Sébastien Bourdais: kezd nagyon elegem lenni abból, amit a hypercarokkal csinálnak

A négyszeres Champ Car-bajnok francia pilóta nagyon dühösen nyilatkozott azt követően, hogy egysége, a #38 Hertz Team JOTA Cadillac súlyos, 30 másodperces stop and go büntetést kapott az #54 LMGT3-as Ferrarival történt ütközésért. Sébastien Bourdais elmondta, elege van abból, ahogy a felügyelők megítélik ezeket a helyzeteket, és racionális érveket vár.

A #38 Cadillac és az #54 LMGT3 Ferrari nagy balesete a 2025-ös Bahreini WEC-idényzárón

Videó forrása: Eurosport

Az eset a verseny féltávja környékén történt; a Cadillac - benne a búcsúzó Jenson Button - a #20 WRT BMW-vel (Sheldon van der Linde ült benne) csatázott, amikor utolérték a Ferrarit, amelyet a bronzpilóta, Thomas Flohr vezetett.
A két hypercar két oldalról kezdte kerülni az LMGT3-as autót, ami kanyarkijáraton összeért a Cadillac-kel, és a pálya jobb oldalán a korlátnak csapódott.
A felügyelők teljesen egészében Buttont tartották felelősnek az esetért, meglátásuk szerint a Ferrari az ideális íven haladt, és nem tett semmilyen hirtelen mozdulatot, Bourdais-t viszont nagyon felbosszantotta a döntés.
"Nagyon ideges vagyok. A teljes paddock, a versenyzők 75%-a azt mondaná, a GT volt a hibás. Vannak kamerák (a GT-autókban), minden eszközük megvan rá, hogy lássák, mi történik mögöttük" – mondta Bourdais az Autosportnak.
picture

A #38 Cadillac és az #54 LMGT3 Ferrari nagy balesete a 2025-ös Bahreini WEC-idényzárón

Videó forrása: Eurosport

"A pilóta túl erősen reagált rá, hogy megjelent mellette a BMW, az autó orra jobbra mozdult, és ebből lett a kontakt JB-vel. Hogy lehet ez a prototípus hibája?"
Mégis mit kellett volna csinálnia? Kifele már nem volt mellette hely. Hova kellett volna még mennie?
"Akkor legalább mondják ki, hogy övék (a GT-ké) a pálya, és mondják meg, nekünk mit kellene csinálnunk. Ha van egy stabil érvrendszer, akkor elfogadom. De ha nincs, akkor sajnálom, részemről ez egy versenybaleset volt, és hálásak lehetünk, hogy nem estünk ki."
De sajnos sosem ez a helyzet. Ha történik egy ilyen baleset, kell egy felelős, és az mindig a prototípus lesz. Elegem van már ebből.
Bourdais hozzátette, azért is nagyon dühös, hogy nem egy áthajtásost vagy egy 10 másodperces stop and got, hanem egy 30 másodpercest kaptak, ami majdnem egy perc veszteség. Szerinte ezzel az erővel akár ki is állíthatták volna őket.
"Idén valahogy mindig a kerítés rossz oldalára kerülünk, ami nagyon idegesítő. Remélem, amennyi szart le kellett nyelnünk idén, jövőre jó évünk lesz" – zárta a kétszeres Sebring, egyszer Daytona-győztes, korábbi Le Mans-kategóriagyőztes pilóta.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés