Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Műszaki hiba okozhatta a Cadillac brutális balesetét Spában

Lantos András

Frissítve 02/05/2023 - 18:57 GMT+2

Az év eddigi legkaotikusabb versenyét hozta a WEC spa-francorchamps-i állomása, ahol sajnos a szezon eddigi legnagyobb bukása is bekövetkezett. Renger van der Zande 250 km/h környékén vesztette el az irányítást a Cadillac V-Series.R felett az Eau Rouge-ban, és az autó pozdorjává tört a becsapódás után. Azóta megjöttek az első hírek a baleset lehetséges okairól.

Atomjaira tört a Cadillac Spában, de a saját lábán hagyta el a roncsokat a rendkívül dühös pilóta

Ijesztő volt látni, ahogy ezer darabra törik a #3 Cadillac, de hála Istennek Van der Zande sértetlenül szállt ki az autóból, sőt, kicsivel később még meg is hajolt a spái közönség előtt.
A holland egy rendkívül jó képességű, tapasztalt sportautó versenyző; kétszer nyert Daytona 24h-t, és háromszor volt összetett dobogós az IMSA-sorozatban, így valószínűsíthető volt, hogy minimum megzavarta valami az adott pillanatban.
A megcsúszás előtti szikrákból jól látszott, az Eau Rouge-ban fellépő erőhatások miatt leért az autó padlólemeze, és felmerült, ez egy pillanatra ronthatott az irányíthatóságon.
A lefrissebb hírek szerint viszont erős a gyanú, hogy konkrét probléma lehetett a kormányszervóval, ám ennek 100%-os kiderítéséhez még át kell nézniük a roncsot, és ki kell elemezni a telemetriát.
„A köridők nagyon jók voltak, éppen visszatérőben voltunk a versenybe, de azért igyekeztünk óvni az autót. Valami viszont elszállt az Eau Rouge-ban, és ezzel véget is ért a napunk. Még folyik a vizsgálat, és igyekszünk kideríteni, mi történt, de nagyon szerencsés vagyok, hogy a Cadillac ennyire biztonságos” – mondta Van der Zande.
Az egész jelenet olyan volt, mintha egy mozifilmből ugrott volna elő.
„Csoda, hogy simán ki tudtam szállni az autóból. Nagyon büszke vagyok a Cadillacre, hogy ennyire erős autókat épít. Vissza fogunk vágni, és a csapatunk is tovább fejlődik majd.”
A holland pilótát a baleset után a pálya orvosi központjában megvizsgálták, és nem sokkal később távozhatott is, mivel a Dallara-építésű kasztni megvédte a sérülésektől.
picture

Atomjaira tört a Cadillac Spában, de a saját lábán hagyta el a roncsokat a rendkívül dühös pilóta

Mike O’Gara, az autókat üzemeltető Chip Ganassi Racing operatív vezetője hozzátette, a balesetig a #3 egység remek munkát végzett. A szabadedzéseken tapasztalt problémák után a szerelők egész éjjel dolgoztak, és az autó jó tempóra volt képes a versenyen.
Danielle Shepherd versenymérnök kiválóan választott gumit a rajt előtti őskáoszban, Van der Zande pedig erős köröket futott, mielőtt a baleset bekövetkezett volna.
A sztori drámai vetülete még, hogy ez volt a #3 autó első versenye a WEC-ben, és egyben Spa lett volna a főpróba Le Mans előtt, ahol a Chip Ganassi Racing két V-Series.R-el indul.
A most rommá tört kasztni amúgy a csapat tesztautója volt, így ezzel valószínűleg eldőlt, hogy Le Mans-ra át kell hozniuk az amerikai IMSA-bajnokságban futó gépet. Franciaországban amúgy egy harmadik Cadillac is rajthoz áll, melyet az Action Express csapat készít majd fel.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés