Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Felpörög az Aston Martin Valkyrie fejlesztése, hamarosan jön a második autó

Lantos András

Publikálva 05/03/2024 - 10:15 GMT+1

Egy márka már egészen biztosan csatlakozik jövőre a jelenlegi kilenchez az Endurance Világbajnokságon; az Aston Martin egy hibrid rendszer nélküli V12 csodával, a Valkyrie versenyváltozatával érkezik a WEC-be. Az autót a Heart of Racing versenyezteti majd, és az amerikai csapat vezetője Katarban újabb részleteket árult el a program előrehaladásáról.

Vakyrie AMR Pro

Fotó: Aston Martin Racing

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a végleges hypercar még tervezés alatt áll, de mivel az alapja a már régebb óta létező, pályanapokra épített Valkyrie AMR Pro, egy átmeneti autóval már elkezdődött a tesztmunka.
Az egyik legfontosabb új hír, hogy hamarosan elkészül egy második, részben átépített Valkyrie, amely már az elődjénél is több alkatrészt tartalmaz a leendő hypercarból.
„Már eddig is mentünk egy átmeneti autóval, ami lényegében egy AMR Pro, hypercar beállításokkal. Nagyjából hat hét múlva pedig érkezik egy ennél is jobban átalakított gép, amelynek a futóműve és a vezérlő rendszerei még inkább hasonlítanak a leendő hypercaréra” – idézi Ian Jamest, a Heart of Racing tulajdonosát a DailySportsCar.
A Valkyrie-program három lábon áll, az Aston Martin Performance Technologies felel az autó tervezéséért, a Multimatic az építésért, az HoR pedig a versenyeztetésért. A hatékonyabb együttműködés kedvéért Ian James csapat kibérelt egy műhelyt Brackley, nem messze a Multimatic európai központjától.
Utóbbi cég részéről tapasztalt emberek dolgoznak a projekten, öt-hat olyan alkalmazott, aki részt vett a rendkívül sikeres, Le Mans-kategóriagyőzelmet hozó Ford GT-programban. Köztük a motorsport üzleti igazgató George Howard-Chapell, aki a katari WEC-idénynyitóra is elutazott.
picture

Aston Martin Valkyrie LMH

Fotó: Aston Martin Racing

James elárulta, a végleges Valkyrie LMH-hypercar az idei év közepén gurulhat először pályára, és ott lesznek vele decemberben a hivatalos IMSA-teszten. Mert a terv nem változott, az Aston Martin lesz az első olyan márka, amely a WEC mellett LMH-autót indít az amerikai bajnokságban is.
A Heart of Racing főnöke az autó várható megjelenéséről mondott ezt-azt.
picture

Vakyrie AMR Pro

Fotó: Aston Martin Racing

„A végleges változat messziről nézve is jól láthatóan egy Valkyrie lesz. Eléggé hasonlítani fog az AMR Pro-ra, de ha jobban megnézzük rajta a részleteket, sok mindenben különbözni is fog.”
A Valkyrie esetében egy elég ritka helyzet is előáll majd; a széria-változat konkrétan combosabb lesz, mint az LMH-autó. A 6,5 literes, V12 motor több mint 1000 LE-re képes 25 darab sorozatgyártású modellben, miközben a versenyautót 700 környékére szabályozzák le. Az AMR Pro alig több, mint 1000 kiló, a hypercar viszont ennél legalább harminccal több lesz.
picture

Vakyrie AMR Pro

Fotó: Aston Martin Racing

„A teljesítmény szempontjából az AMR Pro egyszerűen eszelős, mind a leszorítóerő, mind a lóerő szempontjából. A közelében sem leszünk ennek (a versenyautóval)– mondja James.
„Szoktunk pályanapokat és céges rendezvényeket tartani az AMR Pro-val, és egy száztíz kilós utassal, úgy, hogy én vezetek, és az autó képességének a tizedét használom csak ki, gyorsabbak vagyunk, mint a GTP (az IMSA-ban így hívják a hypercar-géposztályt) pole-idő Laguna Secában. Ennyire őrült ez az autó.”
A decemberi IMSA-tesztig 12-15 ezer kilométert terveznek beletenni a Valkyrie hypercarba, ami megjelenése, V12-es motorja és várhatóan brutális hangja miatt a közönség egyik nagy kedvence lehet a jövőben.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés