A jövő márciusban már 60. életévét töltő Tarquini karrierjéből így két hétvége és négy futam maradt hátra, bár azt azért elismeri, egy-egy alkalommal biztosan autóba ül még a jövőben.

Tarquini a klasszikus értelemben vett túraautózás egyik legnagyobb legendájának számít, távozásával egy kisebb korszak zárul majd le a sportágban.
Az autóversenyzést még mindig gyerekként imádó olasz nem is próbált úgy csinálni, mint aki nem egy nehéz döntésen van túl.
WTCR
Tarquini idősebb korában jobban tudta élvezni a sikert
19/12/2021 12:04
„Szomorú vagyok, hiszen egy ilyen hosszú pályafutás alatt az ember úgy érzi, ez a pillanat talán sosem jön el. De az életben mindennek van kezdete és végén; már elég idős vagyok ahhoz, hogy ezt megértsem” – kezdte Tarquini.
„A WTCR egy rendkívül erős bajnoksággá vált az utóbbi pár évben, és én egyre többször küszködtem az időmérőkön. Bár a versenytempóm még megvan, végül a spanyol és a magyar verseny közti szünetben úgy döntöttem, itt az idő befejezni.”
„Fontos volt számomra, hogy ezt a hazai versenyemen, Olaszországban jelentsem be. Nem akarok most elkezdeni mindenkinek köszönetet mondani, aki ezt a hosszú pályafutást segítette, mert biztosan kifelejtenék valakit. A lista nem rövid, kezdve a családommal, és befejezve a Hyundai Motorsporttal.”
Tarquini már a szezon elején elmondta, valószínűleg a Hyundai lesz az utolsó márka, amelynél versenyez. Most hozzátette, egy ideig még biztosan fog indulni versenyeken, és a koreai márkával is tervezik a közös jövőt.
„A versenyzés olyan nekem, mint a drog, szép lassan kell leszoknom, nem tudok 100%-ról egyből leállni. Arról is beszélgettünk már a Hyundai Motorsporttal, hogy esetleg valamilyen más formában folytatódhat ez az együttműködés a jövőben.”

Tarquini jól ismert ünneplése egy-egy győzelem után.

Fotó: FIA WTCR

A WTCR paddockban is rendkívül közkedvelt veterán pályafutását szinte lehetetlen röviden összefoglalni. A nyolcvanas években kezdett formaautózni, majd összesen 38 F1-es futamon állt rajthoz, főleg esélytelen, kisebb csapatoknál.
1994-ben váltott túraautókra, és az Alfa Romeo pilótájaként egyből megnyerte a BTCC-t. 2003-ban Túraautó Európa-bajnok lett, szintén az olasz márkával, 2009-ben pedig megnyerte a Túraautó Világbajnokságot a SEAT versenyzőjeként.
A WTCC éra vége fele úgy tűnt, egyre szűkülnek a lehetőségei, ám remek érzékkel bútorozott össze a Hyundai-al, akik kerestek egy tapasztalt fejlesztőpilótát az i30 N TCR-hez. Tarquini győztes autót faragott belőle, ráadásul 2018-ban ő lett vele a WTCR első bajnoka.
Az olasz veterán Michelisz Norbival is kiváló kapcsolatot alakított, az elmúlt négy évben csapattársak voltak a BRC Racingnél, és a magyar világkupa-győztes többször is elmondta, rengeteget tanult tőle.
Gabriele Tarquini utolsó WTCR hétvégéje november 26-28 között lesz Socsiban.
WTCR
"Megtiszteltetés volt Tarquini közelében lenni"
06/12/2021 15:48
Sochi
Megható búcsú Tarquinitől - élő sorfalat álltak a riválisok
27/11/2021 09:48