A búcsúversenyén robbanthat nagyot a hátsó szárny nélküli Peugeot 9X8
Van némi ironikus abban, hogy hátsó szárny nélküli Peugeot 9X8 hypercar az utolsó WEC-versenyén érheti el a legjobb eredményt. Márpedig a katari teszten látottak alapján ez erősen benne van a pakliban, és a márka ex-forma-1-es pilótája, Stoffel Vandoorne is állítja, az autó még sehol nem működött annyira jó, mint itt.
Peugeot 9X8
Fotó: Peugeot Sport
A Peugeot már korábban bejelentette, a 2024-es WEC-szezon második versenyén, Imolában mutatja be a radikálisan átdolgozott új 9X8 hypercart, amely szakít az elől-hátul azonos szélességű gumi koncepciójával, és ebből kifolyólag valamilyen hátsó szárnyat is kap.
Ezzel eldőlt, hogy a jelenlegi modell a katari idénynyitón búcsúzik, ami rövid életútjának legsikeresebb versenye lehet.
A hétfőn és kedden megrendezett Prológon a Peugeot rendre az élcsoporthoz tartozott, és végül az összesített eredmények alapján a negyedik leggyorsabb márka lett, 8 tizeddel elmaradva a tesztet uraló Porschétől.
A franciák jó teljesítményének hátterében egyrészt a kedvező BoP állhat; a 1030 kilóval a Peugeot 9X8 a legkönnyebb, 520 kW maximális teljesítménnyel pedig a legerősebb autó a mezőnyben. Ezen kívül a katari pálya sima aszfaltja is ideális az autó ’ground effect’-hatásra alapozott koncepciójához.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/28/3919629-79625348-2560-1440.jpg)
Peugeot 9X8
Fotó: Peugeot Sport
„Ez a pálya eléggé fekszik az autónknak, jobban, mint bármelyik másik. Sima az aszfaltja, és jól tudjuk, hogy ennek az autónak okoztak korábban gondot az egyenetlenségek. Úgyhogy ez segít” – fogalmazott Stoffel Vandoorne az Endurance-Infónak nyilatkozva.
„Az autó teljesítménye az alapkoncepció miatt nagyon erősen függ a hasmagasságtól, és az egyenletes aszfalt lehetővé teszi számunkra, hogy kedvezőbb működési ablakban használjuk.”
Vandoorne szerint nem csak a sima aszfalt, de a kanyarok típusai is kedveznek a 9X8-nak.
„Szinte csak gyors és közepesen gyors kanyarok vannak, olyan típusú, ami nekünk gondot okoz, jóval kevesebb. Nincs annyi problémánk kigyorsításoknál, mert nagyobb sebességet tudunk átvinni a kanyaron. Nem kell folyamatosan a kritikus zónában vezetni az autót.”
A Prológ slágertémája szokás szerint a gumik működésének felderítése volt, és Vandoorne szerint könnyen lehet, hogy a katari verseny 'egykeverékes futam’ lesz.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/28/3919630-79625368-2560-1440.jpg)
Stoffel Vandoorne
Fotó: Peugeot Sport
„Mindenki ugyanazt próbálta megérteni, a közepes és a kemény keverék működését. Ez egy elég komplikált pálya, a kanyarok szinte egymásba folynak, ami óriási terhelés a gumik számára. Nehéz lesz beosztani a közepes keveréket.”
„A szemcsésedés és az erős gumikopás miatt. A kemény keverék esetében ez csak kis mértékben jelentkezik, de a közepesnél elég intenzíven. Elemeztük az előnyöket és hátrányokat. A közepesnél előny, hogy könnyen megmelegszik, viszont a hosszabb etapokon problémás lehet. Ha sikerül megóvni őket, az egy szép húzás lenne. De egyelőre még minden bizonytalan.”
Vandoorne a másik rendszeresen visszatérő témára, a forgalomkezelésre is kitért, és megerősítette, a MotoGP-re tervezett vonalvezetés miatt nem lesz könnyű a GT-k lekörözése, és ha valaki rossz ütemeben ér utol egy ellenfelet, sokat veszíthet vele.
A McLaren korábbi F1-es pilótája szép eredménnyel búcsúztatná a hátsó szárny nélküli 9X8-at, de azért óvatos is.
„Várjunk meg, mit hoz a folytatás, mert fogalmunk sincs, a többiek mit csináltak. Milyen gumit használtak és mennyi üzemanyag volt az autójukban. Nem szeretnék nagyon előre szaladni.”
A folytatás csütörtökön 10:20-kor következik az első szabadedzéssel. Ha kíváncsi vagy rá, nézd meg a hétvége teljes programját.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-3aa005a4-b0a3-450b-ba0a-4ec3abe66d16-68-310-310.jpeg)