Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Súlyosabban sérült a Ferrari, nem hisz a szemének a Toyota

Lantos András

Frissítve 15/03/2023 - 10:55 GMT+1

Több balesetet is hozott az Endurance Világbajnokság Prológja (szezonnyitó kollektív teszt) Sebringben, a legsúlyosabb következményekkel viszont a Ferrarinak kell számolnia. Az autókat üzemeltető AF Corse eleinte még úgy ítélte meg, nincs semmi komolyabb probléma, ehhez képest végül ki kell cserélni a komplett kasztnit. Közben a Toyota is véleményt mondott a látottakról.

Ferrari 499P (Fotó: FIA WEC / FocusPackMedia - Gabi Tomescu)

Fotó: From Official Website

A #51-es Ferrari 499P a vasárnap délelőtti etapon csapódott korlátnak a bukkanóiról híres egyes kanyarban.
Az autót vezető háromszoros világbajnok és kétszeres Le Mans GT-győztes James Calado utólag elmondta, éppen a hideg gumis kivezető körrel kapcsolatban kísérleteztetek, ami a látottak alapján túl extrémre sikerült.
A WEC zöldítési céllal az idei évtől betiltotta a gumik melegítését. Paplanokat eddig sem használtak a csapatok, viszont speciális „sütőkben” melegítettek fel a gumikat a boxkiállások előtt. Idén már ez is tilos, ami komoly nehézségek elé állítja a versenyzőket.
A Michelin ugyan új gumit tervezett 2023-ra, ami az eddiginél gyorsabban melegszik majd meg, ám a boxból kivezető első kör, és különösen az első néhány kanyar így is kritikus lesz. Főleg a nem-profi pilóták számára.
Mint említettük, a Ferrari első kommunikációja még arról szólt, nincs semmi komoly, csak a jobb első karosszériaelemeket kell kicserélni, de amúgy minden fontos elem sértetlen maradt.
picture

Ferrari 499P (Fotó: fiawec.com)

Fotó: From Official Website

Valamivel később viszont a helyszínen dolgozó újságíró kollégák kiszúrták, a Dallara szakemberei elkezdték vizsgálni a Ferrari monokokkját (az autó központi, karbonból készült megerősített magja, amihez minden más csatlakozik). Ez már csak azért is érdekes, mert mostanáig senki sem beszélt arról, hogy a versenykasztnik gyártására specializálódott olasz cég is szerepet kapott volna a 499P építésében. Ezek szerint igen.
Ma reggel pedig a DailySportscar már arról számolt be, hogy az AF Corse boxában megkezdték az #51-es autó átépítését egy új monokokk köré. Információik szerint erre elővigyázatossági okokból van szükség, azaz nem sikerült 100%-os biztonsággal igazolni, hogy a vasárnapi balesetben nem sérült maga a kasztni is.

A Toyota nem hiszi, amit a hétvégén látott

Közben az elmúlt öt világbajnoki címet besöprő Toyotánál is megszólaltak a Prológgal kapcsolatban, és kétkedésüknek adtak hangot.
A japánok négy etapból hármon a leggyorsabbak voltak, szombat délután a Ganassi Cadillac V-Series.R furakodott be eléjük, de a csapatvezetőjük nehezen hiszi, hogy ez a valós kép.
„Ha csak a köridőkre nézünk, arra következtetésre juthatunk, hogy előnyben vagyunk. De más megvilágításba kerülnek a dolgok, ha megnézzük az IMSA-teszt eredményeit, ahol több riválisunk is 1:47-es köridőre volt képes. Emiatt nem tudunk egyértelmű következtetéseket levonni, és felmerül, hogy valójában nem mi vagyunk leggyorsabbak” – idézi Pascal Vasselont az Autosport.
A Toyota legjobb ideje 1:48,208 volt a Prológon, miközben a Cadillac 1:48,429-ig jutott. Csakhogy ugyanez az autó februárban még 1:47,053-ra volt képes a floridai reptér-pályán. Ugyanígy a Porsche 963 az IMSA-teszten 1:47,297-et tudott, most viszont csak egy 1:48,957-es kör volt a legjobbjuk.
Persze fontos alapszabály, egyik tesztet a másikkal sosem hasonlítjuk össze, hiszen nem tudni, akkor milyen állapotban volt a pálya, mennyivel volt kedvezőbb az időjárás stb.
picture

Toyota GR010

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

Az is tény, hogy az IMSA-teszten a LMDh autók más BoP-vel mentek, mint most. Akkor maximális teljesítményt (520 kW) használhattak, most pedig a Cadillac 513, a Porsche pedig 517 kW-os beállítással ment. Februárban ráadásul minimumsúlyon, 1030 kilón futhattak, miközben a Prológon 8 (Cadillac) illetve 18 (Porsche) kilóval nehezebbek voltak.
Vasselon szerint azonban mínusz hét kW és plusz nyolc kiló még nem jelent másfél másodpercet, úgyhogy a japánok óvatosan lelkesednek a Prológ után.
A Sebring 1000 mérföldes versenyhétvége hivatalos része ma, azaz szerdán kezdődik két egyórás szabadedzéssel. Az első 16:00-kor, a második pedig 21:30-kor kezdődik, és a WEC live timing szolgáltatásán lehet majd követni. A teljes programot itt találjátok.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés