A három magyarországi szakasz, a várhatóan 5 mezőnyhajrát hozó nap, és a dombos szakaszok bemutatása után, ma arra a kérdésre is választ kaptunk, milyenek lesznek a 2022-es Giro hegyi befutós szakaszai.


Egy biztos, nem finomkodtak a szervezők, főleg nem a 16. szakasszal, ami kétszáz kilométer hosszú lesz, 5200 méternyi szintkülönbséget tartalmaz, két legendás hegy, a Mortirolo és az Aprica mellett.
Giro d'Italia
Dina Marcival a magyar Giro-rajtról és Vas Blankáról - ESB podcast
09/11/2021 17:55
A korábbi híreknek megfelelően a 4. szakaszra került az Etna, 2017 után újra lesz Blockhaus, a harmadik hét pedig szokás szerint elég durvára sikerült. A jövő évi Giro legamagasabb emelkedője a 2239 méter magas Passo Pordoi lesz, a 20. szakasz pedig a Passo Fedaia tetején zárul.
A pontos szakaszsorrendet, a teljes útvonalat, és a 2022-es Giro zárószakaszát csütörtökön mutatják be.
4. szakasz (Avola – Etna, rif. Sapienza)
Ahogy arról az előzetes hírek szóltak, tényleg a 4. szakaszra került az Etna, vagyis egyből a pihenőnap után hegyi befutó vár a mezőnyre. Majdnem kétezer méter magasan, a Rifigio Sapienzánál lesz a cél, ott, ahol 2017-ben, jó nagy szélben, Jan Polanc nyert szökésből.
https://i.eurosport.com/2021/11/10/3252008.jpg
9. szakasz (Isernia - Blockhaus)
Hosszú, majdnem 200 kilométeres (közel 5000 méternyi szintkülönbséget tartalmazó) szakasz, három kategorizált emelkedővel, amiből az utolsó két hegy lesz első kategóriás. Előbb jön a Passo Lanciano (12.2km/8.4%), majd befutóként a majdnem 14 kilométer hosszú, átlagosan 8.5%-os Blockhaus.
15. szakasz (Rivarolo Canavese – Cogne)
Ez a nap három komoly hegyet tartalmaz az utolsó hetvenesen belül, összesen 4000 méternyi szintkülönbséget kell leküzdeni. A 15. szakasz utolsó nyolcan kilométerének több, mint a fele (46 km) hegymenet lesz. Nem véletlenül lesz befutó ezen a környéken, hisz a Gran Paradiso Nemzeti Park jövőre ünnepli alapítása 100. évfordulóját.
https://i.eurosport.com/2021/11/10/3252010.jpg
16. szakasz (Salo - Aprica)
A jövő évi Giro egyik legnehezebb szakasza, amit mindenféleképp látni kell. 5200 méternyi szintkülönbség a 200 kilométer alatt, három első kategóriás emelkedő, köztük a Mortirolo és befutó az elég régen látott, 13.5 kilométer hosszú Apricán. Pontosabban a Santa Cristinánál lesz hivatalosan vége az utolsó hegynek, de ha jobban mégnézzük a befutót, onnan még 7 kilométer (és némi lejtmenet) lesz a célig. Az egész Giro egyik legjobban várt hegye sokak számára talán a Mortirolo lesz, amely legutóbb a 2019-ben szerepelt a programban. Emlékezetes befutót hozott az a nap, hisz a hatalmas ködben teljesített hegy után, jött a Ponte di Legno, amit a szökésben tekerő Giulio Ciccone nyert Jan Hirt előtt. Majd ünneplésként repült a napszemüvege a nézők közé. A szakasz utolsó hegye még régebben szerepelt a Girón, az Apricán ugyanis 2015 óta nem volt befutó. Akkor Alberto Contador nyerte a rózsaszín trikót, magát a szakaszt pedig – az eredetileg Fabio Arut segítő – Mikel Landa.
https://i.eurosport.com/2021/11/10/3252013.jpg
17. szakasz (Ponte di Legno - Lavarone)
Egy nappal az Aprica után jön egy újabb durva (sík részt szinte nem is tartalmazó) hegyi szakasz, 3800 méternyi szintkülönbséggel, és két nehéz heggyel az utolsó 30 kilométeren belül. Előbb az első kategóriás Vetriolót kell megmászni, majd befutóként jön a 8 kilométer hosszú, 10 %-os Menador. A Giro mezőnye menet közben érinti Giovót, a legendás Francesco Moser szülővárosát.
https://i.eurosport.com/2021/11/10/3252015.jpg
20. szakasz Belluno - Marmolada (Passo Fedaia)
Egy klasszikus Dolomitok-beli szakasz zárásként, a Giro utolsó előtti napja a Passo Fedaia tetején ér majd véget. De előtte is lesz „másznivaló” bőven. Előbb a 15%-os részeket tartalmazó San Pellegrino, majd a 2239 méter magas Passo Pordoi, a jövő évi Cima Coppi. A 12 kilométernyi felfelé után jön egy komolyabb lejtmenetes rész, majd a mezőny elkezdi az utolsó nagy hegyet, a 14 kilométer hosszú (átlagosan 7.5%-os) Passo Fedaiát. Ha szurkolói szemmel nézve minden a lehető legjobban alakul, itt remélhetőleg még lesz harc a rózsaszín trikóért.
https://i.eurosport.com/2021/11/10/3252018.jpg
Giro d'Italia
Nápoly visszatér, megint lesz Scarponi-emléknap – itt vannak a 2022-es Giro dombos szakaszai
09/11/2021 13:04
Giro d'Italia
Valter Attila : „Biztosan rengetegen lesznek a magyarországi Giro-rajton”
07/11/2021 11:00