Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Hogy még jobban fájjon: kizárták a #93 Peugeot-t Katarban

Lantos András

Frissítve 03/03/2024 - 09:10 GMT+1

Drámai végjátékot hozott a WEC idénynyitója, a Katar 1812 km, hiszen a szinte végig a második helyen haladó #93 Peugeot két körrel a vége előtt állt meg, és vesztette el a dobogót. Jean-Eric Vergne nagy küzdelem árán, elektromos hajtással eljutott ugyan a célvonalig, de később kiderült, még pontszerző helyen sem zárt, mivel utólag kizárták.

A hajrában matricázva is nyert a Porsche, drámai Peugeot-kiesés a legvégén

Az endurance-versenyzés legkegyetlenebb arcát láthatta meg tegnap a gyári Peugeot TotalEnergies csapat.
A márka a katari idénynyitón vett búcsút a forradalmi, hátsó szárny nélküli 9X8-tól, mivel a tervek szerint Imolában érkezik egy alaposan átdolgozott változat.
Úgy tűnt, a padlólemez-hatásra felépített autó végre megtalálta azt a pályát, amely igazán fekszik neki, és úton volt a modell történetének legjobb eredménye felé, amikor két körrel a vége előtt megállt.
Ma már azt is tudjuk, valami hiba történt a legutolsó tankolásnál (az egyelőre nem világos, hogy számítási vagy műszaki), és amiatt kb. három perccel a befutó előtt kifogyott az autóból a benzin.
A dobogó másodperceken belül elszállt, viszont addigra a #93 Peugeot viszonylag sok Hypercar-riválist lekörözött már, ezért a pontszerzésre még volt esély. Vergne az autó hibrid rendszerének elektromotorjait használva eljutott a célig, majd vonal után nem sokkal leparkolt a fal mellé.
Az előzetes eredménylista szerint így a hetedik helyen zárt, de már akkor elindult a találgatás, megtarthatják-e ezt a helyezést.
A WEC szabályai szerint ugyanis nem elég átjönni a célvonalon ahhoz, hogy valakit értékeljenek. Az autónak egyrészt saját erőből le kell jönnie a pályáról, másrészt be kell állni a parc fermébe, arra a lezárt területre, ahol az óvási idő lejártáig tartják a gépeket, biztosítva, hogy semmilyen változtatás ne történhessen rajtuk.
Hosszú tanácskozás indult a felügyelőtestületben, és az Autosport helyszínen dolgozó újságírója szerint vasárnap hajnalban megszületett a döntés: kizárták a #93 Peugeot-t, ami tehát hivatalosan nem teljesítette az idénynyitót.
A közlemény a vonatkozó paragrafusokat is idézi: azzal, hogy a Peugeot nem tudott bejönni a boxba, megszegte az LMH technikai szabályzat 5.3.2 pontját, azzal pedig, hogy nem tudott beállni a parc fermébe, a WEC sportszabályzat 15.1.1 és 15.1.3 szakaszának nem tudott megfelelni.
picture

A Peugeot szívszaggató kiesése, és az utolsó körök drámái Katarból

A #93 kizárásával a #99 Proton Porsche örökölte meg az utolsó pontszerző helyet Katarban.
És mielőtt valaki utálatos embereknek tartaná a felügyelőket, amiért „belerúgnak a földön fekvőbe”, a WEC egy szabályok által irányított bajnokság, és a szabályok egyértelműen a kizárást írták elő erre a helyzete. A felügyelők általában motorsport kedvelő emberek, akik valószínűleg legalább olyan szomorú szívvel hozták meg ezt a döntést, mint amilyennel azt a Peugeot-nál elolvasták.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés