Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Johan Bruyneel szerint összejöhet a Jumbo és a Quick-Step egyesülése, de káosz lesz belőle

Szabó Bence

Frissítve 29/09/2023 - 11:38 GMT+2

Johan Bruyneel csapatvezetőként sok mindent megélt, például két csapat összeolvadását is a Radiosheck és a Leopard között. Ennek fényében látja realitását a Jumbo-Visma és a Soudal-Quick-Step egyesülésének, aminek szerinte elsődleges oka biztosan anyagi jellegű. Megkérdezték Primoz Roglic és Remco Evenepoel sorsáról is, utóbbinak pedig egy meglepő tanácsot adott.

Egyesülhet a Jumbo-Visma és a Soudal-Quick-Step?

Fotó: AFP

A belga csapatvezetőnek mindenben van tapasztalata, miért épp az összeolvadásokkal kapcsolatban ne lenne?
Mit gondolsz a folyamatban lévő óriási egyesülésről, amit a Soudal-Quick-Step és a Jumbo-Visma kapcsán pletykálnak?
Szögezzük le: ez egy pletyka. De ahogy mondják: nem zörög a haraszt… én is körbetelefonáltam az ügyben, és most úgy látom, megtörténhet a dolog. Látom is benne a logikát, több okból is.
A legtöbben viszont nem. Főleg a Jumbo részéről nem.
Pedig az teljesen egyértelmű. Az ilyen egyesülések elsősorban mindig pénzügyi okokból történnek. Szóval a pénz dönt, a túlélés a tét. 2024 után a Jumbo kiszáll, a csapat jövője pedig nem biztosított. A Soudal egy jó partner, egy lelkes szponzor, akiknek megvan a bringás háttere. Az egész elég szomorú képet fest a kerékpársportról, hiszen a legjobb csapatnak egyesülnie kell az életben maradáshoz. Hihetetlen, nem igaz? Persze ez még mindig csak egy pletyka. Összehozni egy ilyet sosem egyszerű, ezt személyes tapasztalatból mondom.
Átélted, amikor 2011-ben a csapatod, a Radioshack egyesült a Leopard-Trekkel.
A történet úgy indult, hogy mi is, ők is Trekkel mentünk 2011-ben. Aztán Flavio Becca, a Leopard főnöke meggyőzte a Treket, hogy kapjanak exkluzív szerződést 2012-re. A gyártó belement, mert azt hitték, mi úgysem találunk szponzort a következő évre. Aztán hozzánk mégis jött a Nissan és a Radioshack, a szerződés pedig problémás lett. Főleg, hogy a Leopardnak meg nem volt saját szponzora.
picture

Bruyneel a Leopard Trek 2012-es bemutatásán

Fotó: AFP

És hogy ment az egyesülés?
Teljes katasztrófa volt. A versenyzőkkel és a stábbal mindent elintéztünk. Nyolc versenyzőnk volt pluszban, de találtunk mindnek megoldást. Valakit kifizettünk, míg mások találtak új csapatot, ahol mi álltuk a bérüket, nekik így nem került semmibe a szerződtetésük.
Kultúra szintjén viszont elég drámai volt. Bécs előre figyelmeztetett, hogy az ő csapata “mediterrán habitusú”. A kapitányok – a Schleck tesók és Fabian Cancellara – mindent a maguk módján csináltak. Aztán jöttem én, és én voltam a betolakodó, az ogre. Azt mondtam, lehet, hogy máshoz szoktatok, de most én szállítok a csapatnak 15 milliót. Ez azonban egyáltalán nem számított.
Sokan ezt látják most is a problémának.
Ha minden igaz, és tényleg Richard Plugge lesz a csapatvezető és Merijn Zeeman a vezető sportigazgató, akkor a csapat a Jumbo identitását viszi tovább egy jó szponzorral és jó versenyzőkkel. Számomra viszont a nagy kérdés, mit akar Remco Evenepoel?
Úgy tűnik, több opciója is van. Az egyesüléssel megszűnhet a szerződése.
Ezzel így nem egészen értek egyet. Amikor a Radioshack és a Leopard egyesült, tényleg így volt. A Leopard vitte tovább a szerződéseket, a Radioshack versenyzői pedig szabadon igazolhatóak lettek. Egy ügyvéd viszont elmondta, hogy mostanra az UCI szabályai kevésbé rugalmasak ilyen téren.
picture

Remco Evenepoel

Fotó: AFP

Szóval Evenepoel nem lenne feltétlenül szabadon igazolható?
Maradjunk annyiban, hogy nem lenne ilyen egyszerű, de ez végső soron nem számít. Az UCI szabályai egy dolog, úgyis jön valami ügyvéd az európai munkajoggal és lesöpri őket. Én viszont meglepő tanácsot adnék Remcónak.
Mit?
A nagy kérdés számomra, hogy mi lesz a nagy nevekkel. Mit csinál majd Primoz Roglic? Úgy hallom, ő távozna, és el is engedik. Pletykálnak több csapatot, de szerintem az Ineos lenne neki a legjobb hely. Azt mondanám, hogy nem látom magam előtt Evenepoelt az egyesült csapatban, de aztán felteszem magamnak a kérdést: miért is nem? Az apja arról beszélt, hogy a Soudal-Quick-Step nincs toppon a sporttudomány terén, és fel kéne zárkózniuk. Akkor meg hol lehetne jobb helyen, mint a Jumbo? Persze a Tourra ott van nekik Vingegaard, de néha egyszerűbb csapattársként nagy kört nyerni, láttuk ezt Kuss esetében is a Vueltán. Remcóban megvan a győztes mentalitás, ezért nem látom, hogy maradna Vingegaard és Roglic mellett. De ha Roglic elmegy? Ez a nagy kérdés szerintem: ki megy az Ineosba, Roglic vagy Evenepoel?
És hogy száll ki az egészből szépen Patrick Lefevere? Van olyan forgatókönyv, ahol eladja a QS-es részesedését anélkül, hogy a stáb, akivel ennyit dolgozott együtt, az utcára kerüljön?
Én ezt kicsit másképp látom. Patrick 30 éven át munkát adott ezeknek az embereknek. Ezt egy idő után mindenki állandónak vette, de egy csapatvezetőnek sose az. Én úgy tudom, hogy most sem csak úgy otthagyja őket, hanem 68 évesen más szerepbe kerül. Emellett pedig profitál abból, amit eddig felépített.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés