Marc Madiot, az FDJ főnöke szerint lassítani kell a kerékpársport fejlődését a biztonság érdekében; be kell tiltani a rádiózást, a wattmérőt a GPS-t
Publikálva 23/06/2025 - 10:41 GMT+2
Marc Madiot szerint a versenyzők gyakran olyanok, mintha távirányítóval vezérelt emberek lennének, akiket a csapatkocsiból irányítanak. Az FDJ főnöke nem először állt ki a csapatrádió, a wattmérő és a GPS versenyeken való betiltása mellett. Szerinte a biztonság érdekében lassítani kell a sportág fejlődését.
Újabb Almeida-erőfitogtatás a svájci körversenyen, egyre közelebb a sárga trikóhoz
Videó forrása: Eurosport
Marc Madiot szerint egyszerű, de határozott lépésekre van szükség.
Az FDJ főnöke nincs egyedül a véleményével, ugyanis egyre több versenyző is megszólal a biztonsággal kapcsolatos problémák miatt.
- Túl sok csapat, kevés szponzor – tényleg bajban vannak a belga profi csapatok?
- "Ez őrület!" 18 évesen top 10-ben a legnagyobbak között, de egy háromhetes idén még szóba sem jöhet
Nemrég a korábbi sprinter Nacer Bouhanni beszélt arról, hogy a bukástól való félelme nagyban hozzájárult a visszavonulásához. Guillaume Martin pedig azt javasolta, hogy a kerékpársport vegyen példát más sportágakról és lassítsa a tempót, például azáltal, hogy a lassabb gumikat használnak.
Az UCI bejelentette, hogy sebességcsökkentő tesztelésbe kezd majd a szezon második felében többek között azzal, hogy a kormány szélességét 400 mm-ben határozzák meg. A SafeR Projekt is hozott néhány intézkedést, most figyelik és elemzik a bukásokat, és azon dolgoznak, hogy biztonságosabbá tegyék a versenyeket.
A svájci körön a múlt héten megemlékeztek Gino Mäder halálának második évfordulójáról. Mivel azonban a tempó egyre csak nő, a technológia pedig folyamatosan fejlődik, sajnos a bukások száma sem csökken.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/06/21/image-f9af355f-7ae0-45c7-9cf4-c7fb1fa8d7a6-85-2560-1440.png)
Közel a sárga trikóhoz a brutális hegyi időfutam előtt az újabb szakaszt nyerő Almeida
Videó forrása: Eurosport
Madiot véleménye régóta ismert, de a francia szakember most a korábbiaknál is határozottabban mondta el, hogy véget kell vetni annak az iránynak, hogy a csapatkocsikból vezérelt versenyzőket csinálnak a kerékpárosokból. A többség úgy gondolja, hogy a csapatrádió biztonságosabbá teszi a versenyeket, Madiot szerint azonban épp a túl sok kommunikáció a probléma.
"Vannak halálesetek, amelyekből elkerülhetetlenül egyre több lesz. De aztán holnap folytatjuk tovább a versenyzést" - mondta Madiot arra az uralkodó nézetre utalva, miszerint a show-nak folytatódnia kell.
"Muszáj lenne megnézni a lehetőségeit annak, hogy hogyan lassíthatnánk a kerékpársport fejlődését. Egyértelmű ugyanis, hogy harcolnunk kell ezért."
Nagyon egyszerű döntéseket kellene meghoznunk. Meg kellene szabadulnunk a csapatrádiótól, el kellene tüntetni a wattmérőt és be kellene tiltani a GPS-t.
"Ha ezeket mind meglépnénk, kevesebb lenne a veszélyforrás és kevesebb ember vállalna kockázatot."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/06/21/image-df53e963-3e26-4276-ac35-de28063eb05d-85-2560-1440.jpeg)
Újabb Almeida-erőfitogtatás a svájci körversenyen, egyre közelebb a sárga trikóhoz
Videó forrása: Eurosport
"Folyamatosan kapcsolatban vagyunk a versenyzőkkel a rádión keresztül, ami egyfajta telefon, plusz ott a GPS és a wattmerő. Bocsánat, hogy ezt mondom, de a versenyzőket gyakorlatilag folyamatosan kézi vezérléssel irányítják a csapatkocsikból."
"Állandóan a fülükre mondjuk, hogy figyeljenek, mert veszély közeleg, áthaladunk egy falun, fekvőrendőr jön vagy körforgalom, és persze mondjuk azt is, hogy elöl kell lenniük."
"De nem lehet mindenki elöl. Már önmagában az is gyorsítja a tempót, hogy mindenki a másik elé akar kerülni."
via cyclingnews
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés