Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Az Alpine okos taktikája, amit nem mindenki vett észre Katarban

Lantos András

Frissítve 18/03/2024 - 16:40 GMT+1

Ügyes stratégiát alkalmazva lett az újonnan érkező gyártók legjobbja a katari WEC-idénynyitón az Alpine #35 egysége. A Ferdinand Habsburg, Chales Milesi, Paul-Loup Chatin összeállítású egység okos taktikája menet közben született meg, szép fokozatosan épült fel, és sokak figyelmét elkerültek az Endurance-világbajnokság idei első versenyén.

Pontszerzéssel zárult az Alpine első WEC-hétvégéje

Az edzések alatt viszonylag hamar világossá vált, hogy az új gyártóknak még sokat kell tanulniuk az autójukról, mielőtt versenybe szállhatnak a WEC nagyjaival.
Nem is volt ebben semmi meglepő, pont ezért nyilatkozott egész télen olyan óvatosan az esélyekről az Alpine, BMW, Lamborghini, Isotta Fraschini négyes.
A francia gyártónál viszont a verseny legelején összeállt egy nagyon okos stratégia, amit sikerült is végig vinniük az 1812 km-es (közel tízórás) versenyen, és ennek köszönhető, hogy az bajnoksághoz frissen csatlakozó gyártók közül egyedül nekik jött össze a pontszerzés.
A #35 egységnek olyan ügyesen tudott spórolni az üzemanyaggal, hogy végül egyel kevesebb boxkiállásra volt szükségük, mint a közvetlen riválisoknak.
„Pofátlanul sok benzint sikerült megspórolnom az első etapban, és akkor úgy döntöttünk, így megyünk tovább. Nem ez volt az eredeti terv, de úgy tűnt, ez lehet a megfelelő stratégia, és végül be is jött. Tudtuk, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mit az előttünk lévők, ezért megpróbáltunk minden etapban egyel több kört menni” – idézi Habsburgot az Autosport.
Miközben a rivális csapatok általánosan 32 kört tettek meg egy tank benzinnel, az #35 Alpine felment 33-ra, sőt, néha 34-re. Az etaphossz és a versenytáv úgy adta ki, hogy a végére mindenkinek maradt egy 10-12 körös, vagy annál picit hosszabb csonka etap, a franciák viszont ezt megspórolták, így miközben a riválisok 10 kiállással tudták le a távot, nekik elég volt kilenc.
picture

Alpine A424

Fotó: Renault Sport

A #35 Alpine-on kívül egyedül a #2 Cadillacnek sikerült ez, akik pont ennek az okos taktikának köszönhetően végeztek a negyedik helyen.
A vége azért nem volt könnyű az Alpine-nak, hiszen az utolsó etapba Milesinek 35 kört kellett belegyömöszölnie, úgyhogy még arra is vigyáznia kellett, nehogy túl szigorúan nézzen a gázpedálra.

Ezek is érdekelhetnek:

Habsburg szerint ez a pontszerzés joggal töltheti el örömmel a csapatot, és voltak más pozitívumok is Katarban.
„Nem követtünk el hibát, nem volt kicsúszás egyik versenyzőnél sem, és csapatként is erősnek tűntünk.”
A #35 egység egyetlen büntetést kapott az idénynyitón, a verseny elején dobták meg őket 5 másodperccel a felügyelők, mert egyik boxkiállásnál valamelyik szerelőjük már azelőtt átlépte a biztonsági fehér vonalat, hogy az autó megállt volna.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés