Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Eldőlt, mikor mutatkozik be az új Peugeot, amin nem a hátsó szárny lehet a legfontosabb változás

Lantos András

Frissítve 02/02/2024 - 08:51 GMT+1

Hivatalossá vált, hogy a szezonnyitón még biztosan nem látjuk majd a Peugeot alaposan átdolgozott hypercarját; az új 9X8 csak az év második WEC-futamán, Imolában mutatkozik be. A Peugeot Sport technikai igazgatója pedig egy interjúban nemrég elárulta, bár mindenki arról beszél, lesz-e hátsó szárny vagy sem, valójában messze nem ez a legfontosabb változás 2024-re.

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

Olivier Jansonnie nemrég egy online interjúban árult el részleteket a WEC-kel foglalkozó sajtónak, amelyből az is kiderült, már legelején tudták, olyan horderejű változtatások lesznek a 9X8-on, amelyek biztosan nem készülnek el a március eleji katari idénynyitóra.
„Eddig minden figyelmünket az új autó fejlesztésére fordítottuk, most pedig a legfontosabb, hogy felkészüljünk Katarra a 2023-as modellel. Az új autót Imolában próbáljuk először bevetni. Jelenleg éppen az aerocsomag homologizációjának utolsó részén igyekszünk átesni az ACO-val és az FIA-val” – idézi Jansonnie-t a DailySportsCar.
„Imolára szeretnénk készen lenni, ami azt jelenti, hogy március végére le kell záródnia a homologizációnak.”
Hozzátette, a jokerek limitált száma miatt nagyon alapos munkát kell végezni a fejlesztések meghatározásakor.
„Nem végezhetünk félmunkát, mindennel teljesen el kell készülnünk, ami időigényes. Biztosra kell mennünk, hogy a felhasznált joker a maximális előrelépést jelentse. Fontos számunkra, hogy valami olyannal álljunk elő, ami egyértelmű előrelépést jelent a teljesítmény szempontjából.”
A Peugeot fejlesztései kapcsán szinte mindenki csak arról beszél, lesz-e hátsó szárny, vagy marad a tavaly használt forradalmi megoldás. A technikai igazgató viszont most hangsúlyozta, ez csak másodlagos kérdés, ennél sokkal fontosabb fejlesztések jönnek idén.
Az autó teljesítményére és kialakítására jelentősen nagyobb hatást gyakorol majd, hogy az egyforma széles gumikról (elől-hátul 31 cm) átállnak az elől 29-es, hátul 34-es kialakításra.
Valójában minden változtatást a gumiméret-választás irányít.
„Először is meg kellett változtatnunk az autó súlyelosztását. Az eredeti tervezéskor előretolt súlyelosztást határoztunk meg a 31-31-es gumik miatt. Ezt most hátrébb kellett vinni, és emiatt egyrészt néhány helyen könnyebb alkatrészeket kellett használni, illetve némi ballasztot is át kellett helyezni az autóban.”
„Ezzel tudtuk elmozdítani az autó súlyelosztását, majd természetesen újra kellett számolni az autó aeroegyensúlyát is.”
Leegyszerűsítve: mivel szélesebb lesz a hátsó, keskenyebb az első gumi, ezért több súlyt kell / lehet hátra pakolni. Ehhez viszont több leszorítóerő is kell az autó hátuljára, amit – lehetséges, hogy – csak valamilyen hátsó szárny használatával tudnak elérni.
picture

Idén már a Peugeot is szakít az egyforma széles gumikkal.

Fotó: Peugeot Sport

Az igazán fontos változtatás tehát nem maga a hátsó szárny lehet; az inkább következménye a megváltozott gumiméretnek és módosított súlyelosztásnak.
Azért írunk feltételes módban, mert bár már mindenki látta a „hátsó szárnyas” kémvideót a Peugeot 9X8-ról, Jansonnie ezúttal sem tisztázta, hogy ez csak egy kísérlet volt, vagy a francia márka már döntött a hátsó légterelő használatáról.
A Peugeot nemrég nyilvánosságra hozta a 2024-es pilótahármasokat is. A teljes 2024-es WEC-mezőny jelenlegi, és folyamatosan frissülő állását pedig ITT tudjátok megnézni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés