Ferrari: az időmérőn látott különbség egy vicc volt

A Spa 6h időmérőjét nagy fölénnyel nyerte a Ferrari, az olasz márka három autója végzett az első három helyen, és a negyedikként záró #94 Peugeot több mint hat tizeddel maradt el a pole-időtől. Ennek ellenére a verseny sokkal szorosabb küzdelmet hozott a Ferrari, Alpine, BMW, Peugeot, Cadillac ötös között. A vörösök csapatmenedzsere viccesnek nevezte ezt az ellentmondást.

Tovább tart a Ferrari-dominancia a WEC-ben, és ismét dobogón az Alpine Spában

Videó forrása: Eurosport

A legjobb Cadillac hat, a legjobb Alpine hét, a legerősebb BMW nyolc tizedet kapott a Ferraritól egy körön, miközben a Hyperpole-ról lemaradó Porsche hátránya 1,9, a Toyotáé 2,2 másodperc volt egy körön.
A verseny viszont egészen más képet mutatott, az Alpine, BMW, Peugeot, Cadillac négyes átlagideje 2-3 tizedre volt csak az olaszoktól, míg a Toyota és a Porsche lemaradása 8 tized körül alakult.
Giuliano Salvi, a Ferrari csapatmenedzsere a verseny után úgy fogalmazott, szerinte "egy vicc volt", amit az időmérőn láttunk.
"Nem vettük komolyan az időmérős eredményeket, a Hyperpole-ban látott különbségek teljesen félrevezetőek voltak. Nagyon meglepett bennünket, hogy pár autó mennyire hátul végzett. Mi viszont mindent beleadtunk, mert ki akartunk maradni a zsúfolt helyzetekből az elején" – idézi Salvit a Motorsport.com.
"Az FP2-n láttuk, hogy a Cadillac, az Alpine és a BMW is kifejezetten erős, és ez vissza is köszönt a versenyen."
Salvi több más érdekes spái témára is kitért, például a két gyári Ferrari eltérő stratégiájára. Miközben az #51-et kihozták egy rövid tankolásra az utolsó órában, addig az #50 megpróbált egy spórolós, elnyújtott etapot, amely 2 körrel hosszabb volt a "normálisnál".
Ne maradj le semmiről, ami fontos és érdekel! Töltsd le, és élvezd az ingyenes Eurosport Applikáció előnyeit (AndroidApple).
A csapatmenedzser szerint azért döntöttek így, mert nem voltak benne biztosak, melyik lesz a jobb stratégia. Ezért is cseréltek pilótát a végén az #50-ben, mert Salvi szerint Nicklas Nielsen a benzinspórolás királya.
picture

Nicklas Nielsen, a spórolás királya

Fotó: Ferrari S.p.A.

Utólag arra jutottak, hogy az #51 által választott padlógázas stratégia volt a gyorsabb. Azt is elmondta, nem központilag határoztak, hanem a két egység versenymérnöke magától döntött így.
"Nem volt egyértelmű, melyik az optimális megoldás, de nekem könnyű dolgom volt, mivel a két csapat ellenkező irányba akart menni. Így legalább nem kellett pénzt feldobnom" – idézi Salvit a Sportscar365.
Hozzátette, a teljes versenyt nézve az #50 egység tempója volt az erősebb, és végül ez a nem-optimális stratégiaválasztás döntött az #51 javára.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés