Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Ferrarinál úgy érzik, közel vannak ahhoz, hogy a győzelemért harcoljanak

Lantos András

Frissítve 01/05/2023 - 16:32 GMT+2

Bár a japán márka Spa-Francorchamps-ban is kettős győzelmet aratott, az olaszok nagyon bizakodóak a júniusi Le Mans 24h előtt, mivel úgy érzik, nyers tempóban már nem voltak messze attól, hogy Belgiumban a győzelemért harcoljanak. A Ferrari végül egy harmadik hellyel utazott haza a WEC harmadik fordulójáról, ahol ismét sok kisebb probléma hátráltatta őket.

Toyota-dominancia, ijesztő baleset és női győztes - ilyen volt a spái hatórás futam

Ha simán a spái eredményeket nézzük, a Toyota megint simán győzött.
Az Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi hármassal felálló #51 Ferrari több mint egy percet kapott a győztes #7-től, és 57 másodpercet a #8-től, miközben az #50 egy késői balesett miatt nem fejezte be a versenyt.
Ennek ellenére az olaszok lelkesen utaztak haza Belgiumból, mert úgy érzik, tempóban nem voltak messze attól, hogy felvegyék harcot a Toyotával a győzelemért.
„Volt egy pont, amikor azt gondoltam, harcba szállhatunk a Toyotákkal. A dobogó mellett az volt a legjobb, hogy tempóban is sokkal közelebb kerültünk hozzájuk. Az apróbb félrecsúszó dolgok nélkül szerintem nagy csatára kényszeríthettük volna őket” – mondta Calado az Autosportnak.
A Ferrarinál – több riválishoz hasonlóan – rossz döntést hoztak a verseny elején a gumiválasztásnál. A tipikus spái időjárás (hideg és nedves aszfalt, szitáló eső) miatt roppant nehéz volt választani az eső és slick gumik közül (intermediate már nincs a WEC-ben), és az olasz végül az előbbire szavaztak.
A pálya viszont gyors száradásnak indult, így meglehetősen korán ki kellett jönniük kereket cserélni, ráadásul a hideg slickeken még körökön keresztül csak szenvedtek a pályán. Annyira, hogy még az LMP2-esek is letolták őket, és végül körhátrányba kerültek.
Az #51-nek később további két balszerencsés időzítésű boxkiállás is becsúszott: először egészpályás sárga alatt kellett kijönniük egy vészkiállásra, lassú defekt miatt, majd a hajrában ismét csak öt másodpercig tankolhattak, miután biztonsági autó alatt kellett kiállniuk.
picture

A Ferrari ismét dobogóra állt a WEC-ben.

Fotó: Ferrari S.p.A.

A szabályok értelmében ilyenkor a lassítás feloldása után egyből kötelesek kijönni egy teljes boxkiállásra, azaz az #51 az ideálisnál összesen hárommal többször járt kint.
Az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen összeállítású testvérautó, amely sokáig a harmadik helyen ment, az ötödik órában a boxkiállást követően a betonfalba csúszott a hideg gumik miatt.
Szokás szerint idén is Spa volt a Le Mans 24h főpróbája, és a Ferrarinál reményekkel tele várják a centenárium egésznapos versenyt.
„Úgy tűnik, a gyors részeken jók vagyunk, és Le Mans egy elég gyors pálya. Ezen a hétvégén is sikerült előre lépnünk; keményen dolgoztunk azért tovább tökéletesítsük a folyamatokat. Elsősorban a tempó növelésére és a hosszú etapokra koncentráltunk” – fogalmazott Calado
A Ferrari az eddig lefutott három WEC-futam mindegyikén dobogóra állt, Sebringben és Portimaóban az #50 (harmadik és második), ezúttal pedig az #51.
A bajnokság következő fordulója az idén 100 éves Le Mans 24h lesz, melynek eseményeit a június 5-11 közti héten rendezik, és amelynek minden fontos pillanatát élőben közvetíti az Eurosport.
A Le Mans tesztnapot a június 3-4-i hétvégén tartják.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés