Nem szokványos pilótát igazolt az Isotta Fraschini harmadik embernek a WEC-be
Frissítve 07/02/2024 - 13:49 GMT+1
Miközben a gyártók és a nagyobb privát csapatok nyakló nélkül szerződtetik a sztárversenyzőket az Endurance-vb királykategóriájában, addig az Isotta Fraschini más utat jár. Az újraélesztett, több mint százéves olasz márka egy olyan harmadik pilótát jelentett be, akiről még az elvetemült autósport rajongók sem nagyon hallottak.
Essünk túl rajta: az Isotta Fraschini harmadik versenyzője Antonio Serravalle lesz 2024-ben. Még sosem hallottad ezt a nevet? Nem baj, mi sem.
A 21 éves kanadai pilóta eddig a teljes karrierjét az Egyesült Államokban töltötte, de a nagy áttörés még nem következett be. 2018-ban váltott gokartról autókra, és végig járva a tengerentúli szamárlétrát eljutott az Indycar előszobájáig, az Indy Lights-ig (ma már Indy NXT).
2021-ben 12., 22-ben pedig 13. lett, majd váltott, és tavaly már a sportautó versenyzésben próbálta ki magát. Egy LMP3-as autóval kipróbálta magát a Daytona 24h-n (nem mentek végig), és a két sebringi futamon indult a második vonalnak számító IMSA VP Racing SportsCar Challenge-ben, ahol mindkétszer dobogóra állt.
Serravalle szerződtetése azt jelenti, hogy Jean-Karl Vernay lesz az egyetlen tapasztalt sportautó-versenyző az Isotta Fraschininél, és bár remek pilóta, ő sem mondható egy igazi világsztárnak ebben a műfajban. Mellette két huszonéves kap lehetőséget, a most bejelentett kanadai, és a 20 éves Alejandro Garcia, aki ugyan tavaly LMP3-as bajnok és az év újonc lett az ELMS-ben, de neki is az volt az első endurance-szezonja.
Garcia és Serravalle ráadásul eddig főleg LMP3-as autóval szerzett tapasztalatok (utóbbi a télen azért már LMP2-t is vezetett az Ázsiai Le Mans Sorozatban), onnan pedig az LMH hatalmas ugrás lesz.
Egy olyan műfajban, ahol mindennél többet számít a rutin, ez semmiképpen nem mondható acélos felhozatalnak. Egy vadonatúj autó két kezdővel és egy közel tíz éve inkább csak túraautózó pilótával… nehéz dolguk lesz a szupersztárokkal felálló gyári alakulatok ellen.
Figyelembe véve, hogy a hírek szerint anyagi okok miatt cserélték le a Vector Sportot a Duqueine Teamre, az a gyanú ébredhet az emberben, hogy a pilótaválasztásnál is szót kérhettek pénzügyi szempontok.
„Az elmúlt hónap hatalmas kihívást jelentett a Duqueine Engineering és az Isotta Fraschini számára, hogy életet leheljünk ebbe a projektbe. Keményen dolgoztuk azon, hogy találjunk egy jó kompromisszumot a tapasztalat és a jövő között a pilótafelállásnál” – mondta Max Favard, a Duqueine csapatmenedzsere.
„Antonio Serravallével kiegészülve, az Isotta Fraschini és a Michelotto által fejlesztett és finomhangolt Tipo 6-tal képes lehetünk rá, hogy egy csodálatos történetet írjunk. Boldog vagyok, hogy részesei lehetünk az endurance-versenyzés új érájának.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés