Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ferrari: nem próbáljuk megédesíteni azt a keserű napot Katarban

Lantos András

Frissítve 20/03/2024 - 12:50 GMT+1

A Ferrari számára csalódás volt a WEC katari idénynyitója, a márka technikai igazgatója, Ferdinando Cannizzo szerint nem létezett olyan megoldás vagy stratégia, amivel ellensúlyozni tudták volna a 499P hypercarok hátrányát. Arra is magyarázatot adott, miért végzett a privát AF Corse autó előrébb, mint a két gyári egység.

Lerepült az #51 Ferrari hátsó szárnya, majdnem telibe találta az egyik McLarent

A tavaly Le Mans 24h-t nyerő Ferrari számára nem volt egy virágkarnevál a 2024-es WEC-szezon nyitánya, az olasz márka autóinak nem sok esélye volt a dobogó közelébe kerülni.
A privát finanszírozású #83 AF Corse egység az ötödik helyen ért célban, miközben a két gyári autót a hetedik és a 13. pozícióban intették le.
A Ferrari technikai igazgatója a versenyt értékelve kijelentette, nem próbálják szépíteni a képet: nem létezett olyan taktika, amivel a lemaradásukat ellensúlyozni tudták volna.
„Olyan nagy volt a teljesítménykülönbség, hogy semmilyen stratégiával nem tudtuk volna semmissé tenni. Ebből a szempontból nehéz versenyt kellett átélnünk, és ez idegesítő volt számunkra” – idézi Cannizzót az Autosport.
Nem próbáljuk megédesíteni azt a keserű napot.
„Amikor hátrányban vagy, igyekszel kitalálni valami okosat, hogy készen állj minden eshetőségre. De nem volt egyetlen biztonsági autós szakasz sem, ami neutralizálta volna a dolgokat.”
„Örülünk, hogy az LMH-autók között ott vagyunk az elejében, de ha van egy másik platform is a mezőnyben, akkor azzal is szeretnénk egy szinten lenni” – utalt finoman arra, hogy a korábban hátrányban lévő LMDh-autók Katarban hirtelen lelépték az LMH-kat.
A Ferrari előzetesen sem számított könnyű versenyre az idénynyitón, Cannizzo elmondása szerint a valóság teljesen alátámasztotta a szimulációk eredményeit. Sőt, ha nem nézzük az eredményeket, a Ferrari akár elégedett is lehetne magával, hiszen az 499P jól bánt a gumikkal; volt olyan Michelin, ami három etapot is kibírt az autón.
picture

Ferrari 499P

Fotó: DPPI

Az olaszok annak is örülnek, hogy a #83 egységgel sikerült a nagy rivális Toyota előtt végezniük. A Robert Kubica, Robert Shwartzman, Yifei Ye összeállítású egység Cannizzo szerint nem volt gyorsabb az #50-nél és az #51-nél, viszont elkerültek minden csapdát a pályán.
Míg a #83 komolyabb hiba nélkül teljesítette az 1812 km-es futamot, addig az #50 összeszedett egy büntetést, mivel Miguel Molina átlépte a fehér vonalat a boxba befele jövet. Az #51 még ennél is rosszabbul járt, James Calado ütközött az #59 United Autosport McLarennel, ami miatt az autó komplett hátsó karosszéria-eleme leszakadt, és az egység emiatt egy háromperces javításra kényszerült.

Ez is érdekelhet:

„Ha ezeket kivesszük a számításból, az autóink valószínűleg nagyon közel végeztek volna egymáshoz. Nincsenek más okai a különbségnek, csak ezek a versenyhelyzetek.”
A WEC következő állomása a Ferrari hazai versenye lesz Imolában, ahol április 21-én rendeznek egy hatórás futamot.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés