Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ez valami amatőr bajnokság? – kiakadt a Toyota főnöke Bahrein után

Lantos András

Frissítve 07/11/2023 - 16:33 GMT+1

Élesen bírálta az ellenfelek rajt utáni viselkedését a Toyota főnöke, Pascal Vasselon szerint nem méltó egy profi bajnoksághoz, ami Bahreinben történt. 2023-as Endurance Világbajnokságot lezáró 8 órás verseny startja után Earl Bamber nagyon csúnyán elfékezte magát az egyes kanyar előtt, és kiforgatta a japánok egyik autóját, sőt, kevésen múlt, hogy mind a kettőt elkaszálja.

Rajtbaleset, felzárkózás, kettős győzelem – így zárult a 2023-as WEC-szezon

A baleset következtében a Kamui Kobayashi, Mike Conway, José Maria López összeállítású #7 Toyota a 11. helyre esett vissza, a testvérautó viszont megúszta, végig vezetve megnyerte a versenyt, és így Sebastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa lett a világbajnok.
A versenyt követően a Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon élesen kritizálta az ellenfelek viselkedését, emlékeztetve: egy fordulóval korábban, Fujiban a hátulról érkezők a japánok mindkét autóját leszorították a pályáról.
„Hihetetlen! Amikor azt látod, hogy a Cadillac 100 méterrel a kanyar előtt már blokkoló kerekekkel fékez, akkor felmerül benned a kérdés: hol is vagyunk? Ez valami klubverseny? Teljesen amatőr dolog volt” – idézi Vasselont az Autosport.
„Ugyanez történt Fujiban. Mind a két autónkat kilökték a pályáról, és ez most megismétlődött. Abszolút amatőr viselkedés. Nagyon szomorú, hogy ezen a szinten ilyen dolgok megtörténhetnek. Nagyon szomorú! Előfordulhat, hogy az utolsó 5 méteren blokkolnak a kerekek, de már 100 méternél?! Elképesztő!”
Ez még nekem is menne, ha én ülnék az autóban!
Vasselon szerint lassan itt lenne az ideje, hogy a WEC-ben szigorúbban büntessék a rajt utáni baleseteket.
picture

Drámai balesettel indult a Bahrein 8h – bajban a #7 Toyota

„Fujiban szinte az össze mögöttünk érkező autó blokkoló kerekekkel fékezett. Laurens Vanthoor teljesen elvétette a kanyarcsúcspontot, és mind a két Ferrari kilökött egy autót. Csak a szerencsén múlott, hogy a #8 nem kapott defektet, az #5 Porsche viszont nem úszta meg.”
Fujiban és itt is ugyanaz volt a probléma. Keményebb büntetéseket kell adni azoknak a versenyzőknek, akik ilyet tesznek.
A bahreini „torpedót” indító Earl Bamber úgy fogalmazott, őt is meglepte az autó viselkedése.
„Teljesen elégedett voltam a pozíciómmal, és nagyjából a féktáv közepén kezdtem el fékezni. Aztán hirtelen mind a két első kerék blokkolt, ami nagyon furcsa. Utána felengedtem a féket, és próbáltam elkerülni a két Toyotát. Nem akartam nekik menni. Nagyon sajnálom, hogy befolyásoltam a versenyüket” – mondta a korábbi Le Mans 24h győztes az Autosportnak.
A #2 Cadillac egy súlyos, 1 perces stop and go büntetést kapott az esetért, amiből már képtelenek voltak visszajönni. Pedig az egykörös tempó alapján nagyon úgy tűnt, a V-Series.R lehetett volna a Toyota legközelebbi riválisa Bahreinben.

Nagy volt a baj a #8 Toyotánál

A japánokhoz visszatérve; hiába arattak magabiztosnak tűnő kettős győzelmet, a csapaton belüli hangulat egyáltalán nem volt nyugodt a bahreini verseny alatt. Vasselon utólag elárulta, a futamot megnyerő #8 egység súlyos kuplungproblémákkal küzdött.
Az egyik kiállásnál kishíján nem tudtunk elindulni.
„A kuplung nem nyitott szét, ezért nem tudtuk használni az indítómotort. Az autót az első kerekekkel kellett megmozdítanunk (a hibrid rendszer elektromotorja azokat hajtják), de a hideg gumik miatt folyton kiforogtak. A hátsó kerekek pedig nem fordultak el.”
„Gyakorlatilag húztuk a blokkolt hátsó gumikat, a motor főtengelye pedig nem mozdult meg. Emiatt nagyon sokáig tartott az elindulás.”
A csapat végül azzal próbálta orvosolni a problémát, hogy kettesben hagyták a váltót, és így valamivel könnyebb volt megforgatni a motort.
Nem csak a #8-nak voltak gondjai Bahreinben, a #7 egyik féltengelyre szerelt nyomatékmérője is elromlott, ami viszont kulcsfontosságú a BoP betartásának ellenőrzése szempontjából. A szabályok értelmében a csapatnak emiatt olyan üzemmódba kellett tennie a motort, amely garantálja, hogy nem lépi túl a megengedett teljesítmény leadást, és ez is rontotta a #7 felzárkózási esélyeit.

Már Viberen is megtaláltok minket! Csatlakozzatok a csatornánkhoz, ha nem szeretnétek lemaradni a legjobb tartalmainkról!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés