Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Daytona után a WEC-ben is csúcsra érne a szezonra hét autóval nevező Porsche

Várhegyi Ferenc

Frissítve 25/02/2024 - 10:27 GMT+1

A Porsche nagyon motivált az idei endurance-világbajnokság (WEC) katari nyitánya előtt, amire minden alapja meg is van a 24 órás daytonai verseny megnyerése nyomán.

Porsche 963

Fotó: Porsche

A Hypercar kategóriában két gyári 500 kW-os (680 lóerő) autót, valamint a Hertz Team Jota és a Proton Competition jóvoltából további három kocsit indítanak a csúcskategóriában. Az új LMGT3 osztályban pedig két 911 GT3 R kocsival (415 kW, 565 lóerő) vesznek részt a korábban gyári csapatként szereplő Manthey csapattal.
És ha még ez nem lenne elég, mindkét kategóriában győzelemre törnek. A Porsche elkötelezettségét az autók számán kívül az is mutatja, hogy a luszaili pályán már túl vannak egy teszten, és gyakoroltak Barcelonában is – apropó, úgy hírlik, Barcelona kikerülhet a jövőben a Forma-1-es versenynaptárból, mert már egy madridi utcai versenyen dolgoznak a Liberty Mediánál –, továbbá néhány személyi változást is bejelentettek a remélt jó eredmények érdekében.
A Porsche Penske csapat némileg átalakult 2024-re, Jan Lange lett a csapatfőnök a mannheimi alakulatnál, csapatmenedzserként a luxemburgi Francis Schammo, üzleti oldalról a német Tobias Dürheimer segítik a munkáját. A csapat globális munkáját menedzser-igazgatóként Jonathan Diguid irányítja, Travis Law pedig mind Amerikában az IMSA sorozatban, mind a WEC-ben szerepet vállal majd – sok dolga lesz, az bizonyos.
A Porsche Motorsport részéről a svájci Urs Kuratle az LMDh-program igazgatójaként tevékenykedik, a 963-as Porschék technikai igazgatója pedig a német Stefan Moser, a GT3 R projekt menedzsere pedig Sebastian Golz.
A Porschénál arra számítanak – valószínűleg a többi csapatnál is – hogy a kulcs Katarban a gumik megfelelő használata lesz. A luszaili pálya 5419 méter hosszú, 16 kanyart tartalmaz, a célegyenes több mint egy km hosszú, ahol gyorsan kell menni, a második szektorban pedig nagyon jó leszorítóerőre és mechanikai tapadásra lesz szükség, ami két ellentétes dolog, ezt kell majd kiegyensúlyozni. A verseny neve „Katar 1812”, amely Katar nemzeti ünnepnapjára, december 18-ára (18.12.) utal és maximum 10 óra hosszú lesz. És mivel az utolsó harmad belefut az estébe, a lehűlő levegő és aszfalt újabb érdekes tényezőt jelent majd a versenyzőknek és a csapatoknak.
picture

Porsche 963

Fotó: Porsche

A kvalifikáció a Le Mans-i szisztémát követi: az első 12 percben minden autó kimegy a pályára, a 10 leggyorsabb pedig utána megmérkőzik a legjobb rajthelyekért a 10 perces Hyperpole-ban.
Wiil Stevens, a Hertz Team Jota versenyzője szerint: „Nagyon sokat tanultunk a 963-as Porschéról 2023-ban, és már jobban tudjuk hogyan kell az autót beállítani és vezetni, ami önbizalmat ad a szezon előtt. Két új csapattársam lesz (Callum Ilott és Norman Nato), akikkel már jól együttműködtünk a teszteken, ezért jó eredményeket várok.”
Kevin Estre, a gyári csapat versenyzője: „A második évünkben nagyok az elvárásaink. Az egész csapat fáradhatatlanul dolgozott télen az autó optimalizálásán. Két új mérnökünk is van, akikkel jól együtt dolgozunk – a nyitányon a célunk a dobogó.”
A Porsche felállása 2024-ben
Hypercar:
Porsche Penske (5): Matt Campbell, Michael Christensen, Frédéric Makowiecki
Porsche Penske (6): Kévin Estre, André Lotterer, Laurens Vanthoor
Hertz Team Jota (12): Callum Ilott, Norman Nato, Will Stevens
Hertz Team Jota (38): Jenson Button, Phil Hanson, Oliver Rasmussen
Proton Competition (99): Julien Andlauer, Neel Jani, Harry Tincknell
LMGT3:
Manthey EMA (91): Richard Lietz, Morris Schuring, Yasser Shahin
Manthey PureRxcing (92): Klaus Bachler, Alex Malykhin, Joel Sturm
Hallgasd meg az Le Mans Podcast első epizódját, amelyben a 2024-es WEC rajtlistát elemezzük Volentér Balázzsal:
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés