Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

"Meggyőződésem, hogy ez a csapat meg tudja fordítani a dolgokat" - Sainz még bízik a Ferrariban

Eurosport Magyarország

Frissítve 30/03/2023 - 20:15 GMT+2

Miután a Ferrari részletes elemzést készített arról, hogy mi ment annyira félre a szezon első két futamán, Carlos Sainz felvázolta a sajtónak a feltárt problémákat a gyenge bahreini és szaúd-arábiai szereplésükről.

Carlos Sainz Jr

Fotó: AFP

A 2022-es szezon első három futamából kettőt megnyert a Ferrari, és bár utána kisebb mélyrepülésbe kezdett, még mindig jobban nézett ki a mérleg március végén-április elején, mint idén. A Ferrari 2023-as szezonja ugyanis siralmasan indult, a bahreini szezonnyitón Carlos Sainz negyedik helye a csapat eddigi legjobb eredménye.

Jelenleg a konstruktőri pontversenyben a negyedik helyen áll a Ferrari, a Red Bull, az Aston Martin és a Mercedes mögött, de ami még aggasztóbb, hogy a top csapatok közül a legsúlyosabb megbízhatósági gondokkal küzdenek.

Az Ausztrál Nagydíj előtt megkérdezték Sainzt, hogy mit érez ő és csapattársa, Charles Leclerc az autóban, hogy látják az év eleji problémákat. A csapatvezető Fred Vasseur korábban már felvetette, hogy az autónak "vezethetőségi" problémája van - ami inkább a kezelhetőséggel, mint a motor teljesítményleadásával kapcsolatos -, míg Sainz úgy jellemezte az autót, mint "szélsőséges, inkonzisztens és kiszámíthatatlan".
„Őszintén szólva az első néhány futamból levont következtetések azok, hogy nincs alapvető probléma az autóval, csak egy kissé instabil, ami nagyon kiszámíthatatlanná teszi a versenyeken.
Eléggé megeszi a gumikat. Szóval, csak arról van szó, hogy ezen mindenképp javítanunk kell.
„Egyszerűen túlságosan kiszámíthatatlan, és meg kell találnunk a módját, hogy egy kicsit lecsillapítsuk, különösen a versenyeken.

A jó dolog az, hogy ezt mindenki tudja. Mi is tudjuk a pályán, ők is tudják Maranellóban, és az a szerencsénk, hogy a Ferrarinak megvannak az emberei, megvan a képessége, hogy reagáljon ezekre a problémákra.
Ha mindannyian ugyanabba az irányba tartunk, meggyőződésem, hogy ez a csapat meg tudja fordítani a dolgokat. Nem rövid időn belül, hanem mondjuk középtávon."
picture

Charles Leclerc és Carlos Sainz

Fotó: AFP

„Az időmérőkön elég jók voltunk a szezon eleje óta" - mondta Charles Leclerc a The Race-nek, ráerősítve Sainz szavaira. „Amire koncentrálnunk kell, az a verseny, ahol az autónk rendkívül kiszámíthatatlan".
Sainz egyébként azt is elmondta, hogy már csak arra vár, hogy a fejlesztések javítanak-e az „érzésen" a kocsival kapcsolatban, különösen azon, ami a gumik kopását illeti. Ebben ugyanis látványosan gyengébbek voltak a többi csapathoz képest a bahreini és a dzsiddai futamokon.
„A további fejlesztések remélhetőleg javítanának azon, hogy hogyan tudunk versenyezni az autóval, mert jelenleg nagyon korlátozottak a lehetőségeink. A gumikopás miatt nem tudunk úgy menni a versenyen, nem lehet úgy előzni, mert a gumikkal kell foglalkozni.
Pontosan tudjuk, hol a gyenge pontunk, remélhetőleg ez javulni fog, és egy kicsit rugalmasabbak leszünk."


Bár Sainz jelenleg 20-6-ra vezet Leclerc előtt a 2023-ban gyűjtött pontok tekintetében – jelenleg a negyedik, illetve a nyolcadik helyen állnak –, az időmérőkön nem tud a monacói közelébe kerülni.
„Bizonyos értelemben hiányzik a 2022-es év, mert akkor legalább tudtam, hogy egy olyan autó van alattam, amivel futamokat és pole pozíciót tudtam nyerni" – mondta Sainz. „Idén egy kicsit jobb az autó érzése, különösen a futamokon.
Nem küszködöm különösebben semmivel a vezetés terén, inkább az a baj, hogy még nem sikerült jó köröket, jó időmérő köröket összehoznom.
Nem végeztem jó munkát a kvalifikációkon. A versenyeken nagyjából azt csináltam, amire az autó most képes, ami nem sok.
picture

Carlos Sainz

Fotó: AFP

A fő problémának egyébként azt látják a Ferrarinál, amit korábban már rebesgettek, hogy a versenytársak látványosan jobban tudtak alkalmazkodni a szabályváltozásokhoz.
„Az már a teszten feltűnt, hogy a többieket nem vetették vissza olyan mértékben a változások, és jóval gyorsabbak, mint tavaly, úgy tűnt, mi valamit rosszul csináltunk.
Ennek ellenére az első két futam elemzését követően már egyértelműen látszanak a gyengeségeink, az adatokból pedig az is kitűnik, hogy miért viselkedik így az autó. Biztosak vagyunk benne, hogy másoknál nincs meg ez a probléma, de az is biztos, hogy tudunk fordítani ezen.”
Ahhoz viszont, hogy az elemzésekkor feltárt problémákat ténylegesen kiküszöböljék, meg kell várni Imolát (május 21.), addigra készülhet el a továbbfejlesztett Ferrari.
Forrás: Autosport és The Race
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés