Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Mázlival is lehet majd Le Mans-t nyerni, ami csökkenti a győzelem értékét

Lantos András

Frissítve 30/03/2023 - 23:49 GMT+2

Az idei szezonra drasztikusan átalakították a biztonsági autós szakaszokra vonatkozó szabályokat Le Mans-ban, amit nem mindenki fogad kitörő örömmel. A Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon például kerek-perec kijelentette, a változtatások leértékelhetik a le mans-i győzelmet, hiszen benne van a pakliban, hogy valaki szerencsével nyeri meg a versenyt.

Ilyen volt a 90. Le Mans-i 24 órás autóverseny - az összefoglaló, amire mindenki várt

A 2023-as szezon legnagyobb horderejű szabályváltoztatása kétségkívül a le mans-i biztonsági autó módosítás.
A 13,5 kilométeres pályán muszáj három biztonsági autót használni, ami alkalomadtán hátrányos helyzetbe hozott egyeseket. Ennek kiküszöbölésére egy olyan rendszert találtak ki, ami nagyon hasonlít az IMSA-bajnokságban bevett szokáshoz.
Korábban már alaposan összefoglaltuk, mi történik majd Le Mans-ban, ha szükség lesz a safety car-ra, így ezzel most nem fogyasztanánk a lapot meg a ceruzát. Ha még nem olvastad, most megteheted, sőt ajánljuk, hogy tedd meg.
De a legfontosabb változtatás az, hogy akik a biztonsági autó előtt még a vezető körön volt, azok gyakorlatilag minden hátrányukat ledolgozhatják majd az éllovassal szemben, és számukra szinte egy új verseny kezdődik.
A korszakos szabálymódosítás a várakozásoknak megfelelően nem nyerte el mindenki tetszését, a Toyota technikai igazgatója például elég határozott véleményt fogalmazott meg.
„A verseny menete teljesen meg fog változni, ha bejön a biztonsági autó. Egy kicsit szerencsejátékká teszi Le Mans-t, ami megváltoztatja a győzelem értéket. Leértékelheti a le mans-i győzelmet, mert előfordulhat, hogy valaki mázlival nyer” – mondta Pascal Vasselon az Autosportnak.
A Toyota vezére hozzátette, a biztonsági autó minden esetben hatással van a versenyre, de míg az eddigi rendszerben minimalizálni próbálták ezt a hatást, most a maximumra tekerik.
picture

Továbbra is marad a három biztonsági autó, de...

Fotó: AFP

„Most semmi más dolgod nincs, mint három percen belül maradni, és várni a biztonsági autóra.”
Vannak persze más vélemények is a mezőnyben. A United Autosport csapatvezetője például szimpatizál a módosítással, mert esélyt ad olyanoknak, akik már a verseny elején bajba kerültek.
„Bármi, ami lehetőséget ad arra, hogy ledolgozd a körhátrányod - ha jól alakulnak számodra az események - egy pozitív dolog. Tavaly már a rajtnál kétkörös hátrányba kerültünk, és bár a versenyzőink 24 órán keresztül padlón mentek, esélyünk sem volt visszazárkózni” – fogalmazott Richard Dean.
A történethez hozzá tartozik, hogy United Autosport LMP2-es Orecája egy rajtbaleset miatt szedett össze ekkora lemaradást.
A két teljesen ellentétes vélemény nagyon jól megmutatja, mennyire meghatározza a csapatok hozzáállását a pillanatnyi helyzetük. A Toyota jelenleg a Hypercar-kategória domináns szereplője, így ők valószínűleg csak veszíthetnek az új szabályozással, mások viszont kaphatnak tőle egy második esélyt.
Érdekfeszítő és nagyon sok szempontból megvizsgálható téma ez, úgyhogy hamarosan jelentkezünk is egy összefoglalóval.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés