Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Sebring után a Porschénél is tudják, mi jelenti a legnagyobb problémát

Lantos András

Publikálva 22/03/2023 - 10:05 GMT+1

Nem sikerült fényesre a Porsche visszatérése az Endurance Világbajnokságba, a német márka autói csak a Sebring 1000 mérföld legelején tudták tartani a tempót a mezőny elejével, később pedig még a többi visszatérő márkától is elmaradtak. A Porsche Penske Motorsportnál nem elégedettek, de látják a javulást Daytonához képest, és tudják, miben kell fejlődniük.

A Porsche összefoglalója Sebringről

A két Porsche a rajtszámának megfelelő helyen végzett Sebringben, az #5 az ötödik, a #6 pedig a hatodik helyen zárt, négy kör hátrányban a győztes Toyota mögött.
A verseny elején még harcban voltak a Ferrarikkal és az egy szem Cadillac-kel, ám a második etaptól kezdve visszaesett a tempójuk, majd később két kisebb műszaki hiba pecsételte meg a sorsukat.
Az #5 egységbe tartozó Michael Christensen szerint a gumikezeléssel volt nagy problémájuk, különösen a dupla etapok második felében.
„Amikor az elején Kevin Estre a Ferrarival a Caddy-vel harcolt, az elég jól nézett ki. Reménykedtem benne, hogy kicsit jobbak leszünk, mint a kvalin, de szkeptikus is voltam. Van még min dolgoznunk az autón; ezt tudtuk a hétvége előtt is, és próbáltunk is javítani az egyensúlyon picit” – idézi Christensent a Sportscar365.
„Amikor új gumik vannak fenn, még elviselhető a dolog, azt még túl lehet élni. De kicsivel később elkezd nagyon csúszkálni az autó. És amikor ezt érzed, az első kérdésed rögtön az: ’hogy fogunk ezzel dupla etapozni?’ Nagyon nehéz volt duplázni anélkül, hogy sokat feladjunk a tempónkból.”
A daytonai probléma-parádé után viszont a Porsche 963 Sebringben már megbízhatóbbnak tűnt, igaz, a verseny második felében befigyelt két kisebb műszaki hiba.
picture

Porsche 963

Fotó: Porsche

Mindkét autónál kellett egy-egy hosszabb kiállás; a #6 a hajrában volt kénytelen kijönni, amikor még úgy tűnt, harcban lehet a dobogóért. Christensen elmondása szerint elektronikai problémájuk volt: nem működött a rádió.
A kiállásnál kormányt cseréltek, ami után legalább az autóban ülő Dane Cameron hallotta a mérnökét, de nem működött a váltást segítő lámpasor, csak egy sípoló hangot hallott, amihez a váltás időzíteni tudta.
A Porsche Motorsport vezetője, Thomas Laudenbach is elismerte, sok munka van még a 963-mal, de kiemelte, a csapat kihozta a maximumot abból, amilyük jelenleg van, a folytatásban pedig „intenzíven és szisztematikusan” dolgoznak majd problémák megoldásán.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés