Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Hihetetlen: megvan, miért állt meg a #93 Peugeot két körrel a vége előtt Katarban

Lantos András

Frissítve 02/03/2024 - 22:39 GMT+1

A WEC 2024-es idénynyitó versenye, a Katar 1812 km, tökéletesen megmutatta, mi a különleges az endurance-sportban. A futam 10 órán át tartott, mégis az utolsó 20 percbe sűrűsödtek a legnagyobb izgalmak. Sőt, az igazi dráma az utolsó előtti körben következett.

A hajrában matricázva is nyert a Porsche, drámai Peugeot-kiesés a legvégén

Tíz óra és több mint 330 kör versenyzés után két körrel a leintés előtt robbant fel a Katar 1812 km.
Addigra a Penske Porschénél már túl voltak egy infarktuson, hiszen az éllovas #6 egységnek volt egy kontaktja az egyik GT-autóval, amelyben erősen benne volt a büntetést.
Megúszta, de megsérült az autó oldalán lévő rajtszám, ami kötelező elem, így az utolsó kiállása után még visszajött a boxba, hogy felragasszanak egyet.
Két körrel a leintés előtt már erősen biztos volt, hogy a #6 megszerzi a Porsche 963 első WEC-győzelmét. A második helyért viszont még öldöklő csata folyt a #93 Peugeot, a #12 Hertz Team JOTA Porsche és az #5 Penske Porsche között.
És akkor az utolsó előtti kör kezdetén, a búcsúversenyét futó, hátsó szárny nélküli Peugeot 9X8 megállt. Az autó, amiért a közönség odáig volt, de a legtöbb pályán nem tudott versenyképes lenni, itt Katarban viszont magára talált.
Az autó, amely a futam elején még vezetett is, majd szinte végig biztos kézzel tartotta a második helyet.
picture

A Peugeot szívszaggató kiesése, és az utolsó körök drámái Katarból

Jean-Eric Vergne lerobbanásánál csak dolog volt drámaibb: mikor a verseny után kiderült, mi vezetett a #93 végzetéhez.
„A sors kegyetlenül elbánt a Peugeot Total Energies-zel a mai katari verseny végén. A #93 Peugeot 9X8, amelyet Jensen, Müller és Vergne vezetett a 335 körből 334-et a top 3-ban töltött, de aztán az utolsó előtti körben kifogyott belőle az üzemanyag” – olvasható a csapat közleményében.
„A #93 elektromos hajtással tovább tudott menni, és végül a csalódást keltő hetedik helyen zárt. Pont akkor, amikor a Peugeot TotalEnergies a legjobb eredményét érhette volna el az Endurance Világbajnokságon.”
„Sajnos valamilyen probléma történt a tankolásnál az utolsó boxkiállás során, amit még ki kell vizsgálnunk. Ez azt eredményezte, hogy Jean-Ericnek elektromos hajtással kellett befejeznie a versenyt” – pontosította a dolgot Jean-Marc Finot, a Stellantis Motorsport vezetője.
A #94 testvérautó, amely már a rajtnál balesetbe keveredett, a 17. helyen zárt.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés