Még a Red Bull sem érti, hogy miért szenved Yuki Tsunoda, de egyelőre türelmesek vele

Liam Lawson mindössze két futamot kapott idén a Red Bullnál, rögtön az év elején érkezett a helyére Yuki Tsunoda. A japán pilótának sem jutott eddig sok sikerélmény, mindössze 9 pontot szerzett. Pletykák szerint az már el is dőlt, hogy jövőre Isack Hadjar érkezik a nagycsapathoz, de Helmut Marko szerint egyelőre van ideje bizonyítani Tsunodának is.

A négyszeres világbajnok holland Max Verstappen megerősítette, hogy a Red Bullnál marad

Videó forrása: SNTV

Tovább folytatódik a Red Bull juniorpilótáinak vesszőfutása, Liam Lawson után Yuki Tsunoda is csak szenved, jövőre Isack Hadjar érkezhet a helyére.
Egyelőre csak Max Verstappen helye biztos 2026-ra a Red Bullnál. Idén Liam Lawsonnal kezdtek, de a harmadik futamra máris érkezett a helyére Yuki Tsunoda, aki szintén gyengén teljesít.
A fejlődése vitathatatlan, de ez egyelőre csak az időmérőkön mutatkozik meg, a vasárnapi versenyeken továbbra is csak szenved a japán pilóta. A helyzete ebben hasonlít Sergio Perezére, aki szombatonként mindig sokkal közelebb tudott maradni a négyszeres világbajnok hollandhoz, de aztán vasárnapra nyílt az olló.
Tsunoda most azt is elárulta, hogy egyelőre még a csapat mérnökei sem igazán tudják megmondani, hogy miért ekkora a hátránya.
"A hosszú etapokra kell koncentrálnom, ez egyértelmű. Monzában sérült volt az autóm, de ez nem magyarázat mindenre, próbáljuk kideríteni, hogy hogyan gyorsulhatnék.
Még a csapat sem igazán találja a magyarázatot arra, amit látunk.
A rövid szakaszokon már sokat javultam, azzal elégedett lehetek és a csapat is az. Versenyről versenyre tudom bizonyítani, hogy egyre közelebb vagyok Maxhez, annak ellenére is, hogy egy fejlesztési csomaggal előrébb jár.
Folyamatosan két tized körüli volt a különbség Monzában, kivéve a Q3-at. Ez nem mutat rosszul és szerencsére ezt mások is észreveszik.
Vasárnapra viszont minden megváltozott. A számításaink szerint körönként három tizedet veszítettem, miután Liammel ütköztem és megsérült az autóm, de már előtte is szenvedtem. Most ezt próbáljuk megoldani, de egyelőre nem vagyunk benne biztos, hogy hogyan kéne.
Próbáltunk az autó egyensúlyán állítani, mert egészen borzalmas volt a gumikezelés. Kísérletezgettünk a beállításokkal, de nem találtuk meg, hogy mi lenne az ideális. Végül a versenyre inkább csak veszítettünk a tempónkból.
Most a hosszú etapokon kell dolgoznunk, mindent megteszek én is és a csapat is, hogy javuljunk. Most az a fontos, hogy azokra építsünk, amiket megértünk és közben élvezzem is a versenyzést."
picture

Isack Hadjar beeindruckt Red-Bull-Boss Helmut Marko

Fotó: Getty Images

Sokan már arról pletykáltak, hogy a japán pilóta év végén lejáró szerződését nem fogja meghosszabbítani a Red Bull, de a csapat tanácsadója, Helmut Marko cáfolta a híreket.
"Nagyon jó a hangulat Monza után, de meg kell várnunk Bakut, hogy kiderüljön, hogy minden pályán elég jók vagyunk, vagy csak egyszeri volt a feltámadásunk.
Mióta Laurent Mekies lett a csapatfőnök, azóta ezer dolga van. Egyelőre nem jutott ideje arra, hogy Yuki teljesítményét is elemezze és átnézze a részleteket.
Egyelőre csak reménykedhetünk, a célja nem lehet más idén, mint hogy folyamatosan odaérjen a pontszerző helyekre és stabilan teljesítsen. Utána majd meglátjuk mi lesz jövőre, de egyelőre nem hoztunk döntést.
Október végére elég adatunk lesz, hogy a megfelelő összehasonlításokat el tudjuk végezni. Egyelőre csak annyi a biztos, hogy jövőre Max Verstappennek és Isack Hadjarnak van szerződése a forma-1-es csapatainkhoz. Azt, hogy ki hol fog vezetni még nem tudjuk."
A két nyitott pozícióra Liam Lawson és Yuki Tsunoda mellett a Red Bull Forma-2-ben versenyző fiatalja, Arvid Lindblad pályázik.
Forrás: motorsport.com
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Kapcsolódó mérkőzések
Hirdetés
Hirdetés