"Elvették az előnyünket" - az Alpine komoly átalakítást tervez a hypercarján
A francia márka motorsportért felelős alelnöke elmondta, 2026-ra alaposan átalakítják az A424 hypercar aero-csomagját, mert a WEC-ben történt változások elvették a jelenlegi konstrukciótól remélt előnyt. Bruno Famin arról beszélt, hogy az Alpine tudatosan alacsony légellenállású és így kis leszorítóerővel működő autót tervezett, mert a jó végsebességből szeretett volna előnyt szerezni.
Történelmet írt a Cadillac és a Lexus az Interlagos 6h-n
Videó forrása: Eurosport
Időközben viszont a WEC-ben bevezették a kétszintes teljesítményszabályozást, azaz 250 km/h felett korrigálják a motorok által leadható maximális teljesítményt. Ezzel igyekeznek kiegyensúlyozni az autók közti végsebesség-különbséget, de közben páros lábbal kaszálták el az Alpine terveit.
"Mivel a fő cél Le Mans volt, mi az alacsony légellenállás és a kis leszorítóerőt választottuk. A leszorítóerő hiányáért a jó végsebesség lett volna a kompenzáció. De mostanra megmaradt a kis leszorítóerő, viszont már nincs végsebesség-előnyünk" - idézi Famint a Sportscar365.
Az új aero-csomag a tervek szerint a 2026-os katari versenyen mutatkozik majd be.
Ezen felül Famin két további érdekességet árult el. Egyrészt, hogy az Alpine mostanra házon belülre vitte a WEC-motor fejlesztését. Ezt eddig a Mecachrome-nál végezték, ám mostantól Viry-Chatillonban (ahol az F1-es motorprogram is működik) építik, tesztelik és fejlesztik a 3,4 literes V6-os turbómotorokat.
| Ne hagyd ki az ingyenes Eurosport Applikáció lehetőségeit. Töltsd le most: (Android – Apple). |
Illetve arra is kitért, hogy egyelőre parkolópályára tették az Alpine IMSA-bemutatkozását. Ennek hátterében az áll, hogy a teljesen kiszámíthatatlan transzatlanti kereskedelmi helyzet miatt elhalasztották az Alpine márka amerikai terjeszkedését, enélkül pedig nem érné meg nekik rajthoz állni az IMSA-ban.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-3aa005a4-b0a3-450b-ba0a-4ec3abe66d16-68-310-310.jpeg)