Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Kétszáz kerékpár, új szettekkel – Szabó Miki arról, hogy dolgoznak a Jumbónál

Bodnár Gergő

Publikálva 02/01/2023 - 15:46 GMT+1

Valter Attila mellett idén lesz még egy magyar a világ egyik, ha nem a legjobb kerékpáros csapatánál. Ugyan Szabó Miki a cyclocross-világbajnokságig Vas Blankának szerel, január 1-től már a Jumbo-Visma tagja, és várhatóan február közepén versenyen is bemutatkozhat.

Vas Blanka bronzérmes, Van Empel az Eb-t is megnyerte

Szabó Miki áprilisban, egy francia többnapos versenyen már dolgozott a Jumbo-Visma szerelőjeként. Bár a Circuit Cycliste Sarthe-Pays de la Loire idején biztosnak tűnt, még nem volt aláírt szerződése a következő évre, nem sokkal később viszont kiderült, hogy 2023-ban tényleg náluk folytatja.
Azaz Valter Attila mellett idén lesz még egy magyar a világ egyik, ha nem a legjobb kerékpáros csapatánál. Ugyan Miki a cyclocross-világbajnokságig Vas Blankának szerel, január 1-től már a Jumbo-Visma tagja, és várhatóan február közepén versenyen is bemutatkozhat.
Mivel Shimano helyett jövőre már SRAM-ot használ a holland csapat, a szokásos téli kerékpárépítés egyik kicsit komplikáltabb volt a megszokottnál. Miki az új bicókról, az építés nehézségeiről, a versenyzők véleményéről és a Jumbo-Visma extra szervízközpontjáról is mesélt.
A Jumbotól engedélyt kaptál arra, hogy a cross-szezonban végig ott legyél Blanka mellett. De volt már valamilyen feladatod a csapatnál?
Hivatalosan január 1-től van szerződésem, de még október végén megkérdeztek a jumbósok, hogy tudnék-e segíteni nekik a kerékpárok összerakásában. Mivel Blanka versenyei miatt amúgy is ott voltam a közelben, és hétközben ráértem, simán tudtam menni.
Hogy néz ki ilyenkor a szerelők munkája? Nulláról összerakjátok az összes kerékpárt?
Mivel Shimanóról SRAM-ra váltott a csapat, november elején volt egy pár napos továbbképzésünk, ahol a cégtől érkező szakemberek mindent elmagyaráztak, aztán elkezdtünk építeni. Én Blankáéknál már dolgoztam SRAM-mal, de akkor senki nem magyarázta el a dolgokat ilyen részletesen. Ott magamtól jöttem rá mindenre, szóval most azért nekem is voltak új infók. Viszont mivel már dolgoztam vele, szerencsére sokat tudtam kérdezni.
Szóval akkor most a váltás miatt extrább volt a munka?
Először az idei tartalék, illetve alig használt versenybicókkal kezdtünk, azokon „tanultunk be”. Leszedtük róluk a Shimanót, ment egy matrica a vázra, ami letakarta a régi feliratot, és felépítettük őket a SRAM-szettekkel. Ezek lesznek majd mindenkinek az otthoni edző bicói, Ati is ilyet kapott.
És az új versenykerékpárok?
Ott már festett, SRAM-logós vázak jöttek, azokat szó szerint a nulláról kellett felépíteni. Januárig picivel több mint 200 darab kerékpárt raktunk össze.
Ez úgy jön ki, hogy nagyjából mindenkinek három van, de Atinak két edzőbicója is lesz, amiből az egyik a hegyi kerékpárja.
Kétszáz kerékár, új szettekkel – Szabó Miki arról, hogy dolgoznak a Jumbónál (Fotó: Szabó Miki)
Ilyenkor hogy osztják ki az új bicókat? Postázzák mindenkinek, vagy a központban lehet átvenni?
Akik közel laknak, tehát a holland meg a belga versenyzők, bejönnek érte a service course-ba. Behozzák a régit, és kapnak egy gyors továbbképzést arról, mit tud az új rendszer. Hogy kell párosítani, hogy kell tölteni, ilyenek. Ezt mindenkinek elmagyarázza egy szerelő, amikor átveszik az új bicókat.
Aztán van egy második kör azok számára, akik messzebb laknak. Az egyik szerelőnk beül a kisbuszba, bepakolja a kerékpárokat, és levezet Monacóba, majd Andorrába. Tehát Roglic például otthon tudja átvenni. Ati viszont a központból saját maga vitte haza, amikor itt volt ezen a háromnapos összetartáson.
Hányan dolgoztok ezen a 200 kerékpáron?
A Jumbónál 21 szerelő van, kaptunk egy beosztást, mindenki elmondta előre, hogy nagyjából mikor ér rá, és 4 napot voltunk bent. Szerintem olyan 6-7 szerelő dolgozott együtt naponta.
A versenyzők mit mondanak a SRAM-ról?
Nekünk az új szettek miatt az volt a legnehezebb, hogy megtaláljuk a régi beállításokat, mivel kicsit más formájú a fékváltókar. De egyetlen negatív visszajelzés sem jött, az összes versenyző azt kapta, mint a régin, szóval meg lettünk dicsérve. Egyelőre mindenki nagyon pozitívan nyilatkozott a SRAM-ról.
A nagyobb nevekkel mennyit találkoztál? Tudtál valakivel hosszabban beszélgetni?
A team day-en még egyesével találkoztam mindenkivel, de ott csak pár mondatra volt idő. Aztán többen egyesével bejöttek tesztekre a központba, mert ott egy saját laborunk, sőt még egy ebédlőnk is van. Első nap pont Van Aert mellé ültem, és vele ettem. De ő azért próbált inkább nem mindig csak a kerékpárról beszélni.
Egy ekkora csapat miért vált át a Shimanóról?
Nekünk olyasmit mondtak, hogy nem voltak igazán megelégedve velük, mert akármilyen problémával fordultak hozzájuk, annyi volt a válasz, hogy 'nincs más, ezzel kell dolgozni.' Plusz nem igazán jött áru, és voltak csúszások a szállításokban.
A SRAM-nál viszont minden pont fordítva működik, örülnek a visszajelzéseknek, egyből válaszolnak a kérdésekre, próbálják a leggyorsabban kijavítani a hibákat, és komoly mennyiségű alkatrészt kaptunk tőlük.
Egyszer begurult két akkora kamionnyi áru, hogy még a rég itt dolgozó szerelők is csak néztek.
picture

Szabó Miki (Fotó: Instagram/miki_szaboo)

Fotó: Instagram

Atinak nagyon bejött, neked hogy tetszett a csapattöszetartós nap a service course-ban?
Tényleg nagy élmény volt, rengetegen összejöttünk, és végre mindenkit meg lehetett ismerni. Mert látásból azért már sok mindenki megvolt, mert csak itt dolgozunk egymás mellett, de most hosszabban tudtunk beszélgetni.
Legalább százan forogtunk, 8 csoportra osztottak minket, és mindenhova került legalább 10 ember. Van kb. 15 szakács/dietetikus, 21 szerelő, 30 masszőr, ott volt az összes sportigazgató, a női csapat, az utánpótlás-versenyzők, minden ponton voltak előadások, és mindenki bemutatta a saját munkakörét.
Még a főnökök is ott voltak?
Mindenki. Plugge is tartott előadást, ő nagyon sok érdekeset mesélt például a pénzügyekről. Azt nekünk is elmondta, hogy messze nem mi gazdálkodunk a legtöbb pénzből, csak minden egyes cent jó helyre megy és nincs pazarlás. Az Ineos toronymagasan kiemelkedik a WorldTourból, aztán jön az UAE, de a költségvetést tekintve azért a Jumbo is befér a legjobb ötbe.
Mennyit tudsz a 2023-as programodról?
Én a cross-vb-ig Blankával vagyok, de szerintem napokon belül kiderül a pontos versenynaptárunk, mert január 4-én lesz egy megbeszélése az összes szerelőnek. Én valószínűleg február közepén kezdek. Addig meg nagyon figyelnek, hogy Blanka miatt még véletlenül se osszanak be sehova. :)
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés