WEC: "Ez már egy kicsit sok volt" – keménykedésekért kapott kritikát a Ferrari versenyzője, Alessandro Pier Guidi

Jó pár szikrázóan kemény csatát is hozott a WEC spái hatórás futama, és mind közül kiemelkedett Alessandro Pier Guidi (#51 Ferrari) és Robin Frijns (#20 BMW) párharca. A pályán mindketten elég tökösen odatették magukat, a leintés után viszont a Ferrari olasz versenyzője több oldalról is kritikát kapott túlzott agresszivitásért.

Schumacher vs Frijns vs Pier Guidi - ez volt a Spa 6h autóverseny legkeményebb csatája

Videó forrása: Eurosport

Másfél órával a verseny vége előtt Pier Guidi és Frijns egy hármas csatában találta magát Mick Schumacherrel (#36 Alpine) kiegészülve a második, harmadik, negyedik helyen.
A bunyó a Blanchimont környékén kezdődött, amikor először Schumacher majd Frijns előzte meg az #51 Ferrarit, utóbbit viszont Pier Guidi keményen lekényszerítette a pályáról.
Egy körrel később aztán az olasz a Buszmegállóban egy féktávval próbálta visszaelőzni mindkét ellenfelét, de emiatt gyengébb volt a kigyorsítása, és az Eau Rouge-ban ismét összecsapott Frijnsszel. A pozícióját viszont már csak úgy tudta megőrizni, hogy a Raidillonban a bukótérben fordult el, és a versenyirányítás ezért később rászólt, hogy adja vissza a helyet, ha nem akar büntetést.
A verseny után Frijns úgy fogalmazott, ebben a helyzetben "nem fogadott el nemleges választ" a pályán, de később azért hozzátette, szerinte Pier Guidi egy kicsit messzebbre ment a kelleténél.
"Mindkét esetben keményen harcoltunk mind a ketten, és próbáltunk tiszta eszközökkel küzdeni. De azt gondolom, ha nálam van a lendületelőny, és egymás mellett vagyunk az Eau Rouge-ban, ő pedig megpróbál feltolni a falra… legalább egy kis helyet hagyjon" – idézi Frijnst a Sportscar365.
"Ott maradtam; én nem fogom elvenni, de azt gondolom, ez egy kicsit sportszerűtlen volt. Végül is ez endurance-versenyzés, nem a '80-as, '90-es évek DTM-je, amikor folyamatosan kint volt a könyök mindenkinél."
picture

Schumacher vs Frijns vs Pier Guidi - ez volt a Spa 6h autóverseny legkeményebb csatája

Videó forrása: Eurosport

Frijns szerint a Blanchimont-ban történt leszorítás is kicsit túl volt a határokon.
"Élveztem, hogy a határon mentem, mert az emberek ezt szeretik látni. De ha 250 km/h-val érkeztem volna meg, most nagyon más dologról beszélgetnénk."
Osztja versenyzője véleményét a BMW-ket üzemeltető WRT csapat vezetője, Vincent Vosse is, aki hozzátette, szerint Pier Guidira jellemző ez a fajta túlzott keménység.
"A szurkolók biztos nagyon élvezték, jó volt a show a TV-ben. De véleményem szerint ez már kicsit túl volt a határokon. És nem ez az első incidens Pier Guidival" – mondta Vosse a Motosport-Totalnak.
"Nagyon tisztelem Alessandrót, mint versenyzőt, de néha túl sokat kockáztat, és ebben a szituációban nem hagyott semennyi helyet a versenyzőnknek. Leszorítani valakit a pályáról egy ennyire gyors szakaszon… szerencsére végül nem lett belőle baj."
picture

Alessandro Pier Guidi

Fotó: Getty Images

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a másik fél máshogy látta a történteket.
"Szerintem kívülállóként jó volt ezt nézni. Jó kis meccs volt. Néha te kerülsz a jó oldalra, néha a másik. Őszintén, nekem nem szokásom panaszkodni. Szerintem rendben volt" – fogalmazott Pier Guidi a Motorsport-Totalnak.
Az Eau Rouge-ban történt eset utáni visszaengedésről pedig annyit mondott: "megcsináltam, amire kértek, erről nincs több mondanivalóm."
A témával kapcsolatban Fred Makowieckinek is volt egy-két érdekes gondolata. Mick Schumacher alpine-os csapattársa szerint, bár kemények a hypercarok, nem olyan jó velük kontaktba keveredni.
Ne maradj le semmiről, ami fontos és érdekel! Töltsd le, és élvezd az ingyenes Eurosport Applikáció előnyeit (AndroidApple).
"Ez nem egy dodzsemautó. A mienk elég érzékeny aerodinamikai szempontból, úgyhogy a kontakt veszélyes" – idézi a francia pilótát a Motorsport-Total.
Mako szerint viszont a WEC mostanra olyan bajnoksággá vált, hogy egy pillanatra sem lehetsz puha.
"Az a probléma, hogy ha egy kicsit is barátságosnak mutatod magad a pályán, azonnal kontakt lesz a vége. Ezért érdemes olyan helyzeteket előidézni, ahol nincs kontakt másik versenyzővel, de érezteted vele, hogy nem fogod elengedni."
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés