Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A sebringi borzalom után a Peugeot már készíti a megoldást a problémákra

Lantos András

Frissítve 21/03/2023 - 22:15 GMT+1

Sebringben rettentő nehéz versenye volt a Peugeot-nak, a francia gyártó két autójára kormányonként két-két műszaki hiba jutott, és ráadásként a tempójuk sem volt acélos. Utóbbira maga a sebringi pálya lehet a magyarázat, az előbbin azonban dolgozni kell. A Peugeot Sportnál viszont állítják, tudják a megoldást a problémákra, és a következő versenyig lépni is fognak.

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

A #94 Peugeot már futam legelső körében félreállt, és csak jó 20 perc javítás után tudott visszatérni. A második órában aztán a #93-ast is elérte ugyanaz a végzet, és ugyanennyi időre kényszerült a boxba.
Olivier Jansonnie, a Peugeot Sport technikai igazgatója a futam után elmondta, mindkét autó ugyanabba a váltóproblémába futott bele, ami konkrétan a kiemelőt (aktuátor) érintette.
„Tudtuk, hogy van egy ilyen probléma, hogy ez az autó egyik gyenge pontja. Ez egy olyan terület, amin már dolgoztunk is, csak a fejlesztés nem készült el erre a versenyre” – mondta Jansonnie.
„Nem hangzik túl jól, de valójában nem lepett meg bennünket a dolog, hiszen tudtunk a problémáról. Arra viszont nem számítottunk, hogy már ennyire hamar jelentkezik a versenyen.”
A technikai igazgató szerint a csapat már dolgozik egy fejlesztett alkatrészen, amely Portimaora bekerül az autóba. Jansonnie azt is tisztázta, nem ugyanarról a problémáról van szó, ami tavaly Bahreinben hátráltatta a Peugeot-t.
A franciák autói viszont nem úszták meg ennyivel. A #93-nál az utolsó órában gyújtásproblémák jelentkeztek, ami miatt a Paul di Resta, Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne összeállítású trió a 31. helyen ért célba.
A testvérautó még rosszabbul járt, ők három órát töltöttek a boxban egy rejtélyes hibrid probléma miatt.
picture

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

„Kaptunk egy vészjelzést, és mivel akkor már nem volt miért küzdeni a pályán, úgy döntöttünk, teljes mértékben utánajárunk a dolognak, hogy a versenyzőink teljes biztonságban legyenek az autóban.”
A Peugeot mind egy körön, mint versenytávon elmaradt a riválisok tempójától, és Jansonnie szerint ez nagyrészt Sebring speciális karakterének tudható be, amihez nem próbálták meg optimalizálni a gépet.
„A legnagyobb problémát az jelentette, hogy beállítsuk az autót a bukkanókra. Ez a pálya felnagyította azokat a problémákat, amikkel amúgy is küzdünk a kezdetek óta, és amiken még dolgoznunk kell.”
A Peugeot 9X8 az időmérőn 2,4 másodperc hátrányban volt a Toyotához képest, és ezt a versenyen sem sikerült érdemben lefaragni; a franciák legjobb ideje 2,2-re volt a japánokétól.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés