Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Giro d'Italia 2019 - Három időfutam, és kemény utolsó hét a Dolomitokban

Eurosport
Eurosport

Publikálva 31/10/2018 - 18:47 GMT+1

Bemutatták a jövő évi Giro útvonalát, öt hegyi befutó, és három időfutam szerepel a programban.

Fotó: Eurosport

Szerda délután hivatalosan is bemutatták a 2019-es olasz körverseny útvonalát. A jövő évi Girón három egyéni időfutam lesz, egészen a 13. szakaszig kell várni az első hegyi befutóra, de ennek ellenére nem tűnik nagyon unalmasnak az első hét. 

Három hegyi befutó szerepel a záróhét programjában, de a középső hét sem lesz rossz, köszönhetően a 14. szakasznak. Amikor is 4000 méter szintkülönbséget kell megtenni, mindössze 131 kilométer alatt.
Nézzük részletesen, milyen lesz a 102. Giro d'Italia.

Az útvonalról röviden

Az idei évvel ellentétben ezúttal hazai pályán, Bolognában kezdődik a verseny. A san lucai időfutam után, jön a hosszú szakaszokból álló első hét, majd a kilencedik nap a 34,7 km-es időfutam. A középső héten főleg Cormayeur tűnik keménynek (a Pinerolós szakasz meg akár egy hosszú támadásnak kedvezhet). Ahogy az lenni szokott, a három hegyi befutót hozó harmadik hét megint nagyon keménynek tűnik, a királyetapot (16. szakasz/Ponte di Legno) rögtön a második pihenőnap után rendezik. 

A nagy rajt

1994 után újra Bolognából, méghozzá egy komoly emelkedőt tartalmazó időfutammal rajtol a 2019-es Giro. Az Emilián megismert 2.1 km hosszú, átlagosan 9%-os meredekségű San Lucát kell megmászni a május 11-i nyitónapon. De az olasz kör mezőnye további két alkalommal még visszatér Emilia-Romagna régióba. A kilencedik szakasz egy san marinói időfutam lesz, másnap pedig Modenába érkezik a mezőny, várhatóan egy mezőnyhajrás nap végén.
Az első hét
Ha nem is a hegyi befutók, sokkal inkább a szakaszok hossza miatt tűnik kifejezetten keménynek az első hét. Négy etap is kétszáz kilométer feletti, plusz ott a két egyenkénti. Az első pihenőnap előtt, jön a a majdnem 35 km hosszú san marinói időfutam, melynek főleg a második fele tűnik igen keménynek (ITT a szintrajz). Ha minden a papírforma szerint alakul, az első héten három szakasz is mezőnyhajrával zárulhat. Nem lesz viszont kifejezetten kemény hegyi befutó, ennek ellenére az összetett esélyesek nem készülhetnek könnyű szakaszokra. A bolognai ITT már alapból nem átlagos kezdést ígér. A prezentáción vendégként jelenlévő Chris Froome szerint, itt akár fél perc hátrányt is beszedhet az, aki nincs top formában.
A második hétKezdésként két sprinterek számára ideális befutó, majd szépen bedurvul a verseny. A 12. szakaszon jön egy nem hegyi befutós nap, ahol a Pinerolo megmászásával Fausto Coppi emlékezetes, 1949-es győzelmére emlékezik a mezőny. Majd másnap (13. szakasz) következik az első igazi hegyi befutó. A 14. szakasz egészen brutális, a maga 4000 méteres szintkülönbségével. Öt hegyet kell megmászni, mindössze 131 kilométer alatt. A cél pedig a Courmayeur tetején lesz. Nem is ez a hegy, inkább az előtte lévő Colle San Marco tűnik durvának. A középső hét egy kifejezetten hosszú, mini Lombardiás etappal zárul.

A harmadik hét

Rögtön a pihenőnap után, jön a verseny legnehezebb szakasza. Az 5000 méternyi szintkülönbséget tartalmazó királyetap során, előbb a Gaviát, majd a Mortirolót, és befutóként a Ponte di Legnót kell megmászni. A 17. szakaszon (Antholz) szintén hegyi befutó vár a mezőnyre, akárcsak az utolsó két "rendes" etap során. A 20. szakaszon újabb 5000 méter szintet tartalmazó napot kell teljesíteni, befutó a Monte Avena tetején (ITT a szintrajz).
Az utolsó nap sem lesz túl könnyű, hisz 15 kilométernyi időfutammal zárul a Giro. A veronai arénába érkeznek a versenyzők, akárcsak 2010-ben, amikor Ivan Basso nyerte a rózsaszín trikót. Az utolsó egyenkénti felénél egyébként fel kell menni a Torricelle nevű emelkedőre, amely 4.5 kilométer hosszú, és átlagosan 4.5 %-os. Szóval szó nincs teljesen sík időfutamról. 
picture

Dq2Wd0cWoAASJ3j.jpg

Fotó: Eurosport

Az összes szakasz szintrajza: ITT

A fontosabb dátumok
A 2019-es Giro május 11-én kezdődik, a hosszú időfutam nyolc nappal később, a középső hét legfontosabb szakasza (Courmaxeur) pedig május 25-én lesz. A királyszakasz (Ponte di Legno) három nappal később, a második pihenőnap után kerül megrendezésre. A 102. Giro június másodikán zárul, egy veronai időfutammal.

A 2019-es Giro számokban

5 - Az első napot nem számolva, öt klasszikus hegyi befutó lesz, 3 - Három szakasz tartalmaz legalább ötezer méternyi szintkülönbséget (13.,16., 20.), 58,5 - az időfutam kilométerek hossza, 2 -  csak két teljesen sík etap szerepel a programban, 9 - ennyi szakasz lesz 200 kilométernél hosszabb, 5 -  Öt év után tér vissza a Gavia, amely utoljára 2014-ben szerepelt a programban (Chalapud nyerte), 2621 - ilyen magas a Gavia, a jövő évi Cima Coppi, 3518,5 km - ilyen hosszú lesz a 2019-es Giro

A várható mezőny

Eddig elég kevesen jelentették ki egyértelműen, hogy ott lesznek a Girón. A napokban Zanzibáron nyaraló Vincenzo Nibali viszont szinte biztosan az olasz kört választja, és jó eséllyel így tesz a friss világbajnok Alejandro Valverde, Geraint Thomas, és a verseny idei harmadik helyezettje, Miguel Angel Lopez is.

Enric Más az eddigi nyilatkozatok alapján valószínűleg Tourozni fog, Steven Kruijswijkhez hasonlóan. A Dumoulin-Quintana-Froome hármast jövőre csak a Tour érdekli, Roglic terveiről viszont még keveset tudni. Mikel Landa szintén nagy kérdés. Ha tetszik neki az útvonal (ami azért nem túl valószínű) akkor ő, és nem Carapaz lesz a Movistar kapitánya.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés