelungában több versenyző is defektet kapott a futamokon, köztük az Audi, a Cupra és a Honda pilótái.
  • A WTCR-ben érdekelt felek csak elégtelen változtatásokat tudtak javasolni az Anneau du Rhin versenypályán esedékes WTCR-forduló előtt. Ennek értelmében a Lynk & Co 03 TCR-eknek továbbra is olyan súllyal kellett volna versenyezni, mint a Nürburgringen, ahol törölték a versenyeket biztonsági okokból.
  • A csapatok nem kaptak a versenyen használt specifikációjú gumikat privát tesztelésre, így nem tudták ellenőrizni azok teljesítményét.
Arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy mi lesz a folytatással. A Goodyear szerződése 2022 végén lejár a WTCR-rel, és ha jövőre érkezik egy másik gumigyártó (vagy egy új, erősebb gumi a jelenlegitől), az talán meggyőzheti kínaiakat a visszatérésről. Ellenkező esetben a WTCR az egyik legerősebb és legelszántabb játékosát veszítené el, ami beláthatatlan következményekkel járna.

Nem akarsz lemaradni a WTCR-hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogy kérhetsz értesítést a mobilodra az Eurosport applikációban!

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Volt megoldás a problémákra – állítja Marcello Lotti és a Discovery
05/08/2022 04:03
WTCR
Dögös új festést villantott a Cyan Racing Lynk & Co a Hungaroringen
30/03/2022 08:22