Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Ferrari elégedett Sebringgel, de problémák is a felszínre kerültek

Lantos András

Publikálva 20/03/2023 - 10:25 GMT+1

Sikerekkel kezdődött a Ferrari visszatérő éve az endurance világában, az olasz márka most bemutatkozó autója egy körön még a legnagyobb esélyesnek számító Toyotát is megverte a WEC sebringi idénynyitóján, a versenyen pedig a japánok két egysége mögött a harmadik helyen végeztek. A Ferrarinál elégedettek a bemutatkozással, de vannak problémák, amiken dolgozni kell.

A #61 Ferrari balesete Sebringben

Pole pozíció, dobogó, és ami talán még ennél is fontosabb, két műszaki hiba nélkül futó autó.
Sebring a világ egyik lemegterhelőbb pályája a versenyautók számára, ám a két most debütáló 499P technikai gondok nélkül bírta a gyűrődést. A harmadik hely pedig hab a tortán.
„Két autó műszaki hibák nélkül – ez volt az első cél. A második pedig a dobogó. Azt hiszem, boldogok lehetünk” – mondta Ferdinando Cannizzo, a Ferrari GT és sportautó versenyzésért felelős vezetője.
„Nagyon kemény verseny volt, a Toyota pedig bizonyította, mekkora értéke van a tapasztalatnak. Erre reagálnunk kell, több tapasztalatra van szükségünk azáltal, hogy kielemezzük az adatokat. Így lehetünk még jobbak.”
„Van sok dolog, amiben még fejlődhetünk, de ez a dobogó az az eredmény, amit vártunk.”
A Sebring 1000 mérföldes több problémát is a felszínre hozott a Ferrarinál, amin dolgozniuk kell, ha fel akarják venni a harcot a Toyotával.
„Azt látjuk, hogy komolyabb nehézségeink voltak a forgalomban. Illetve a gumikopás terén is egyértelműen van hova fejlődnünk; a második etapok végén (dupla etapozás esetén) már küszködtünk.”
Bár műszaki gondjaik nem voltak, kisebb-nagyobb hibákat azért követtek el a visszatérő versenyükön. Az #50-es autó áthajtásos büntetést kapott, mert egy biztonsági autós újraindításnál Antonio Fuoco túl korán előzött meg egy Aston Martint. Hiába tapasztalt versenyző, mostanáig a GT-kategóriában versenyzett, és ilyen problémákkal nem találta magát szembe.
picture

Molina, Fuoco és Nielsen a dobogón

Fotó: From Official Website

Később ugyanez az egység egy öt másodperces időbüntetést is kapott boxutcai szabálytalanság miatt, miközben az #51-es autó a verseny vége fele keveredett komoly balesetbe Alessandro Pier Guidival.
A legelején az olaszok egy alternatív stratégiára is rápróbáltak, alig 8 kör után kihozták mindkét autójukat biztonsági autó alatt, amivel pozíciót vesztettek a pályán, és végül nem sok előnyük származott belőle.
„Ezt még ki kell elemeznünk. Nem állítom, hogy ez volt a jó döntést, de azt sem, hogy nagyon másként alakultak volna a dolgok, ha máshogy döntünk. Sok mindent ki kell még elemeznünk, de egyértelműen elégedettek vagyunk azzal, amit elértünk.”
Az Endurance Világbajnokság egy hónap múlva, április 16-án folytatódik Portimaóban.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés