Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nem szokványos pilótát igazolt az Isotta Fraschini harmadik embernek a WEC-be

Lantos András

Frissítve 07/02/2024 - 13:49 GMT+1

Miközben a gyártók és a nagyobb privát csapatok nyakló nélkül szerződtetik a sztárversenyzőket az Endurance-vb királykategóriájában, addig az Isotta Fraschini más utat jár. Az újraélesztett, több mint százéves olasz márka egy olyan harmadik pilótát jelentett be, akiről még az elvetemült autósport rajongók sem nagyon hallottak.

A Glickenhaus távozása után is marad kisvolumenű gyártó a mezőnyben, a Isotta Fraschini.

Fotó: From Official Website

Essünk túl rajta: az Isotta Fraschini harmadik versenyzője Antonio Serravalle lesz 2024-ben. Még sosem hallottad ezt a nevet? Nem baj, mi sem.
A 21 éves kanadai pilóta eddig a teljes karrierjét az Egyesült Államokban töltötte, de a nagy áttörés még nem következett be. 2018-ban váltott gokartról autókra, és végig járva a tengerentúli szamárlétrát eljutott az Indycar előszobájáig, az Indy Lights-ig (ma már Indy NXT).
2021-ben 12., 22-ben pedig 13. lett, majd váltott, és tavaly már a sportautó versenyzésben próbálta ki magát. Egy LMP3-as autóval kipróbálta magát a Daytona 24h-n (nem mentek végig), és a két sebringi futamon indult a második vonalnak számító IMSA VP Racing SportsCar Challenge-ben, ahol mindkétszer dobogóra állt.
Serravalle szerződtetése azt jelenti, hogy Jean-Karl Vernay lesz az egyetlen tapasztalt sportautó-versenyző az Isotta Fraschininél, és bár remek pilóta, ő sem mondható egy igazi világsztárnak ebben a műfajban. Mellette két huszonéves kap lehetőséget, a most bejelentett kanadai, és a 20 éves Alejandro Garcia, aki ugyan tavaly LMP3-as bajnok és az év újonc lett az ELMS-ben, de neki is az volt az első endurance-szezonja.
Garcia és Serravalle ráadásul eddig főleg LMP3-as autóval szerzett tapasztalatok (utóbbi a télen azért már LMP2-t is vezetett az Ázsiai Le Mans Sorozatban), onnan pedig az LMH hatalmas ugrás lesz.
Egy olyan műfajban, ahol mindennél többet számít a rutin, ez semmiképpen nem mondható acélos felhozatalnak. Egy vadonatúj autó két kezdővel és egy közel tíz éve inkább csak túraautózó pilótával… nehéz dolguk lesz a szupersztárokkal felálló gyári alakulatok ellen.
picture

Antonio Serravalle

Fotó: Twitter

Figyelembe véve, hogy a hírek szerint anyagi okok miatt cserélték le a Vector Sportot a Duqueine Teamre, az a gyanú ébredhet az emberben, hogy a pilótaválasztásnál is szót kérhettek pénzügyi szempontok.
„Az elmúlt hónap hatalmas kihívást jelentett a Duqueine Engineering és az Isotta Fraschini számára, hogy életet leheljünk ebbe a projektbe. Keményen dolgoztuk azon, hogy találjunk egy jó kompromisszumot a tapasztalat és a jövő között a pilótafelállásnál” – mondta Max Favard, a Duqueine csapatmenedzsere.
„Antonio Serravallével kiegészülve, az Isotta Fraschini és a Michelotto által fejlesztett és finomhangolt Tipo 6-tal képes lehetünk rá, hogy egy csodálatos történetet írjunk. Boldog vagyok, hogy részesei lehetünk az endurance-versenyzés új érájának.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés