Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Toyotát meglepte a hatodik hely, és Imolában sem számítanak könnyű versenyre

Lantos András

Publikálva 03/03/2024 - 21:04 GMT+1

A 2023-as szezont végig domináló Toyotának hosszú ideje nem volt olyan nehéz versenye, mint az idei katari idénynyitó, ahol a #7 egység hatodik, a #8 pedig a tizedik helyen zárt. A tavalyhoz képest szigorúbb BoP-t kapó GR010 Hybridnek ahhoz sem volt meg a tempója, hogy győztessel azonos körön érjen célba, és a vezetők tartanak tőle, hogy Imolában sem lesz sokkal jobb a helyzet.

A hajrában matricázva is nyert a Porsche, drámai Peugeot-kiesés a legvégén

Utoljára a 2016-os bahreini versenyen fordult elő, hogy egyik Toyota sem áll a dobogón egy WEC-futamon, és még egy évvel korábbra kell visszamenni, hogy megtaláljuk a legutóbbi alkalmat, amikor egyik sem került be top5-be.
Ezek a statisztikák jól mutatják, milyen drámai visszaesést jelentett a katari idénynyitó a Toyota elmúlt éveihez képest, bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utóbbi szezonokban a királykategória kis létszáma miatt könnyebb volt rendszeresen elől végezni.
A japánok már a Prológon és a szabadedzéseken is szenvedtek, az időmérőn azonban a #7 autó összehozott egy addig elképzelhetetlennek tűnő kört, ami egy második rajthelyet jelentett nekik, és némi reményt a szurkolóiknak.
Az idei szezonra 9 kiló pluszsúlyt kapó és 4 kW (kb. 5,5 LE) teljesítményt veszítő márka azonban a versenyen teljesen esélytelen volt a dobogóra, sőt, Kamui Kobayashi csapatfőnök szerint azt sem igazán értik, hogyan lettek hatodikak.
„A hatodik helynél több lehetetlen lett volna. Ez volt a felső határ. Sőt, annyi lassúak voltunk, hogy őszintén szólva az is egy rejtély számomra, miként lettünk hatodikak” – idézi Kobayashi verseny utáni nyilatkozatát a Sportscar365.
Ahogy arról az edzések után is beszélt, a legnagyobb problémát a gumik szemcsésedése okozta. A Toyota az őszi teszt után már számított rá, hogy nem lesz könnyű dolguk Katarban, de az idei évre kapott plusz kilók csak tovább rontottak ezen.
picture

Kobayashinak nem sok vidám pillanat jutott Katarban

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

A Toyota vezetői finoman utaltak is a BoP okozta nehézségekre, de hangsúlyozták, ők a saját dolgukkal lesznek elfoglalva.
„Ahelyett, hogy idegesek lennénk, a következő versenyre tekintünk. Szerintem félre kell tenni a BoP-t, azzal kell foglalkozunk, hogy mi csapatként mit tehetünk” – folytatta Kobayashi.
„Ilyenek a szabályok, úgyhogy ez nem a mi problémánk. Meg kell próbálnunk fejlődni az autóval, és menteni a menthetőt. Keményen fogunk dolgozni, hogy olyan autónk legyen, amiben a versenyzőink jól érzik magukat, megfelelően tudnak menni vele.”
A Toyota új technikai igazgatója, David Floury is nehezen tudta palástolni a csalódottságát.
picture

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

„Most ennyink volt. Örülhetünk, hogy sikerült pontokat szereznünk, de ha a teljes képet nézzünk, nincs okunk a vidámságra. A két autó tempója hasonló volt, és végig küszködtünk. Nem volt könnyű azzal a súllyal, amit Katarra kaptunk” – idézte Floury-t a Sportscar365.
„Az egész hétvége arról szólt, hogy valahogy kordában tartsuk ezt a szemcsésedési problémát, ami nem volt valami kellemes. Sok mindent megpróbáltunk, de nem találtunk rá igazi megoldást.”
Amikor riválisokkal szembeni hátrányról beszélt, hangsúlyozta, nyilvánvaló, hogy az ellenfelek fejlődtek, mivel egyre jobban kiismerik az autóikat, de a BoP szerepét sem tudta elhallgatni.
„Mindenki más is dolgozik, hogy felzárkózzon, a többi részét pedig nem kommentálnám.”
„Nekünk a saját dolgunkkal kell foglalkozunk, de jelenlegi kép nem mutat valami jól.”
Talán ennél is érdekesebb volt, amikor a következő versenyről és az imolai esélyekről kérdezték.
„Ha ugyanennyi súllyal kell mennünk, ott is nehéz lesz. Reméljük, nem jön elő a szemcsésedés, de nem teszteltünk még ott korábban.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés