Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Ferrarihoz hasonlóan a Toyota is akar harmadik autót a WEC-ben

Lantos András

Frissítve 30/04/2024 - 20:01 GMT+2

Több autó egyenlő több adat, több kilométer az edzéseken és nagyobb variációs lehetőség a stratégiában. Ezt tudva a Porsche és a Ferrari után a Toyotánál is úgy vannak vele, szeretnének egy harmadik autót indítani a WEC-ben. Mivel hivatalos gyári egységből minden márkának csak kettő lehet, természetesen egy privát csapatra bíznák a harmadik GR010 Hybrid versenyeztetését.

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: Toyota

Erről a csapat versenyigazgatója, Rob Leupen számolt be, hangsúlyozva, hogy számukra a Ferrari által választott út tűnik szimpatikusnak.
A Toyota vezetője viszont azt is leszögezte, arra már nincs elegendő idő, hogy ez 2025-re megvalósuljon, tehát legközelebb 26-ban számolhatunk a harmadik GR010 Hybriddel.
„Látjuk, mit csinál a Ferrari az ügyfél- vagy szatellitautójával, és nekünk is tetszik. A plusz egy autó több lehetőséget jelent, ezért mi is foglalkozunk a dologgal. Folyamatban van a kérdés áttekintése” – mondta Leupen az Autosportnak.
„Viszont, ha jövőre szerettük volna ezt megvalósítani, már meg kellett volna születnie a döntésnek, és ez egyelőre nem történt meg. Egy ilyen kérdésben nem lehet rövid idő alatt határozni, hiszen tudjuk, az egyes alkatrészek elkészülési ideje milyen problémás lehet mostanában.”
Leupen szerint az LMH-autók üzemeltetése bonyolultabb, mint az LMDh-ké, így számukra nem tűnik járható útnak a Porsche választása. A német márka klasszikus ügyfélautóként adja el a Porsche 963-ot a gyártól független teljesen függetlenül működő csapatoknak, mint például a JOTA vagy a Proton.
„Nem tartunk még ott, hogy arról beszéljünk, pontosan miként valósítjuk majd meg, de ha engem kérdeznek, nekem tetszik, ahogy a Ferrari csinálja.
Az olaszok harmadik autóját ugyanaz az AF Corse csapat üzemelteti, mint a két gyári 499P-t, csak a finanszírozás történik privát zsebből.
Jó kérdés még, hogy lesz-e hely 2026-ban a WEC-mezőnyben egy harmadik Toyotának? Imola után ismét felerősödtek a hangok, melyek szerint az Endurance Világbajnokság kötelezővé tenné a gyári csapatok számára a kétautós felállást.
Ez a jövőre érkező (ez esetben két) Aston Martin Valkyrie mellett plusz egy Cadillacet, Lambroghinit és Isotta Fraschinit jelentene, tehát a Hypercar-mezőny létszáma a jelenlegi 19-ről 24-re nőne, és akkor még nem ejtettünk szót a WEC-be visszavágyó Vanwallról.

Ez is érdekelhet:

Jövőre ugyan várhatóan 37-ről negyven főre emelik a WEC-indulók létszámát, de a jelenleg meglévő 18 LMGT3 mellé még így sem férne el 24 hypercar, nem beszélve a plusz Toyotáról. Leupen viszont nem filozofálja túl ezt a kérdést.
Hány autója van a Porschének? És hány autót indít a Ferrari? Akkor nekünk miért ne lehetne egy harmadik?
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés