Gabriele Tarquini szerint a WEC ma fontosabb bajnokság, mint a Forma-1

A túraautó-világbajnok és világkupa-győztes Gabriele Tarquini 2021-es visszavonulása óta a Hyundai Motorsportnál dolgozik; mostanáig a TCR-programban vett részt. Idén viszont bejelentették, hogy sportigazgatóként szerepet kap a Genesis hypercar-projektjében, így a figyelmét egyre inkább a WEC felé fordítja.

Miért nem a Hyundai és miért a Genesis márka érkezik a WEC-be?

Videó forrása: Eurosport

Az Endurance-világbajnokság egy majdnem teljes új világ számára, még autóversenyzői pályafutása harmadik évében, 1985-ben indult egyszer a Le Mans 24h-n a Brun Motorsport C-csoportos Porsche 956-osával, de az utolsó órában kiesett.
A figyelme ezután a Forma-1 felé irányult, majd a '90-es évek elején elkezdett túraautózni, és végül ez lett az a szakág, ahol a világ egyik legjobbjává vált.
Most viszont egy teljesen új területet kell majd megismernie, méghozzá gyorsan.
"A TCR egy olyan világ, amit régóta és nagyon jól ismerek. Itt elég könnyű volt számomra a csapat működtetése, és el is értük a céljainkat, hiszen egyhuzamban háromszor lettünk bajnokok" – mondta Tarquini az Endurance-Infónak.
Ne hagyd ki az ingyenes Eurosport Applikáció lehetőségeit. Töltsd le most: (AndroidApple).
"Viszont amikor Cyril (Abiteboul) felhívott, hát… elsőre elég bizonytalan voltam, hogy akarom-e ezt. Ezt a világot nem nagyon ismerem, egyetlen egyszer indultam csak a Le Mans 24h-n. De végül is ez is csak versenyzés."
Tarquini elmondta, jelenleg az első számú feladata, hogy megtalálja a megfelelő embereket, legyen szó csapattagokról vagy versenyzőkről. Az általa kiszemeltekről végül Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport vezetője és Mia Sharizman, a versenyzői program első embere fog dönteni.
picture

A Genesis GMR-001 hypercar

Fotó: Genesis Magma Racing

A Genesis 2026-ban érkezik kilencedik gyártóként a WEC-ben, tehát nem lesz könnyű dolguk; gyorsan fel kell venniük a ritmust. Ezzel Tarquini is tisztában van, de szerinte nagyon megéri most az Endurance-világbajnokságon lenni.
Ez a bajnokság szerintem most fontosabb, mint a Forma-1. Egyszerűen azért, mert 12-13 gyártó vesz benne részt.
"Tudjuk, hogy nem lesz kis feladat. Az elején annak is örülni fogunk, hogy a bajnokság részesei lehetünk, aztán majd meglátjuk, hogy az első szezonban alakulnak-e ezek a célok. Az első év végén viszont biztosan változtatni fogunk az elvárásokon."
Ezt is olvasd el:
"Tudjuk, milyen nehézségek várnak ránk, de készen állunk a harcra. Nagy gyártók lesznek az ellenfeleink, és ez egy rendkívül erős bajnokság. Nem véletlen, hogy ilyen sokan akarnak itt indulni."
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés