Porsche: változás kell! Toyota: nem ez ígérték!

A Spa 6h után a Porsche és a Toyota is burkolt, de nagyon éles kritikát fogalmazott meg a teljesítmény kiegyenlítéssel kapcsolatban. A szabályok tiltják, hogy a csapatok negatívan nyilatkozzanak a BoP-ről, de mint tudjuk, minden tiltás kreativitást szül. A Porsche azonnali változást sürget, a Toyota pedig kijelentette, nem ezt ígérték a szabályrendszer bevezetésekor.

Tovább tart a Ferrari-dominancia a WEC-ben, és ismét dobogón az Alpine Spában

Videó forrása: Eurosport

A tavaly három futamgyőzelmet és egyéni bajnoki címet szerző Porsche idén még pontokat is alig tudott gyűjteni, a címvédő #6 három verseny után hat, az #5 pedig két pontnál jár.
Spában egy kilencedik és egy 12. hely jutott a Porsche Penske Motorsportnak, ami után érthetően nem voltak túl lelkesek.
"Nem tehetünk mást, mint elfogadjuk: a körülmények nem tették lehetővé, hogy ennél jobb eredményt érjünk el. Mint mindig, most is elemezni fogjuk az okokat, különösen, mivel a Le Mans 24h következik" – mondta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport vezetője a Sportscar365-nek.
De hatalmas szükség van arra, hogy a mi szervezetünkön kívül is változások történjenek. A verseny önmagáért beszél.
A Porschével ellentétben a 2024-es gyártói bajnok, a Toyota legalább az eredménynek örülhet, miután a 15-16. helyről a negyedikre és a hetedikre sikerült előre jönniük.
Ehhez stratégiailag tökéletes, és hiba nélküli verseny kellett tőlük. Okosan vették ki például a #8-t a hypercar-forgalomból, aminek köszönhetően tiszta pályán mehettek jó köröket.
Az átlagidők viszont nem hazudnak, miközben az elejében az Alpine, a BMW és a Cadillac 2-3 tizedre volt a győztes Ferraritól, addig a Toyota hátránya meghaladta a nyolc tizedet (a Porschéé pedig kilencet).
Ne hagyd ki az ingyenes Eurosport Applikáció lehetőségeit! Töltsd le most: (AndroidApple).
A Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója, David Floury szerint nyertek már versenyt ennél rosszabb kivitelezéssel, de nem minden rajtuk múlik.
"A többiek rontottak, mi pedig elkerültük a hibákat, és az utolsó morzsát is kihoztuk az autóból. Jó volt ismét megmutatni, mennyire erősek vagyunk csapatként, de ettől még nem lehetünk boldogok" – fogalmazott Floury a Sportscar365-nek.
picture

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: Getty Images

"Nem ezért jöttünk versenyezni, hanem azért, hogy versenyképesek legyünk. De nem vagyunk azok, és nem azért, mert csak ennyi van bennünk."
Azt mondták, ha tökéletesen összerakunk egy versenyt, lesz esélyünk. De nem volt esélyünk!
"Próbáljuk optimalizálni azokat a területeket, amelyeket mi irányítunk, és ma is megmutattuk, milyen erősek vagyunk. De a bajnokság megnyeréséhez olyan eszközök is kellenek, amikről nem beszélhetek. És azt a területet nem nekünk kell rendbe tennünk."
Hozzátette, úgy érzi, a Porschével egy "virtuális bajnokságba" kerültek, ahol csak emlékezhetnek azokra a napokra, amikor a világbajnoki címért harcoltak.
Floury a WEC-ért is aggódik; szerinte, ha a Ferrari megnyeri Le Mans-t (ahol mindig erősek), a bajnokság második fele jóval kevesebb nézőt izgat majd, ami a promóternek sem lehet érdeke.
Zárásként elmondta, minden nehézség ellenére Le Mans-ban a kettős győzelem a cél, hiszen csak így maradhat esélyük a világbajnokságon.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés