Öt győzelem, Giro-részvétel és egy emlékezetes szakaszgyőzelem, ami nem is akárhol, hanem a pont a Zoncolanon jött össze. További két versenyt pedig Fetter Eriknek köszönhet a csapat, aki magyar időfutam bajnok lett, majd augusztus végén szakaszt nyert a Tour du Limousin-en.
Az év fénypontja nyilván Lorenzo Fortunato hegyi befutós győzelme volt a Girón, de Ivan Basso nem csak ezért elégedett az Eolo-Kometa 2021-es szezonjával. Mint mondja, túlléptek azon az alapvetésen, hogy ők simán csak ’Contador és Basso-csapata’, a versenyzők az előző szezonban tettek arról, hogy alaposan megváltozzon a róluk kialakult kép.
Basso az év elején megint kihangsúlyozta, hogy aki nem teszi oda magát minden versenyen, vagy nem akar az Eolo-Kometa csapatának része lenni, nem marad velük a 2023-as szezonra.
Kerékpár
Tudjuk, mit csináltál azon a nyáron – A doppingoló Tour-győztes, aki egy aranygenerációt inspirált
27/12/2021 16:06
Ha csak egy dolgot mondhatsz, melyik volt a 2021-es szezon legszebb, legemlékezetesebb pillanata számodra?
Amikor Fortunato nyert a Zoncolanon, és mi a kisérőkocsival megérkeztünk a csapatbuszhoz. Ott állt Fran Contador és sírt. Nem szóltunk egy szót sem, csak átöleltük egymást. Az egy elég érzelemdús nap volt mindannyiunk számára.
És mi volt tavaly a legfontosabb pillanat a csapat életében?
Egy viszonylag friss emléket mondanék. December elején volt Olivában az edzőtáborunk, ahova én Contadoréknál pár nappal később érkeztem. Amikor beléptem a szállodába és körbenéztem, egy jól működő CSAPATOT láttam. Így nagybetűvel. Jó volt megtapasztalni, hogy mindenki tudja a dolgát, mennek a programok, és tényleg úgy működünk, ahogy egy ilyen sornak kell.
Mennyire volt fontos, hogy Fortunato és Albanese maradt a csapatnál?
Hozzánk két ok miatt kerül valaki: vagy azért, mert mi bízunk benne, vagy ő bízott bennünk. Jól érzik magunkat nálunk, fejlődnek, így logikus lépés volt mindkettőjük részükről, hogy maradtak. Persze, az eredményeik miatt más kategóriába kerültek, nőtt a fizetésük, de a szponzorainknak köszönhetően meg is tudtuk adni nekik az emelést.
Pedig ők ketten, egy elég nehéz időszak után kerültek hozzátok.
Amikor valaki lehoz egy nagy évet, nem gondolunk bele, hogy ebben bizony a csapatvezetéstől kezdve, a jó hangulaton át, a szerelőkig mindenki benne van. Esetükben egyértelmű: jól érzik magukat, és olyan légkör veszi körül őket, amiben csak a versenyzésre tudnak figyelni.

Eolo-Kometa (facebook.com/eolokometa)

Fotó: facebook

Akkor megkerülhetetlenek azok, akik a háttérben dolgoznak?
Pontosan. Vannak a sportigazgatók, a versenyzők, és a staff, ahol mindenki arra törekszik, hogy WT-szintű körülmények között dolgozhassunk. Illetve vagyunk mi hárman Contadorékkal, akik a működésért felelünk. Az külön előny, hogy Alberto, Fran és én, ugyanazt gondoljuk a sportágról, így száz százalékosan egy irányba húzunk.
Mennyire jó szerinted mostanság az Eolo-Kométához tartozni?
Szerintem kifejezetten jó. De azt tudni kell, hogy mi itt mindenkitől minden pillanatban a maximumot követeljük. Szóval jó, de egyúttal melós is. Elmondtam a srácoknak, nem kötelező nálunk tekerni, ahogy idekerültél, el is lehet menni. Aki nem teszi oda magát minden versenyen és szakaszon, vagy nem akar a csapat része lenni, nem marad velünk 2023-ra. Ez mindenkire igaz, legyen versenyző vagy szerelő. Mi nem e-mailekkel dolgozunk.
Ezt, hogy érted?
A mail fontos és gyors kommunikációs csatorna, de veszélyeket rejt magában, és néha sokak számára jó kibúvót jelent. Egy el nem olvasott levél, vagy egy olyan üzenet, ahová olyan címzetteket csatolsz, akiknek semmi közük az adott témához, sokat árthat. Egy e-mail megírása nem helyettesítheti a telefont vagy a személyes beszélgetést, ami végül kézfogással zárul.
Előbb az Eolo és Kometa, most már a Burger King is. Hogy sikerült meggyőznetek ilyen nagy cégeket?
Amióta támogatókat keresek, megtanultam úgy tekinteni a cégvezetőkre, mint egy profi kerékpárosra. Senki nem áll véletlenül egy nagy és sikeres vállalat élén, az illető általában olyan, mint náluk egy jó háromhetes menő. Előre látja a dolgokat, képes jó időpontban, a versenytársakat megelőzve meghozni fontos döntéseket. A jövőbeli támogatóinkkal minden esetben egy nyelvet beszélünk, értik, hogy mi a célunk, látják rajtunk a tudatos fejlődést, és hozzánk akarnak tartozni. Ebben segít egy olyan nap, mint amit összehoztunk a Zoncolanon. Nyilván ez üzlet, és senki nem akarja kidobni az ablakon a pénzét, de nagyon fontos a személyes kapcsolat. A Burger King vezetői például élesben látták a Girón, hogyan dolgozunk szakasz közben, így pedig könnyen bele lehet szeretni ebbe a világba.

Eolo-Kometa (facebook.com/eolokometa)

Fotó: facebook

Pedig mindenkitől azt hallani, hogy szinte lehetetlen szponzort találni.
Erre azt tudom mondani, hogy akarni kell, nem panaszkodni. Amikor jön egy hegy és rosszul érzed magad, mindig könnyebb megoldás a grupettót választani. De vannak, akik összeszorítják a fogukat és a fáradtság ellenére is széthajtják magukat. A mi esetünkben pedig addig mennek, ameddig nem találnak egy szponzort.
Látsz esélyt arra, hogy Olaszországnak hamarosan újra World Tour csapata legyen?
Sokszor hallom, hogy hiányzik az országból egy WT-csapat, de ha jobban belegondolunk, talán fontosabb lenne, hogy a fiatalok szervezett keretek között tekerjenek, és legyen elég edzőjük meg versenyük. Ha élvonalbeli sort akarsz összehozni, és 3 évben gondolkozol, oda minimum 80 millió euróra van szükséged. Ez nem kevés pénz. Ez a téma minden télen előjön, de szerintem fel kell tenni a kérdést: valójában mit nyernénk azzal, ha lenne egy olasz World Tour csapat?
Milyen 2022-es szezonban bízol?
Az első fél év sorsdöntő lesz, akkor derül ki, hogy melyik irányba indulunk. Remélem felfelé, mert jól erősítettünk, van egy biztos alapokkal rendelkező utánpótlás sorunk, úgyhogy minden csak rajtunk meg a srácokon múlik. Remélem olyan támadó szellemű versenyzést mutatunk mindenhol, amitől még több szurkolót állítunk magunk mellé.
Tuttobiciweb
Kerékpár
Ahol még egy részhajrá is fontos lesz – Ivan Basso jövőre megint sokat vár az Eolo-Kométától
10/12/2021 20:01
Giro d'Italia
Valter Attila mellett akár még két magyar bringás is ott lehet a Budapestről rajtoló Girón
06/11/2021 18:26