Túl korán ünnepelt a Cadillac? – A versenyzőjük elmondta, mi okozta a félreértést
Publikálva 15/06/2024 - 12:38 GMT+2
Komoly izgalmakat hozott a Le Mans-i 24 órás csütörtöki időmérője, amit egy fantasztikus körrel Kévin Estre nyerte meg a #6-os Porschével. Sokan már szűk nyolc perccel a hyperpole vége előtt gratuláltak az élen álló Sebastian Bourdais-nak, aki a piros zászló utáni újraindítást követően nem ment ki a pályára. A francia versenyző elárulta, mi történt pontosan.
Kevin Estre Le Mans-i pole pozíciót érő köre belső kamerából
Videó forrása: Eurosport
Nyolc perccel az időmérő vége előtt már úgy ünnepelték Sebastian Bourdais-t, mintha megszerezte volna a pole-t.
A leggyorsabb körért folytatott küzdelem azonban egy rövid szünet után folytatódott, hiszen a BMW-s Dries Vanthoor balesetét követően azonnal jött a piros zászló, ami két dolgot jelentett: egyrészt a #15-ös BMW valamennyi mért körét elveszítette, másrészt megállították az óra. Mivel durván nyolc perc maradt hátra, bőven volt idő néhány gyorskörre, Bourdais és a #3-as Cadillac azonban befejezte az időmérőt – erősítve azt a látszatot, hogy azt gondolták, megvan az elsőség.
Ez azonban csak részben fedi az igazságot. Valóban voltak olyanok, akik azt hitték, hogy a #3-as Cadillac megszerezte az első rajtkockát, Bourdais azonban tisztában volt azzal, hogy még nem lefutott a meccs.
„Jöttek oda hozzám az emberek, de én tudtam, hogy az edzés nem ért véget, maradt hátra nyolc perc, és még korai volt az ünneplés. A probléma az volt, hogy az egyik óra megállt, a másik viszont ment tovább. A srácok azt gondolták, hogy amikor kiszálltam az autóból, egy perc maradt hátra, és már zsebben volt a pole. De aztán beszéltem a mérnökömmel, aki megerősítette, hogy megállt az óra, onnantól pedig nehéz volt, mert az ellenfeleknek volt még kettő gyorskörük.”
Elsőként Alex Lynn Cadillacje ugrott a testvérautó elé, ami még mindig pole-t jelentett volna Bourdais-ék számára, ugyanis a #2-es autó a spái hatórás versenyen kapott egy ötrajthelyes büntetést. A végére azonban maradt még egy csattanó, Kévin Estre ugyanis a legvégére összerakott egy szenzációs kört, amivel a #6-os Porschéhoz került a pole, így a szombati rajtot ők kezdik meg az élről, míg a Bourdais, Renger van der Zande, Scott Dixon hármas a második helyről indul.
A francia versenyző arra is választ adott, hogy miért nem próbálkozott a #3-as Cadillac az újraindítást követően újabb gyorskörökkel.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/06/13/3987405-80923808-2560-1440.jpg)
Sebastien Bourdais, Renger Van der Zande és Scott Dixon #3-as Cadillacje
Fotó: Getty Images
„Úgy terveztük, hogy kettő plusz kettő körre elegendő üzemanyaggal megyünk ki. Mivel az első etapban gyorsabb volt a levezető körünk, nyomtuk tovább, mert tartottunk az esőtől, már volt is néhány csepp a pályán, nem igazán tudtuk, mire számítsunk. Az első próbálkozás harmadik köre három-négy tizeddel gyorsabb volt, ezért mentünk tovább a végéig. Sajnos a hyperpole alatt nem engedélyezett a tankolás, így a második próbálkozásra egy körünk maradt, amikor jött a piros zászló.”
Miközben kétségtelenül hatalmas sztori lett volna, ha a Le Mans-i születésű Bourdais pole pozíciót ünnepelhet, egy 24 órás versenyen nincs igazán nagy jelentősége annak, ki indulhat az első helyről – legfeljebb abból a szempontból, hogy az elejéről rajtolva könnyebb kimaradni a rajt utáni esetleges káoszból. Nem véletlen, hogy a hyperpole-ról lemaradó Toyotákat – köztük a 23. helyre száműzött #7-es autót – változatlanul a legnagyobb esélyesek között tartják számon.
Kévin Estre mindenesetre bizakodó a pole-ból rajtoló Porsche esélyei kapcsán, mivel úgy érzi, hogy sikerült megérteniük az autót, és nem csak az egykörös tempóval voltak elégedettek, de a versenyszimulációkkal is.
„A motorsportban minden megtörténhet, de a szezon elejétől fogva nagyon elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel. Meg kell várnunk az első órát, hogy lássuk, hogyan teljesítenek a többiek, milyen erősségei és gyengeségei vannak a különböző autóknak. Egy körön megvan bennünk a tempó, de a hosszabb etapokon is top 5-ben voltunk az elejétől fogva. Azt persze nem tudjuk, hogy a többiek mit csináltak az üzemanyaggal és a gumikkal, de nyugodtak vagyunk a saját csomagunk optimalizálása kapcsán.”
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/06/13/3987458-80924873-2560-1440.jpg)
Elképesztő, utolsó utáni pillanatos fordítás a Le Mans 24h Hyperpole-ban
Videó forrása: Eurosport
„A megbízhatóságnak nagy szerepe van. A megbízhatóságnak köszönhetően versenyezhettünk, amikor a pályán voltunk, és rengeteg adatot gyűjtöttünk a beállításokhoz. Tavaly voltak megbízhatósági gondjaink, amelyek sokba kerültek. Tapasztaltabbak lettünk az autó és Le Mans kapcsán is. Dolgoztunk a fékeken, az aerón, de közben vannak homologizált alkatrészek is, amiket nem változtathatunk meg, legfeljebb a beállításokkal variálhatunk, és szerintem ezeket sikerült megoldanunk.”
Estre nem okozott meglepetést, amikor a riválisokról kérdezték. A francia versenyző sokat vár a Cadillactől és a Ferraritól, de dicsérte az Alpine-t is, amely – bár nagy Le Mans-i tapasztalattal bír – először indul a hypercarok között. És ott vannak a Toyoták is. „Ők a mai napig biztos tippnek számítanak. Ők rendelkeznek a legnagyobb tapasztalattal a csapat és az autó terén. Kicsit balszerencsések voltak, de ismerjük őket.”
A versenybe további izgalmakat csempészhet az eső is, amely az előrejelzések szerint komoly tényező lehet a versenyen. Estre szerint a melegítő nélküli esőgumik felmelegítése - főleg az esti etapokban - hatalmas kihívás lesz.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/03/14/3929172-79816208-2560-1440.png)
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!
Fotó: Eurosport
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés