Kobayashi: "A Toyota a legjobb autó, a többit tudjátok"

Hármas Ferrari-elsőséget hozott a spa-i időmérő a WEC-ben, miközben a másik két tavalyi bajnok-aspiráns, a Toyota és a Porsche még a Hyperpole-ba sem jutott be. Azóta mindenki azt találgatja, lehet-e ebből izgalmas verseny, és mi történt a japán, illetve a német gyártóval. Gyors körkép a pénteki nyilatkozatokról és az esélyekről a 13:30-kor kezdődő közvetítés előtt.

Mire számíthatunk a 2025-ös Spa 6h-n? WEC-előzetes

Videó forrása: Eurosport

A WEC szabályai szigorúan tiltják, hogy a csapatok nyilvánosan kritizálják a teljesítmény-kiegyenlítést, mert a szervezők nem akarják, hogy ilyen módon helyezzenek nyomást az ACO-ra és az FIA-ra. Ettől persze még mindenki megtalálja a módját, például Kamui Kobayashi, a Toyota versenyző-csapatvezetője.
A japán pilóta már az időmérő után interjúban is nagyon sok mindent mondott, anélkül, hogy bármit is mondott volna (kicsit lejjebb megtaláljátok), majd a Motosport Weeknek is elejtett egy gyöngyszemet.
"A miénk a legjobb autó. A legjobb csomag összességében" – mondta Kobayashi, majd mikor feltették neki a kérdést, miért nem mennek jól, annyit felelt: "tudjátok ti azt!"
A márka technikai igazgatója is hasonló szellemben beszélt.
"Nem élvezzük ezt a helyzetet, nem ez volt a cél az idei évre. Spában lehetett rá számítani, hogy ez lesz" – mondta David Floury az Endurance24-nek.
A francia lap rákérdezett, tervez-e a Toyota bármit tenni azért, hogy egyenlőbbek legyenek a feltételek, de Floury óvatosan fogalmazott.
"A BoP táblázat nyilvános, mindenki össze tudja hasonlítani a számokat. Várható volt, hogy ilyen lesz a teljesítményünk. De tiszteletben tartjuk a folyamatot" – mondta, hozzátéve, hogy nem adják fel, és próbálnak hibátlan versennyel javítani a helyzetükön.
picture

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: DPPI

A Toyota 2023-as keserű pirulája is előkerült, amikor az E24 újságírója megkérdezte, számítanak-e könnyítésre Le Mans előtt.
"Két éve egy héttel a verseny előtt változtattak, szóval kicsit úgy érzem magam, mint Szent Tamás…"
Floury hozzátette, a GR010 Hybrid még nincs a teljesítménye határainál, és hangsúlyozta, nem az a megoldás, hogy néhány évente új autót kelljen építeni. A BoP egyik legfontosabb feladata az lenne, hogy a fejlesztési verseny visszafogásával észszerű keretek között tartsa a költségeket.
Ne hagyd ki az ingyenes Eurosport Applikáció lehetőségeit. Töltsd le most: (AndroidApple).
A Porschénél még óvatosabban bántak a kritikával, a megszólaló két pilóta, Julien Andlauer és Kevin Estre is megjegyezte, bántóan nagy lemaradásuk az élcsoporthoz képest, de mindketten hozzátették, nem volt tökéletes az időmérő körük, sőt, Estre szerint hibák nélkül a #6 bejuthatott volna a Hyperpole-ba.
A közösségi médiában viszont Laurens Vanthoor három röhögős fejjel osztotta meg Kobayashi kvalis interjúját.
 
Erre válaszul Kobayashi belinkelt egy mémet, amelyen Miguel Molina azt mondja: "egyre keményebb a harc a riválisainkkal."
De szakadjunk el kicsit azoktól, akiknek nem jött össze a kvali Spában, és nézzük, mit mondanak azok, akiknek kiadta.
 "Jobban tudtunk reagálni a gumik elmelegedésére, mint a többiek, akárcsak egy éve. Szerintem ez volt a legnagyobb különbség" – mondta a pole-időt futó Antonio Fuoco.
"Valószínűleg versenytempóban nem a miénk a leggyorsabb autó. Néhányan, akik mögöttünk végeztek, gyorsabbak, és itt lehet előzni, úgyhogy érdekes verseny lesz. Holnapra még melegebbet mondanak, de legalább az időjárás nem tartogat veszélyeket" – tette hozzá Antonio Giovinazzi az #51 Ferrariból.
picture

A Ferrarié lett a pole a 2025-ös Spa 6h-n

Fotó: DPPI

Az olaszok három autója mögött a Peugeot végzett a negyedik helyen.
"Ez jó teljesítmény. Az újraaszfaltozás segített nekünk, így kevésbé egyenetlen a pálya, és az autónk nem szereti a huplikat. A tapadás most jobb volt, kedvezőbb, mint egy éve. Egy dobogó? Nagyszerű lenne. A Ferrarik elérhetetlenek, de hibázhatnak" – fogalmazott Stoffel Vandoorne.
A Cadillacnél Alex Lynn elfogadhatónak nevezte az ötödik helyet, bár többet várt, az Alpine-nál pedig Mick Schumacher elismerte, rajta múlt a jobb helyezés.
"A köröm nem volt tökéletes. Közel volt hozzá, de hibátlanul talán a negyedik hely is elérhető lett volna. Ez most rajtam múlt, az autó nagyszerűen ment."
picture

Alpine A424

Fotó: DPPI

Egy hatórás versenyen viszont egyáltalán nem az egykörös tempó számít, sokkal inkább az átlag, és a számítások alapján úgy tűnik, a futamon ennél jóval kisebb lehet a Ferrari előnye. Az edzéseken futott hosszabb etapok alapján a Porsche kifejezetten közel lehet hozzájuk, de a BMW és az Alpine sem volt távol.
Katarral és Imolával ellentétben viszont most úgy tűnik, a Toyota a versenyen is hátrányban lehet, bár érdemi adat csak délelőtti edzésekről van (az FP2 tele volt megszakításokkal), a futamot pedig délután rendezik.
A közvetítés 13:30-kor kezd az Eurosport 2-n. Ha szeretnéd reklámok nélkül, magyarul nézni, megteheted a Maxon.
És ha addig is szívesen foglalkoznál a WEC-kel, hallgasd meg a Le Mans Podcast friss adását.

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés