Toyota: két ellenféllel szorosabb volt a bajnokság, mint tavaly hattal
2024-ben rekordméretű lesz a királykategória a WEC-ben; összesen 19 autó indul majd a hypercar-mezőnyben, amit kilenc különböző gyártó ad össze. A Toyota technikai igazgatója szerint azonban a nagyobb létszám még nem jelent automatikusan szorosabb küzdelmet, sőt, kiemelte, 2022-ben két riválissal is szorosabb volt a küzdelem, mint tavaly hattal.
Rajtbaleset, felzárkózás, kettős győzelem – így zárult a 2023-as WEC-szezon
Videó forrása: Eurosport
Két éve a Toyota a Glickenhausszal és a nyugdíj előtt álló LMP1-es autóval versenyző Alpine-nal nézett farkasszemet a WEC-ben, a meccs pedig – természetesen a BoP-nek is köszönhetően – az utolsó futamig szoros volt.
Ezzel szemben tavaly Le Mans-t leszámítva minden versenyt megnyertek, és Bahreinben már csak a két Toyotának volt érdemi esélye az összetett győzelemre.
Éppen ezért hiába lesz idén kilenc különböző gyártó a Hypercar-kategóriában, a japánok nem változtatnak semmit a hosszállásukon.
„Az ellenfelek száma nem számít, egyedül csak a statisztikára és a versenystratégiára van hatással. Minél több az ellenfél, annál nagyobb a kockázata, hogy valamelyik rivális szerencsésebben jön ki az egyik versenymegszakításból. Ebből a szempontból lesz nehezebb” – idézi Pascal Vasselont az Endurance24.
„De ahogy azt akkoriban is mondtuk, az Alpine és a Glickenhaus személyében is komoly ellenfeleink voltak, köszönhetően a BoP-nek. Mindig voltak autók, amelyek meg tudtak közelíteni minket, sőt, 2022-ben néha ki is kaptunk az Alpine-tól.”
„Idén pedig az összes versenyt megnyerhettük volna. 2022-ben a riválisaink közelebb voltak hozzánk. Az utolsó versenyre úgy érkeztünk meg, hogy azonos pontszámmal álltunk az Alpine-nal. A gyártók bajnoksáságban is szorosabb volt a küzdelem 2022-ben.”
A hét futamból elért hat győzelem és a két bajnoki cím sokat jelent a Toyotának, de Vasselon kiemelte, az elveszített Le Mans 24h nagyon fáj.
„A cél az volt, hogy az egész szezonban jól teljesítsünk, de Le Mans-t elveszítettük, és azt semmi sem pótolja.”
Ami az idei autót illeti, a technikai igazgató kiemelte, a szabályok erősen korlátozzák a fejlesztési lehetőségeket, de minden dolgozni fognak, amit a homologizáció nem rögzít. Januárban két háromnapos tesztet tartanak majd, egyet a Motorland Aragonon egyet pedig a Paul Ricardon.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-3aa005a4-b0a3-450b-ba0a-4ec3abe66d16-68-310-310.jpeg)