Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Új GT3-as autóval indul az Aston Martin Le Mans-ban és a WEC-ben

Lantos András

Frissítve 12/02/2024 - 17:08 GMT+1

Tavaly már bejelentették, idén pedig be is mutatták az Aston Martin új GT3-as versenyautóját, amely tulajdonképpen az eddig használ Vantage alaposan továbbfejlesztett EVO-modellje. Ez lesz az az autó, amivel a brit márka idén rajthoz áll a WEC-ben és a Le Mans 24h-n, valamit számos más fontos sportautó-bajnokságban.

Aston Martin Vantage GT3 2024

Fotó: Aston Martin Racing

Az új GT3-as gép bemutatója egybeesett a Vantage legújabb utcai verziójának leleplezésével, külső megjelenése pedig hűen követi a friss dizájnelemeket.
A fejlesztést az Aston Martin Racing név alatt a Prodrive végezte, de az autó története során először a forma-1-es projekttel is foglalkozó Aston Martin Performance Technologies is szerepet vállalt benne.
Az alap a 2018-ban bemutatott elődnél is használ préselt alumínium kasztni maradt, amibe egy 4 literes, V8-as, ikerturbós motor kerül.
A legfontosabb változások az aerocsomagot és futóművet érintik. Mivel a GT3 egy BoP-vel szabályozott kategória, a teljesítményfejlesztés helyett az Aston Martinnál arra összpontosítottak, hogy az új Vantage minél szélesebb tartományban lehessen jól használható.
„A figyelmünk középpontjában az volt, hogy szélesítsük az autó működési tartományát, és elérjük, hogy a lehető legtöbb pályán, gumitípuson és bármilyen versenyzővel jól működjön. Az új szabályok miatt egyéb változtatásokra is szükség volt” – fogalmazott Gustavo Betelli, az Aston Martin Racing teljesítményért felelős vezetője.
picture

Aston Martin Vantage GT3 2024

Fotó: Aston Martin Racing

„Az új generációs GT3-as autók teljesítménye már jobban függ az aerodinamika leszorítóerőtől, ezért stabilabbá akartuk tenni az autót a féktávokon. Az előző modell túlságosan előre bukott fékezéskor, és ezt a hátsó futómű beállításával kellett szabályozni.”
„Ez merevebb beállítást jelentett, amitől az autó mozgása túl harapóssá vált, és túlterhelte a gumikat.”
picture

Aston Martin Vantage GT3 2024

Fotó: Aston Martin Racing

„Most alaposan átdolgoztuk a gátlók beállítását, és sokkal jobb lett az autó egyensúlya. Így már több leszorítóerő keletkezik anélkül, hogy kompromisszumot kellene vállalnunk a futómű-beállításokban.”
Az új Vantage GT3 intenzív tesztprogramon van túl, amely egy 30 órás menetet is magában foglalt. A kormány mögé a márka profijai mellett kiválasztott nem-profi pilótákat is beültettek, és az egybehangzó vélemények szerint az autó gyors, de egyben „megbocsátó” is, széles ideális működés tartománnyal.
picture

Aston Martin Vantage GT3 2024

Fotó: Aston Martin Racing

A leglátványosabb változásokat a számítógépes modellezéssel (CFD) fejlesztett aerocsomag jelenti. Az autó vadonatúj orr-elemet kapott, amely sérülés esetén könnyen és gyorsan cserélhető. Átdolgozták a fékhűtést, és nagyobb rácsos kivágások kerültek a kerékjárati ívekre, amik elvezetik a gumi forgása által keltett nagynyomású levegőt. Ezen kívül rövidebb lett a splitter, amely csökkenti az autó érzékenységét a féktávon történő előre bukásnál, és javítja a stabilitást.
Az új autó, melynek neve továbbra is simán Aston Martin Vantage GT3 lesz (EVO jelző nélkül), rendhagyó módon már a bemutató előtt versenybe szállt a Daytona 24h-n. A gyártó tervei szerint idén körülbelül 30 darab talál majd gazdára, és ebből tízet már a sportautó-szezon kezdetéig leszállítanak a megrendelőknek.
Köztük lesz a Heart of Racing és a D’Station Racing, amely az Endurance-vb-n indít egy-egy Aston Martint az 2024-es szezonban.
Az autó ára adók nélkül körülbelül 675.000 euró.
picture

Aston Martin Vantage GT3 2024

Fotó: Aston Martin Racing

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés