A WTCR-t szervező Eurosport Events hétfőn késő este hozta nyilvánosságra, hogy a sorozat visszatér a Ningbo International Speedparkba, amely 2017 óta folyamatosan része a WTCC / WTCR programjának.

Az óriási kínai kikötőváros mellett épült komplexum eredetileg a tavalyi naptárban is benne volt, ám a járványhelyzet ellehetetlenítette a szállítást és az utazást, így végül – a többi Európán kívüli helyszínhez hasonlóan – törölték.
Ningbo a múltbéli tapasztalatok alapán jó választás, hiszen izgalmas futamokat hozott minden évben. 2017-ben emlékezetes esős versenyeket rendeztek itt, 2018-ban Thed Björk, 2019-ben pedig Yvan Muller hozott össze dupla győzelmet. Utóbbi évben Michelisz Norbi nyerte a fordított rajtrácsos futamot.
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
9 ÓRA
A korábbi eredményeket átböngészve jó látszik, a Cyan Racing kimagaslóan eredményes Ningbóban. 2017-ben a második futamot Nestor Girolami nyerte a Volvóval, 2018-ben Björk mellett Muller is győzött a Hyundai-jal, 2019-ben pedig már a Lynk & Co-val dupláztak. Az eddig itt rendezett 8 futamból tehát 6-ot megnyertek.
Nem véletlenül. A Cyan Racing szoros kapcsolatban áll a Geely Grouppal, amely nem csak a Volvo és a Lynk & Co, de a ningbói pályát üzemeltető MiTime cég tulajdonosa is. Ez tehát gyakorlatilag hazai helyszín számukra.
A pályát közel egymilliárd euróból építettek fel egy használaton kívül helyezett kőbányában, ami nagyon egyedi látképet kölcsönöz neki.
„Örülünk annak, hogy a WTCR visszatér a Ningbo International Speedparkba, és mindez azt is jelenti, hogy teljessé vált a 2021-es naptár. A vonalvezetés izgalmas versenyeket tesz lehetővé, a létesítmény magas színvonalú, és számíthatunk a MiTime Group elsőosztályú támogatására is” – mondta Xavier Gavory, a WTCR igazgatója.
Ráadásul könnyen elképzelhető, hogy hamarosan nem Ningbo lesz az egyetlen MiTime által üzemeltetett pálya, amelyet a Túraautó Világkupa meglátogat.
„A MiTime Group számára – amely 2006 óta dolgozik a motorsportban – mérföldkő, hogy együtt dolgozhat az Eurosport Events-el, és az FIA WTCR visszatérhet Kínába. Biztosak vagyunk benne, hogy a történelem legjobb WTCR-fordulóját rendezzük majd. Ráadásul a következő év első felében használatba vesszük a Chengdu Tianfu International Speedparkot is, egy FIA Grade 2-es pályát, ami a MiTime második versenyköre Kínában. Várjuk azt a pillanatot, hogy a WTCR versenyzőit és csapatait ott is vendégül láthassuk” - fogalmazott Weng Xiaodong, a MiTime Group elnöke.
Chengdu városának már eddig is volt versenypályája, amit többek között az A1GP sorozat is meglátogatott. Ezt a helyszínt viszont néhány éve lebontották, így a fent említett egy új komplexum lehet.
Erről egyelőre kevés információt találni a neten, ám annyi biztos, hogy a Geely – MiTime Group éppen egy nagyszabású városfejlesztési projektben van benne Chengduban, melynek része egy nemzetközi szintű versenypálya felépítés is. Ez a lenti látványterven jól látszik.

A Chengdu Tianfu versenypálya látványterve

Fotó: FIA WTCR

A versenypálya mellett lesz itt száraz és vízi élménypark, szálloda, bevásárlóközpont, lakópark, középiskola, sőt, ide költözik át Pekingből a Geely Egyetem is.
A Kína – nagyjából – közepén található város már amúgy is fontos a Zhejiang-Geely Holding Group számára, hiszen három gyáruk is van itt, egy a Volvo, egy a Polestar, egy pedig a Geely neve alatt.
WTCR
Hivatalossá vált, hova küldi Michelisz Norbit a Hyundai Motorsport
17 ÓRA
WTCR
Megdobták a Lynk & Co eladásait a WTCR-sikerek
09/04/2021 11:12