Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nehéz lesz a Porschének az élen maradni, mert nagyon más pályák jönnek – véli Kevin Estre

Lantos András

Frissítve 09/04/2024 - 10:16 GMT+2

A Porsche hármas győzelemmel kezdte a 2024-es WEC-idényt, és Katarban egyértelműen domináns autónak számított a 963 hypercar. Csakhogy tempós kanyarjaival, sima aszfaltjával és alacsony rázóköveivel Losail egy nagyon egyedi pályának számít, és Kévin Estre szerint semmi sem garantálja, hogy a most következő régivágású körökön is ennyire erős lesz a Porsche.

A hajrában matricázva is nyert a Porsche, drámai Peugeot-kiesés a legvégén

Szűk két hét múlva Imolában folytatódik az Endurance Világbajnokság, aztán május közepén Spa-Francorchamps, majd egy hónappal később a Le Mans 24h következik.
Katarral ellentétben ez három régi stílusú helyszínt jelent, és a Porsche gyári versenyzője, Kévin Estre szerint nincs rá semmi garancia, hogy itt is annyira erősek lesznek, mint március elején a Közel-Keleten.
„Sosem mentünk még itt (Imolában). Ez egy ’old school’ pálya, egyenetlen aszfalttal, szintkülönbségekkel, magas rázókövekkel – teljesen más (mint Katar)” mondta Estre az Endurance24-nek.
„Rengeteget tanultunk az autóról a télen és a mögöttünk lévő hétvégén is. Már jobban tudjuk, hogyan kell megtalálni az ideális működési tartományt, ami nem mindig könnyű, főleg, mert elég kevés idő áll rendelkezésre az edzéseken.”
„Abban mindenki biztos lehet, hogy továbbra is minden apró részletre oda fogunk figyelni, ami ahhoz kell, hogy az autó olyan tökéletesen menjen, mint legutóbb.”
De nehéz lesz, mert Imola, Spa és Le Mans teljesen más pálya, mint Losail.
Estre fiatal kora óta a Porsche gyári versenyzője, de most először nyert velük futamot a királykategóriában. Korábban kétszer volt világbajnok a GTE Pro géposztályban, 2018-ban pedig Michael Christensen és Laurens Vanthoor oldalán tagja volt a Le Mans 24h kategóriagyőztes egységnek is.
„Ez egy nagyon különleges élmény volt. A GT az utóbbi időben már természetessé vált számomra. Rengeteg időt tölthettem nagyon-nagyon jó csapattársak között, sok futamot nyertünk, és komfortosan éreztem magam. Beszálltam az autóba, és nem kellet túl sok kérdést feltennem, azonnal gyors tudtam lenni.”
„A prototípus ennél összetettebb. Az első pillanattól kezdve jól éreztem magam benne, de a teljesítmény terén egy kicsit küszködtünk.”
picture

Kévin Estre

Fotó: Porsche

A 35 éves francia pilóta elmondta, ilyenkor a versenyző magában is el tud bizonytalanodni kicsit.
„Természetes, hogy ilyenkor a pilótákban is kétségek merülnek fel, de csak dolgoztunk tovább, és a csapat nagyszerű munkát végzett a télen.”
„Nekem is jó érzés volt bebizonyítani, hogy nem csak egy GT-autóban tudok nyerni. Összetett győztesnek lenni az Endurance Világbajnokságon a Porsche és a Penske színeiben egy kivételes érzés.”
Estre hozzátette, anno a GT-kategóriában is pontosan ugyanolyan alapossággal készült minden versenyre, mint most a Hypercarban.

Ez is érdekelhet

„Akkor is Porsche gyári pilóta voltam, és minden versenyt meg akartam nyerni. A hozzáállásom most is ugyanaz, csak az autó kicsit gyorsabban megy alattam – 200 LE-vel több, 200 kilóval kevesebb.”
„2017-ben, 18-ban és 19-ben általában 17-18 autó volt a GTE Pro kategóriában, és mind gyári támogatott. Hihetetlen magas volt a színvonal, pont, mint most (a Hypercarban), csak akkor a GT-kategóriáért ment a küzdelem, és nem az összetettért.”
„Nagy élmény úgy megmutatni a képességeidet, hogy mindenki más előtt vagy. Magát a versenyt megnyerni, és nem csak valamelyik géposztályt” – zárta Estre.
Hallgasd meg a Le Mans Podcast legújabb adását, amelyben a Toyota magyar szerelőjével, Adamek Leventével beszélgettünk:
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés